Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Men det är vintertid du ska räkna på Linus för det är den normala tiden om vi inte hade haft sommartid. :thumbsup:

Sommartid är ett politiskt påhitt som jag inte har något emot. :biggrin:

hahaha  :wink:

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat
  • Författare

nu var grisarna i trädgården inatt igen (natten till torsdag) nu börjar det nästan bli frustrerande  :wallbash:  varför vill dom ha lite körsbärskärnor och rötter när det finns äpple, sockerbetor, tjära och majs på åteln ?? måste nog verkligen skjuta en gris i trädgården eller på åteln för att dom ska sluta  :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Det är larver de är ute efter Linus. Hur går det med fiskarna?

Publicerat
  • Författare

Det är larver de är ute efter Linus. Hur går det med fiskarna?

räddade grannens katt som hade fastnat i min mörtmjärde idag. den har stått på stranden i en månad utan någonting i och helt plötsligt satt det en katt i den. jag fick skära upp mörtmjärden för att få ut katten. så nu har jag ingen mörtmjärde att ta upp vitfisk i  :sad:  :wallbash:  aja katten klarade sig i alla fall och mår bra  :thumbsup:

Publicerat

räddade grannens katt som hade fastnat i min mörtmjärde idag. den har stått på stranden i en månad utan någonting i och helt plötsligt satt det en katt i den. jag fick skära upp mörtmjärden för att få ut katten. så nu har jag ingen mörtmjärde att ta upp vitfisk i  :sad:  :wallbash:  aja katten klarade sig i alla fall och mår bra  :thumbsup:

Katten är ett bra bete att fånga gammelgäddan med. :whistling:  :laugh:  :P

Publicerat
  • Författare

Katten är ett bra bete att fånga gammelgäddan med. :whistling:  :laugh:  :P

värt att testa hahah  :tongue:  :biggrin:  nejdå  :wink:

Publicerat

Har du inget metspö pojk :) ?

Publicerat
Postad bild
Publicerat

Har du inget metspö pojk :) ?

Meta mört den här årstiden är svårt.

Du får söka dom djupt.

värt att testa hahah  :tongue:  :biggrin:  nejdå  :wink:

Vad har du för bete i mörtstugan Linus?

Jag anv. ju mycket mört förut i trakterna av Aneby så jag hade en säck grundmäsk o sedan någon tillsats som jag blandade ihop till en lagom deg o kunde göra en boll av som vittrade sönder o spred en god doft efter botten.

Ju kallare det är på hösten Linus ju djupare får du leta efter dom. 2-4 m djup gissar jag på.

Jag hade mina mörtar till mete efter gädda o gös. 

Svarade kanske i fel tråd men du nämnde katten i mörtstugan så jag fortsatte.

Publicerat

Går inte att laga med en rulle najtråd?

Publicerat

Eller så kan man ta hönsnät fyrkantigt och göra en egen :D

Publicerat
  • Författare

kanske ska kolla på han någon kväll  :smile:

Publicerat
  • Författare

dom fortsätter komma !  :smile:  :thumbsup:  glädjen är obeskrivlig  :wub:   alltså frågan är om man inte skulle ut några minuter trots förkylningen ....   dom har ju kommit varenda natt till åteln förutom när dom varit på gräsmattan   :tongue:  så tekniskt sätt har vi ju haft gris varenda natt  :thumbsup:

ser ut som någon galt, annars perfekta fjolingar och årsgrisar, eller är detta bara fjolingar ?    

Hur går det för er andra nu med åtlingen ?  :smile:

post-10838-0-00508500-1385136407_thumb.j

post-10838-0-12081400-1385136411_thumb.j

post-10838-0-97839900-1385136414_thumb.j

post-10838-0-52542600-1385136420_thumb.j

post-10838-0-96531600-1385136424_thumb.j

post-10838-0-21259900-1385136429_thumb.j

post-10838-0-01077400-1385136434_thumb.j

post-10838-0-71278600-1385136441_thumb.j

post-10838-0-45481300-1385136446_thumb.j

Publicerat
  • Författare

fick se en stor galt, en årsgris och en stor sugga med små randiga idag med jaktlaget (i samma såt). suggan kom på film när den sprang över en väg 15 m ifrån mig !  :woot:   :thumbsup:

Publicerat

Mina grisar har helt försvunnit sedan jag tände åtelbelysningen :(

Publicerat

Hilvede Hoel! Vad sa vi om att störa grisarna med förändringar ;) 

Lugn, det tar ett tag sedan kommer de tillbaka men låt dom vara ett bra tag innan du får för dig att göra någon annan förändring. Vildsvin är oroliga djur, åtminstone till en början. När du vaggat in grisarna i några månader utan störningsmoment är de mer mottagliga för förändringar.

Publicerat

Hilvede Hoel! Vad sa vi om att störa grisarna med förändringar ;)

Lugn, det tar ett tag sedan kommer de tillbaka men låt dom vara ett bra tag innan du får för dig att göra någon annan förändring. Vildsvin är oroliga djur, åtminstone till en början. När du vaggat in grisarna i några månader utan störningsmoment är de mer mottagliga för förändringar.

Nej ja vet men kameran tog så dåliga bilder när det var märkt så tänkte att om jag sätter på den så....... Men så kanske jag inte skulle tänkt :P

Publicerat

Bara lugn nu, plötsligt så händer det :D

Publicerat

Hoppas inte det tar lika lång tid som på triss bara ;)

Publicerat
  • Författare

haha, precis så är det har jag fått lära mig nu !  :tongue:  :biggrin:  :yes:

Publicerat

Hur går det för er med åtlarna här är det dött som i graven med gris :(

Publicerat

Har faktiskt ingen superkoll nu när löshundsjakten är igång, men nog är där lite gris som äter majsen iaf :D

Publicerat

Helt dött på min sen månadsskiftet okt/nov. Dock verkar de fortfarande ha mycket mat ute under ekarna. Kommer väl tillbaks när det blir tjäle.

Publicerat

Helt dött på min sen månadsskiftet okt/nov. Dock verkar de fortfarande ha mycket mat ute under ekarna. Kommer väl tillbaks när det blir tjäle.

Kanske är drevjakterna som skrämt iväg dom?

Publicerat

Ligger nog en del i det. Men de går på vallen 80 meter från åteln lite nu och då.

Uppe på andra marken där det inte jagas så mycket har vi gris i stort sett varje natt. Tyvärr 12 mil enkel resa och ingen belysning.