Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2013

Featured Replies

Publicerat

Nästa vecka vid den här tiden kommer jag sitta på pass, kommer bli en upplevelse :)

Längtan är stor, speciellt nu efter att ha börjat packa inför resan :)

Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4

• Svar 274
  • Visningar 27,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag sköt den tredje för iår för gråhund idag

• Men Jonsson, det är väl bra, då behöver man inte pimpla i sig en massa vin till middan  

• Vi är ju fri från uppehåll i år ! Gällivare kommun, å jag fick skjuta en större herre i år igen mycket skoj

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Nästa vecka vid den här tiden kommer jag sitta på pass, kommer bli en upplevelse :)

Längtan är stor, speciellt nu efter att ha börjat packa inför resan :)

Typiskt förstagångsälgjägare som behöver en hel vecka på sig för att packa. :wink:  :tongue:

Publicerat

Typiskt förstagångsälgjägare som behöver en hel vecka på sig för att packa. :wink:  :tongue:

Jag har packat i två veckor... En vecka kvar. ;)

Publicerat

Typiskt förstagångsälgjägare som behöver en hel vecka på sig för att packa. :wink::tongue:

Min hund blir alltid nervös och mår illa (kräks) av att se mig packa, förmodligen för att han tror att jag ska lämna honom..därför packar jag alltid tidigt, i kombination med att min sambo är ute och går med honom så han slipper se det. Därav den tidiga packningen :)

Publicerat
  • Författare

Jag har packat i två veckor... En vecka kvar. ;)

Herre jävlar också. :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

Publicerat
  • Författare

Min hund blir alltid nervös och mår illa (kräks) av att se mig packa, förmodligen för att han tror att jag ska lämna honom..därför packar jag alltid tidigt, i kombination med att min sambo är ute och går med honom så han slipper se det. Därav den tidiga packningen :)

Vad är det för en hund? :ohmy:

Knähund? :thumbsup:

Publicerat

Herre jävlar också. :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

Jag har å andra sidan taggat inför älgjakten sedan jag klarade jägarexamen i våras... Jag tror det blir lite lugnare nästa år.  :biggrin:

Publicerat

Vad är det för en hund? :ohmy:

Knähund? :thumbsup:

Spelar rasen någon roll? Om min hund mår dåligt av en sak jag gör, så undviker jag givetvis att göra det!! Oavsett vad det är för ras!

Publicerat
  • Författare

Jag har å andra sidan taggat inför älgjakten sedan jag klarade jägarexamen i våras... Jag tror det blir lite lugnare nästa år.  :biggrin:

Jag kan tänka mig det! Haha! Kanske det! Vi får se. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Spelar rasen någon roll? Om min hund mår dåligt av en sak jag gör, så undviker jag givetvis att göra det!! Oavsett vad det är för ras!

Jag har aldrig hört talats om något liknande. Det här var ett nytt fenomen för mig. :ohmy:

Publicerat

Jaha då var det bara en dag kvar av den "fria" jakten.  :verymad:

nu får man göra som alla andra bara jaga på helgerna.  :sad:

Publicerat

samma jävla trad som vanligt om vilken älg som ska skjutas

Publicerat

Hamnade i Värmland i år. Stort lag med jättemycket folk, två hundar och folkdrev med stora såtar skulle vara upplägget, för mig ett helt nytt upplägg men får se hur det går. 

Publicerat

Min lilla parvel samt alla hundar jag jagat med blir HELT galna när dom får se en bössa/jaktryggsäcken. Min hund springer fram till dörren och gnyr. Vilket kanske inte alltid är kanon eftersom ibland är det falskt alarm när man bara ska ha vapenvård.

Publicerat
  • Författare

Imorgon lördag så börjar andra 1/2-lek på älgjakten i norr. :smile:  :thumbsup:

Sovmorgon också. Nu har vi inte samling förrän 7. :thumbsup:

Publicerat

Min lilla parvel samt alla hundar jag jagat med blir HELT galna när dom får se en bössa/jaktryggsäcken. Min hund springer fram till dörren och gnyr. Vilket kanske inte alltid är kanon eftersom ibland är det falskt alarm när man bara ska ha vapenvård.

Dom har sina nycker, dom små liven.. :)

Publicerat

Allt, förutom bössan, är packat :) måndag kl 7 drar det igång, har verkligen sett framemot detta! =D

Publicerat

Imorgon lördag så börjar andra 1/2-lek på älgjakten i norr. :smile:  :thumbsup:

Sovmorgon också. Nu har vi inte samling förrän 7. :thumbsup:

Så sent :tongue: vi har samling redan 06.00 Men ska bli härligt att ge sig ut o jaga älg igen. Vinterdäcken är på bilen så man inte ska få en otrevlig överaskning av halka. Skitjakt på er alla som ska ut i morgon.

Publicerat

Fin oxe :thumbsup:  men jisses varför har ni slopat uppehållet `? har ni för mycket älg

Publicerat

stod en kviga och höll brorsan sällskap hela kvällen när han vaka gris, så vi får väl se om hon är kvar tills måndag.  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Fin oxe :thumbsup: men jisses varför har ni slopat uppehållet `? har ni för mycket älg

Nä det beror på att säsongen blir kort annars pga snömängden. Så det är kortat av med två veckor och utan uppehåll på prov i år :) nu sköt jag den innan "uppehållet" iofs men la till det pga diskussionen om när alla börjar om.

Publicerat
  • Författare

Grattis Roben! :smile:

Trofén fyller sin plats på väggen helt klart. :thumbsup:

Publicerat

Ok grattis  :smile:

Publicerat

Grattis Roben! :smile:

Trofén fyller sin plats på väggen helt klart. :thumbsup:

Nja den lilla hamnar i garaget ;)