Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Skjutit in mot sån här akustisk markering, jag får ingen upplevelse av hur tätt de suttit.. sen har jag vridit hela tiden så det är meningslöst att dela med sig av. 

Diarange.. det är väl nästa grej isf. Om jag landar där så kommer jag att sälja båda nuvarande Zeissgluggar och köpa en 3-12x56. Borde funka bra på bössan med tanke på vikten!

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat

Läckert där Hippen :wub::wub:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Mailade Schultz & Larsen.. de har fått 204 brotchen och pipan är på G! Nästan lite dålig timing.. hade gärna väntat ett tag med detta. Nu måste ja söka licens :wub:

Publicerat

Du får väl behålla 223:an då så har du lite att byta med när andan faller på. :P

Publicerat

Är inte vitsen med pipbytare att man ska kunna ha en massa pipor som står och skrotar i skåpet, typ som ramlar ut och alltid landar på tårna när man öppnar dörren :D

/M

Publicerat
  • Författare

Hade jag haft ekonomi för det så hade den fått bo kvar men jag tror det skulle landa på närmare 7 lök.. Såå kul är det inte.

Publicerat
4 minutes ago Hipshot sa:

Hade jag haft ekonomi för det så hade den fått bo kvar men jag tror det skulle landa på närmare 7 lök.. Såå kul är det inte.

Med min läggning så bär det mig emot att säga det här - men Blaser har dragningskraft, fast mer som en principsak. Hade jag skaffat en sådan så hade jag definitivt skaffat alla pipor som fanns att skaffa till det slutstyckshuvud som jag haft på licens. Bara för att det ska gå, och för att fylla skåpet. Den dagen om den kommer har jag många hattar att äta upp -_-

Sälj en av dina uppstoppade pippisar till mig så har du snart dina pipor hemma ^_^

/M

Publicerat
  • Författare

Gardena?? Är du helt från vettet??? Spenderat en del tid på Huntyard i Arlandastad.. hanterat dessa Råttor och även B-modellen.. jag kan bara inte för mitt liv begripa hur folk kan kasta ut dessa pengar på slika prylar? Någon med pistolgrepp var lite trevlig men förstock som en Remmy 1100 vart allt bajs iaf.. Inte en chans i helvetet!

Däremot.. spaken var rätt kul att dra i, går hyggligt fort. Men jag upplevde att Helixen var trevligare att veva runt!

Publicerat

Fördelen med Blasern jag såg var att den är kort men efter att ha fått priset 57000:- på önskad konfiguration gav jag upp Blaser som alternativ för egen del.

Publicerat
  • Författare

57000??? Inte så konstigt att de har en fet marknadsföringsbudget..

Publicerat

Fick skicka in motivering på min rävräser igår så får nog inköpstillståndet nästa vecka, om dom nu godkänner den(vilket inte brukar vara nått problem).

Ska beställa kulor, hylsor och laddverktyg mm nu så man har någon färdig laddstege när bössan kommer. :)

/Baner

Publicerat
  • Författare

Jag kan sätta ihop plugg nu men tänkte vänta tills jag kan mäta friflykt i nya pipan tror jag.. kanske.. vi får se.. bokat krutet idag hämtar nästa vecka.

Publicerat

vad tänkte du köra med för krut?

funderar på varget eller cfe-223, tror jag ska ha nått annat hemma också som fungerar.

Publicerat
  • Författare

Jag har inte funderat så mycket, Walleman säger att jag ska ha N530. 

Publicerat
  • Författare

Krutet hemma, seatern hemma så nu kan jag ladda. Vapex mailade idag och kalibreringsverktyget är hemma hos dem.. hepp! Tankevurpa! Verktyget jag har är halskalibrering, seatern kommer från Vapex i veckan tror jag. 

Fick inbetalningskort för licenserna nu, söker på dämp till 22 Hornet samtidigt. Vapenhandläggaren på jobbet var ned och kollade läget här om dagen men då hade jag ingen aktuell ansökan för honom att sätta tänderna i. Ska se om jag kan intressera honom för dessa två ansökningar? 

Hade jag haft 204:an i i natt så hade jag testat på en räv till.. ska bli så kul! Osäker på om man kan skjuta och utvärdera i tunneln på Huntyard? Svårt att utvärdera laddningar där känns det som måste kolla det lite mer noga.. 

Publicerat

Fick inköpstillståndet på min 204 ruger idag, bara hoppas man hinner få bort lite räv uppe i fjälls innan säsongen är över.

Ska ringa runt och fixa lite papper nu så man kan söka ljuddämpare också.

/Baner

Publicerat
  • Författare

Kul! Min är på G.. ska fixa licens nästa vecka tror jag. 

Ringde en snubbe på Victory HT:n innan idag.. med lite tur blir det affär!

Publicerat

Visst var det en rcc dämpare du skulle köra med?

Går det att beställa dessa med custom mått?

/Baner

Publicerat
  • Författare

Japp! Det är en Custom faktiskt för jag har sugrörspipa på pangen.. Roger har gjort en custom till sig själv och han gjorde en likadan till mej.. Jag har väl iofs inte skjutit med så jättemånga olika dämpare men denna är helt outstanding! 

Som jag fattade det så har han ökat volymen på dämpen genom att minska diametern på hålet som man trär över pipan.. förutom det så vet jag inte vad han gjort men jag är skitnöjd!

Tror han får döpa denna till något så den blir beställbar för övrigt folk :wub:

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Japp! Det är en Custom faktiskt för jag har sugrörspipa på pangen.. Roger har gjort en custom till sig själv och han gjorde en likadan till mej.. Jag har väl iofs inte skjutit med så jättemånga olika dämpare men denna är helt outstanding! 

Som jag fattade det så har han ökat volymen på dämpen genom att minska diametern på hålet som man trär över pipan.. förutom det så vet jag inte vad han gjort men jag är skitnöjd!

Tror han får döpa denna till något så den blir beställbar för övrigt folk :wub:

Okay kanon.

Tror  jag ska beställa någon fet dämpare till den därifrån sen, kommer ju att åka på skoterkälken så vikten spelar ingen större roll.

och en mindre till 22'an om jag har såpass tur att handläggaren godkänner till den.

Publicerat
  • Författare

Och nu landade paketet från Vapex, kalibrering och seater.. Ladderiet är klart nu. Fattas bara pipan.. Snackade med Norma idag, fått fyra klick nu i en och samma ask V-max. Förra asken gick utan prut rakt av, nu plötsligt massor med klick i samma ask.. Känns hårt tändhattsrelaterat. Ska skicka in de jag har till dem och hämta ut en ny ask.

Publicerat
  • Författare

Börjat pilla med laddrecept.. har finnarnas rekommendation och den brukar ju erfarenhetsmässigt vara rejält mesig.. Den här gången så tyckte QL tolkat av WT att finnarna faktiskt låg rätt högt! Fick pilla lite på patronlängden för att minska trycket och efter div fnulande fram och tillbaka så formulerade snillet en strategi för att nå bra resultat! Fan klockrent WT stort tack! Sen får vi se om jag når fram hastighetsmässigt, har ju lite kortare pipa en referensbössan som finnarna använt så jag kommer inte upp i samma fart.

Det är ok, det visste jag, ska bara upp i något som är good enough och håller planen så är jag i mål avseende 39 och 40 gr kulorna. 32:an är alternativ sist pga räffelstigning men den ska tveklöst testas iaf.. Något recept för 32:an finns dock inte ännu. 

Kul som fan att börja pilla med detta iaf! Lite fundersam på skyttet dock.. när pipan väl kommer.. Kan man på ett vettigt sett utvärdera grupper via tv-skärm?? 

Publicerat

Har stött på heta recept i finnarnas "kokbok" förr. Har för mig att det var 6,5x55 och 560 krut den gången 

Mvh