Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Var in en sväng på kul till Svante Nilsson och kollade. Hittade en Anschutz 22 Hornet med en annan konstruktion och annan säkring än den jag har. Rätt skabbig.. men nyare bössa, hade kanske kunnat fungera som donatorbössa.. nej fan stiftat var det. Såg ett antal Vixen och en Manlicher i kal 223 som såg rätt välanvänd ut. Mysig dock. Hittade en HDF 222 a med.. men den var fan inte ens nästan smutt och smidig såsom jag mindes dem!!?? 

Och nej jag har inte ändrat mej, var i Uppsala i annat ärende så jag tittade in på kul bara. 

Publicerat
  • Författare

??? Why??

Skytte eller jakt?

Publicerat

Jakt.

/Mike

Publicerat
1 hour ago Mad Mike sa:

För att retas lite så har jag nu rätt långt gående planer på en egen 223 nu,med pipa i 1:8 twist.

/Mike

Innebär det att du har något kul till salu - måste passa på innan årskiftet :whistling:

/M

Publicerat

Jo det är tyvärr så att plats måste skapas i garderoben såååå..

I nuläget så är det så att min 30-06Ai är den som nyttjas minst och borde få nytt hem.

/Mike

Publicerat
3 minutes ago Mad Mike sa:

Jo det är tyvärr så att plats måste skapas i garderoben såååå..

I nuläget så är det så att min 30-06Ai är den som nyttjas minst och borde få nytt hem.

/Mike

För långt att veva för att få i ny smäll med LA, är på jakt efter ett kul SA lås i typ 6,5x47. Annars uppfylldes i alla fall mitt krav på Klass 1. Man måste ha minst fyra Klass 1:or i skåpet B)

/M

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Mad Mike sa:

Jakt.

/Mike

Kul!

Måste vara något lätt och smidigt du är ute efter då 243:an fyller de flesta andra klass 2 behov förmodar jag.

Fan..skithög.. kan du inte skapa en ny tråd och redovisa hur du tänkt?

Fan skithög II.. varför sa du inget när vi snackade i telefonen innan?

Publicerat
7 minutes ago Mad Mike sa:

Det får vara hängande i luften ett tag detta tills alla parametrar fallit på plats.

/Mike

Samt tills Hippen ha gjort sin miss;)

Publicerat
  • Författare

Nu ligger landet såhär.

Schultz & Larsen ville jag skulle betala 1500 danska kronor extra för 204 verktyget. Jag tvivlar på att jag blir den enda med denna kaliber så jag lämnade som motbud att jag är beredd att betala 1500 skr för kalibern och dealen ska vara den samma iövrigt dvs 17K inkl fäste.

Någon jävla ordning får det vara!!

Läst lite under dessa dagar och landat i att jag är helt 100% säker på kalibern. Dock är bössan utbytbar givet att de inte accepterar detta. Då är jag lite granna åter till Howa Miniaction faktiskt.. Isf så har vi producerat 4-5 sidor forumtext och allt svammel har enkom resulterat i att jag bestämt kaliber :D

Japp.. jag vet att jag tidigare kunnat tänka mej att behålla bössa men hugga .223 i stället. Men jag har ändrat mej där, under en längre tid så har 204 varit den kaliber jag önskat och velat ha. Tar jag inte den nu så kommer jag att undra vidare och det ids jag inte. Så nu är vi där.

Publicerat

...du skänker åtminstone läsglädje, Hipshot!

Det är kul att läsa hur du tänker och hur du ändrar dig - det ger mig förståelse för ungarnas ambivalens när de kommer med en snäv budget till Karamellkungens lådor och sedan ojar sig och resonerar i soffan! :-)

Publicerat

Trist att höra Hippen. Synd att du snöat in så in i helvete på 204:an när det finns fullgoda alternativ för dig som laddar själv men den debatten behöver vi kanske inte ta igen ;) 

Du hade ju fått en både snabb och problemfri affär vid att välja 223rem istället (oj nu gled jag in på det ämnet igen - sorry :blush:)

Angående kostnaden för att få in en ny kaliber kan jag tycka att den är försumbar jämfört med att frakten för själva bössan är lika mycket (1500dkr) vilket jag kan tycka är helt galet då handlarn aldrig någonsin kan försöka att få tillbaka dom pengarna. Men att ge 1800kr för att få en kaliber utanför sortimentet kan jag tycka är ok - ungefär som att välja till skinnklädsel eller kjolpaket till sin nya bil, inte heller det helt gratis ^_^

Mvh

Publicerat
  • Författare

Japp inser att det blir rörigt med kalibern men så får det vara nu. 

Vi får väl se, blir lite lustigt detta, kanske står helt utan rävracer snart.. :huh:

Publicerat
3 minutes ago Hipshot sa:

Vi får väl se, blir lite lustigt detta, kanske står helt utan rävracer snart.. 

.....bara för att du är så satans envis :D

Mvh

Publicerat
10 minutes ago Hipshot sa:

Vi får väl se, blir lite lustigt detta, kanske står helt utan rävracer snart.. :huh:

Äsch, jag ser folk som kör SUV till jobbet varje morgon på asfalterad barmark - då kan man även skjuta räv med en klass 1-bössa! ;-)

Publicerat
24 minutes ago Joacim sa:

Angående kostnaden för att få in en ny kaliber kan jag tycka att den är försumbar jämfört med att frakten för själva bössan är lika mycket (1500dkr) vilket jag kan tycka är helt galet då handlarn aldrig någonsin kan försöka att få tillbaka dom pengarna. Men att ge 1800kr för att få en kaliber utanför sortimentet kan jag tycka är ok - ungefär som att välja till skinnklädsel eller kjolpaket till sin nya bil, inte heller det helt gratis ^_^

Mvh

Å andra sidan när jag bestämt mig för en ny kaliber och broch måste beställas så har jag och smeden delat på kostnaden för den mot att han behåller den efteråt.

En brotch håller ju för rätt många patronlägen och är kalibern dessutom standardiserad så är det lite väl tufft att betala fullpris på den som kund...det har jag iofs gjort men då ligger brotchen i mitt vapenskåp också^_^

/Mike

Publicerat
  • Författare

1500 Dkr får jag till rätt nära 2000 skr.. eller? Osäker på hur man ska räkna..

Publicerat

Jaja roligt att du bestämt dig Hipshot. Må du bli nöjd med din nya bössa. 

Publicerat
4 minutes ago Hipshot sa:

rätt räknat.

/Mike

Publicerat
24 minutes ago Hipshot sa:

Nära nog... 1 DKK ligger på 1.29 SEK på spotten just nu så räkna med lite mer!

Publicerat
  • Författare

Tror inte nasaren kollat med danskarna öht utan han upprepade summan han fått förmodar jag. Givet det = No deal. 

Publicerat
1 hour ago Mad Mike sa:

Å andra sidan när jag bestämt mig för en ny kaliber och broch måste beställas så har jag och smeden delat på kostnaden för den mot att han behåller den efteråt.

En brotch håller ju för rätt många patronlägen och är kalibern dessutom standardiserad så är det lite väl tufft att betala fullpris på den som kund...det har jag iofs gjort men då ligger brotchen i mitt vapenskåp också^_^

/Mike

Så brukar man normalt göra mellan privatperson och vapensmed - ja. Detta är dock en stor tillverkare i grannlandet Danmark. Sedan kan ju diskuteras i dödagar om det är rätt eller fel eller om dom rentav ska stå för hela brotchen som det stora bolag dom är. Jag tycker fortfarande att det kan vara försvarbart och själv hade jag aldrig klabbat med det när 223rem kommer göra exakt samma jobb med 40 eller 50grs V-max, blitzking m.fl.

Mvh