Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten hösten -06

Featured Replies

Publicerat
Bocken kokad och blekt nu och första vägningen är gjord dom brukar tappa ca 10% i vikt...någon som kan göra en gissning hur mycket den väger nu ??  :P

alltså jag funderar starkt på att ta hit dig så du får komma o locka nån räv, har fan inte inte sett en enda rävusling i höst, varken från bil eller ute på pass...man blir ju glen..får avreagera sig på lite duvor ist...

• Svar 361
  • Visningar 29,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

grattis till alla som har fått skjuta. Själv har jag inte set något sen bockjakten började, Såg en liten bock veckan innan, men den har inte visat sig sen dess

Publicerat

Sköt den minsta bock ja sett hittils i min karriär.. storleksmässigt som en kidde i mars-april  :o med 4-5cm korta spetsar. Kom på buttololock. Då jag inte har nått mål att skjuta mig en trofé iår utan vårda stammen så blev det här det bästa tänkbara. Setts en hel del 4&6taggare som ska sparas för framtiden.

album_pic.php?pic_id=3438

Avstånd 110m 9,3x62 & Nosler BT 250grn

Bild från passet.

album_pic.php?pic_id=3439

Publicerat
Sköt den minsta bock ja sett hittils i min karriär.. storleksmässigt som en kidde i mars-april  :o med 4-5cm korta spetsar. Kom på buttololock. Då jag inte har nått mål att skjuta mig en trofé iår utan vårda stammen så blev det här det bästa tänkbara. Setts en hel del 4&6taggare som ska sparas för framtiden.

album_pic.php?pic_id=3438

Avstånd 110m 9,3x62 & Nosler BT 250grn

Bild från passet.

album_pic.php?pic_id=3439

ser ut som ett riktigt "norrlandspass" ;)

Publicerat

man är ju inte bara lite avundsjuk på er som får jaga dessa djur :(

Publicerat

Grattis Herbert!

:D

Publicerat

Jag har inte skjutit nån bock, men måste bara lägga in en bild på den bock min kompis sköt i lördags. Det är den största som är skjuten på vår mark och jag tror att det är guld, vad tror ni? Bilden är tyvärr ganska dålig...

post-281-1156066141_thumb.jpg

Publicerat
Jag har inte skjutit nån bock, men måste bara lägga in en bild på den bock min kompis sköt i lördags. Det är den största som är skjuten på vår mark och jag tror att det är guld, vad tror ni? Bilden är tyvärr ganska dålig...

:o  :o  :o

Det var inget dölig bock den!

Fy fasiken!

Har han tagit en funderare på bogmonte på den eller? Det hade jag med lätthet gjort, ser ändå mer respektingivande och ståtligare ut när dom är monterade från halsen eller bogen :)

MVH/Jocke

Publicerat

Åååh, vilken tråd detta är.

Jag vill också ha massa bockar på mina marker.. :P

Jag skulle gladeligen byta bort 20 välväxta tjädertuppar mot en bock.

Så ont om tillfällen är det för oss här.

Nå, nog om det.

Ni som lockar med Buttolon, lockar ni kontakt lätet typ:  "Piiiiiiiiii - - -  piiiiiiii - - - piiiiiii"

Eller lockar ni med ångestlätet? Typ:  "PiiiiiiiääääÄÄ - - - piiiiiiiiäääääÄÄ - - - piiiiiiiääÄÄ"

Vad tycker ni jag jag ska köra här i norra norrland?

Ska ut ikväll igen, förmodligen ska Hallen med också.

Tips tages gärna emot.

MVH B

Publicerat

Medan ni funderar på vilken lock vi ska köra ikväll kan ni få se lite bilder från vår mark.

Här är ängen han passerade, när jag inte hann få iväg skottet.

(Troligtsvis hörde han mig) :-

Ute på det gröna området var han.

post-18-1156071778_thumb.jpg

Publicerat

Vy runt.

post-18-1156071878_thumb.jpg

Publicerat
Åååh, vilken tråd detta är.

Jag vill också ha massa bockar på mina marker.. :P

Så ont om tillfällen är det för oss här.

Nå, nog om det.

Ni som lockar med Buttolon, lockar ni kontakt lätet typ:  "Piiiiiiiiii - - -  piiiiiiii - - - piiiiiii"

Eller lockar ni med ångestlätet? Typ:   "PiiiiiiiääääÄÄ - - - piiiiiiiiäääääÄÄ - - - piiiiiiiääÄÄ"

Vad tycker ni jag jag ska köra här i norra norrland?

Ska ut ikväll igen, förmodligen ska Hallen med också.

Tips tages gärna emot.

MVH B

Är det någon brunst kvar i dem så skulle jag satsa på kontaktlätet, det gör jag ju förvisson i 99 fall av hundra, undantaget är om jag vet att det går en "mördare" på marken.

Ångestlätet har jag väldigt sällan hört under brunst, men då jag hört det på nära håll så kom gammelbocken farande i 320 knutar, 120 gr Sierra satte dock stopp på honom, vilket i slutändan blev en silverpeng  ;D.

För övrigt så är brunsten förbi sedan länge  ::) här hos oss. Men polaren 15 mil härifrån berättade att bockarna var som tokiga på lock fortfarande hos dem.

Publicerat

Ni kan se mina spår bakåt i det daggvåta gräset.

I den skogen föll räven första kvällen.

post-18-1156072011_thumb.jpg

Publicerat
Är det någon brunst kvar i dem så skulle jag satsa på kontaktlätet, det gör jag ju förvisson i 99 fall av hundra, undantaget är om jag vet att det går en "mördare" på marken.

Ångestlätet har jag väldigt sällan hört under brunst, men då jag hört det på nära håll så kom gammelbocken farande i 320 knutar, 120 gr Sierra satte dock stopp på honom, vilket i slutändan blev en silverpeng  ;D.

För övrigt så är brunsten förbi sedan länge  ::) här hos oss. Men polaren 15 mil härifrån berättade att bockarna var som tokiga på lock fortfarande hos dem.

Tja, jag vet faktiskt inte om de brustar än här uppe (Boden)  ???

Någon som vet?

Men det låter ju som att vi ska hålla oss till kontaktlätet iallafall.

Fler tips?

Publicerat
:)
Publicerat

Jävlar i havet vilka trevliga vyer......ni skulle se resultaten av Gudruns härjningar!!!!

Publicerat
Jävlar i havet vilka trevliga vyer......
Javisst, kan du inte säga det åt några av bockarna där nere..  :D

Det är skitfint i norrland, gå dit!  ;D

Publicerat

Första sådana äng du ser här i söder kan jag nästan garantera har en bock i knutarna, i 95 fall av 100 i alla fall. Så hade ni hafft lite mer rådjur så hade jag velat ha dom markerna med lätthet ;)

MVH/Jocke

Publicerat

Någon som vet?

Fler tips?

Är helt med HogKiller här kontaktlätet är det som oftast ger utdelning,hetslätet har jag bara lyckats någon gång med.

Kontaktlätet brukar oftast bara få fram spetsar och gafflar däremot,sällan som någon fin sexa kommer på det.

Jag brukar locka med fyra piiiii med några sekunders mellanrum,vänta 10-15min och locka med fyra piii till sedan väntar jag en halvtimme innan jag provar hetslätet.

Om en mindre bock kommer fram så kan du på hans uppträdande se om han är revirhävdande eller ej,ger han ett nervöst intryck med ryckiga rörelser,slickar sig om nosen,plötsliga fixeringar mot vissa föremål så kan du räkna med att det finns en större herre i omgivningen.

Ut och ta han nu Beretta!! Du har nog alla Jaktsidans forumister med dig i tornet ikväll :)

/Micke

Publicerat

skriv upp mig också, jag kan bidra med 20 stortjurar..finns nog med älg ändå...

Publicerat
Ut och ta han nu Beretta!! Du har nog alla Jaktsidans forumister med dig i tornet ikväll :)

Garanterat!...seså, ut å skjut nu ;D

Publicerat
  • Författare

Usch o fy, det va en ful f*nl!!  ;) ;) ;):D :D

Nej då det var en grann herre!!!

Gratulera kompisen från mig, var i sverige e´n skjuten?

Publicerat

Någon som vet?

Fler tips?

Har då inte hört en bock skälla i närheten av där jag bor  el. i Bondersbyn. Dom brukar ju höras ganska så tydligt när dom skäller.

Publicerat

Någon som vet?

Fler tips?

Prova med kosera kosera kom!!! ::)

Mvh Dr:Tore  ;)

Publicerat

Var ute i afton igen.

Lockade med kontakt lätet några ggr med 30-40 min mellan rum.

Hade Buttolon i jackfickan så det inte skulle låta för högt.

Tyvärr kom han inte ut denna kväll  :-

Endst en rovfågel och några tranor visade sig.

Suck...

Rovfågeln på bild.

post-18-1156102871_thumb.jpg