Publicerat November 20, 201312 yr Författare Men det är vintertid du ska räkna på Linus för det är den normala tiden om vi inte hade haft sommartid. Sommartid är ett politiskt påhitt som jag inte har något emot. hahaha
Publicerat November 21, 201312 yr Författare nu var grisarna i trädgården inatt igen (natten till torsdag) nu börjar det nästan bli frustrerande varför vill dom ha lite körsbärskärnor och rötter när det finns äpple, sockerbetor, tjära och majs på åteln ?? måste nog verkligen skjuta en gris i trädgården eller på åteln för att dom ska sluta
Publicerat November 21, 201312 yr Författare Det är larver de är ute efter Linus. Hur går det med fiskarna? räddade grannens katt som hade fastnat i min mörtmjärde idag. den har stått på stranden i en månad utan någonting i och helt plötsligt satt det en katt i den. jag fick skära upp mörtmjärden för att få ut katten. så nu har jag ingen mörtmjärde att ta upp vitfisk i aja katten klarade sig i alla fall och mår bra
Publicerat November 21, 201312 yr räddade grannens katt som hade fastnat i min mörtmjärde idag. den har stått på stranden i en månad utan någonting i och helt plötsligt satt det en katt i den. jag fick skära upp mörtmjärden för att få ut katten. så nu har jag ingen mörtmjärde att ta upp vitfisk i aja katten klarade sig i alla fall och mår bra Katten är ett bra bete att fånga gammelgäddan med.
Publicerat November 21, 201312 yr Författare Katten är ett bra bete att fånga gammelgäddan med. värt att testa hahah nejdå
Publicerat November 22, 201312 yr Har du inget metspö pojk ? Meta mört den här årstiden är svårt. Du får söka dom djupt. värt att testa hahah nejdå Vad har du för bete i mörtstugan Linus? Jag anv. ju mycket mört förut i trakterna av Aneby så jag hade en säck grundmäsk o sedan någon tillsats som jag blandade ihop till en lagom deg o kunde göra en boll av som vittrade sönder o spred en god doft efter botten. Ju kallare det är på hösten Linus ju djupare får du leta efter dom. 2-4 m djup gissar jag på. Jag hade mina mörtar till mete efter gädda o gös. Svarade kanske i fel tråd men du nämnde katten i mörtstugan så jag fortsatte.
Publicerat November 22, 201312 yr räddade grannens katt som hade fastnat i min mörtmjärde idag. den har stått på stranden i en månad utan någonting i och helt plötsligt satt det en katt i den. jag fick skära upp mörtmjärden för att få ut katten. så nu har jag ingen mörtmjärde att ta upp vitfisk i aja katten klarade sig i alla fall och mår bra Går inte att laga med en rulle najtråd?
Publicerat November 22, 201312 yr Går inte att laga med en rulle najtråd? Eller så kan man ta hönsnät fyrkantigt och göra en egen
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Går inte att laga med en rulle najtråd? kanske ska kolla på han någon kväll
Publicerat November 22, 201312 yr Författare dom fortsätter komma ! glädjen är obeskrivlig alltså frågan är om man inte skulle ut några minuter trots förkylningen .... dom har ju kommit varenda natt till åteln förutom när dom varit på gräsmattan så tekniskt sätt har vi ju haft gris varenda natt ser ut som någon galt, annars perfekta fjolingar och årsgrisar, eller är detta bara fjolingar ? Hur går det för er andra nu med åtlingen ?
Publicerat November 24, 201312 yr Författare fick se en stor galt, en årsgris och en stor sugga med små randiga idag med jaktlaget (i samma såt). suggan kom på film när den sprang över en väg 15 m ifrån mig !
Publicerat November 25, 201312 yr Mina grisar har helt försvunnit sedan jag tände åtelbelysningen Hilvede Hoel! Vad sa vi om att störa grisarna med förändringar Lugn, det tar ett tag sedan kommer de tillbaka men låt dom vara ett bra tag innan du får för dig att göra någon annan förändring. Vildsvin är oroliga djur, åtminstone till en början. När du vaggat in grisarna i några månader utan störningsmoment är de mer mottagliga för förändringar.
Publicerat November 25, 201312 yr Hilvede Hoel! Vad sa vi om att störa grisarna med förändringar Lugn, det tar ett tag sedan kommer de tillbaka men låt dom vara ett bra tag innan du får för dig att göra någon annan förändring. Vildsvin är oroliga djur, åtminstone till en början. När du vaggat in grisarna i några månader utan störningsmoment är de mer mottagliga för förändringar. Nej ja vet men kameran tog så dåliga bilder när det var märkt så tänkte att om jag sätter på den så....... Men så kanske jag inte skulle tänkt
Publicerat November 25, 201312 yr Mina grisar har helt försvunnit sedan jag tände åtelbelysningen Bara lugn nu, plötsligt så händer det
Publicerat November 25, 201312 yr Bara lugn nu, plötsligt så händer det Hoppas inte det tar lika lång tid som på triss bara
Publicerat November 25, 201312 yr Författare Bara lugn nu, plötsligt så händer det haha, precis så är det har jag fått lära mig nu !
Publicerat November 29, 201312 yr Hur går det för er med åtlarna här är det dött som i graven med gris
Publicerat November 29, 201312 yr Har faktiskt ingen superkoll nu när löshundsjakten är igång, men nog är där lite gris som äter majsen iaf
Publicerat November 29, 201312 yr Helt dött på min sen månadsskiftet okt/nov. Dock verkar de fortfarande ha mycket mat ute under ekarna. Kommer väl tillbaks när det blir tjäle.
Publicerat November 29, 201312 yr Helt dött på min sen månadsskiftet okt/nov. Dock verkar de fortfarande ha mycket mat ute under ekarna. Kommer väl tillbaks när det blir tjäle. Kanske är drevjakterna som skrämt iväg dom?
Publicerat November 29, 201312 yr Ligger nog en del i det. Men de går på vallen 80 meter från åteln lite nu och då. Uppe på andra marken där det inte jagas så mycket har vi gris i stort sett varje natt. Tyvärr 12 mil enkel resa och ingen belysning.