Publicerat Augusti 31, 201411 yr Själv så fick vi inte en enda älg i hela vvot..... Vi sköt för mkt älg förra året :/ fattar inte hur dom tänker, 14 vuxna förra året = 0 iår
Publicerat Augusti 31, 201411 yr Själv så fick vi inte en enda älg i hela vvot..... Vi sköt för mkt älg förra året :/ fattar inte hur dom tänker, 14 vuxna förra året = 0 iår Dom tänker inte!
Publicerat Augusti 31, 201411 yr Författare Skitjakt på er som ska ut imorgon! Själv får jag vänta till lördag innan vi sparkar loss.
Publicerat September 1, 201411 yr Inte kul tragiskt http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=19548&avd1=0 Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat September 1, 201411 yr Ja det är tragiskt. Mina tankar går till de anhöriga. Han var ju inte gammal. Hörde det var snack om detta på Radio Västerbotten då jag åkte från slakteriet.
Publicerat September 1, 201411 yr Usch Det var där jag jagade ett par år. Åkte med kompisen som är i rätt ålder. Fick panik innan han svarade. Grannlandet sköti tron att det var en älg. Jävligt trist för alla.
Publicerat September 1, 201411 yr Detta är en populär post. Tycker att man ska vara försiktigt just nu med vad man säger om detta som hänt. Var in i en grupp på FB och där går diskutionen högt just nu om vad som hänt. Det är rent skrämmande hur vissa kan bete sig, utan tanke på de anhöriga till de som drabbats av detta hemska som ingen jägare vill vara med om. Det kastas ut att Älgjägare är fulla på på pass osv. Spelar ingen roll om varför detta tragiska hände, det är en jägare för mycket som dött. Av respekt för de anhöriga till den döde, han som sköt,jaktlagen så ska vi inte spekulera om vad som har hänt, låt polisen göra det. Återigen säger jag bara fyfan så tragiskt. Detta lägger en tung sorti på dagen. Det käns som att efternmidagens jaktpass inte är så lockande just nu.
Publicerat September 1, 201411 yr Lånar tråden lite.. Har precis skrivit papper på ett jaktarrende där marken är 200 hektar. All jakt ingår. Men inget är registrerat för älg. Men man får jaga kalv iallafall? Är det 5 första dagarna eller hur funkar det? Tacksam för svar.
Publicerat September 1, 201411 yr En tragisk händelse under något som skulle bli kul och spännande. Tankar till de anhöriga och även till den stackaren som höll i geväret. En chock utan dess like.
Publicerat September 1, 201411 yr Detta är en populär post. hur kommer det sig att man får höra en massa jävla gnäll av folk att "hur fan man kan ta 8 v semester för att jaga" att alla alla jagar 1 v!? enligt mig så är det upp till var och en om man tar 4v solsemester och steker fläsket eller om man tar ut all på hösten för att jaga. hösten tar ju slut så fort,vips så är vinter här. ps! skulle haft 11v men var ju tvungen att ta "chefen" på resa på våren. Du vet väl att folk ÄR dumma i huvudet! Låter strålande trevligt för både dig å hund/ar.
Publicerat September 1, 201411 yr Hrmm har själv inte sett Älg men vi ligger bra till iår, det har även setts en hel del älg idag så om man jämför med förra årets första dag som förövrigt regnade bort så har vi haft en bra dag.Nya tag imorgon ska få sitta i skrytbygget som vi skämtsamt kallar mitt torn.
Publicerat September 1, 201411 yr Härligt foffe! Känns som det är din tur i år. Du släpper inte finnen på älg?
Publicerat September 1, 201411 yr Härligt foffe! Känns som det är din tur i år. Du släpper inte finnen på älg?Känns så på nått sätt. Nope hon är för gammal för att lära om, sen har vi gott om hundar.
Publicerat September 1, 201411 yr Grymt taggad inför lördag när vi drar igång! Nytt HELT EGET pass med ett helt eget torn på MIN arrenderade mark där JAG har röjt gator och satt upp en EGEN saltsten...för annars kan nån komma och påstå att de ska sitta där trots att jag fixat iordning ett gammalt pass som någon annan byggt, typ så som det var ifjol Men nu är det omöjligt Nu börjar det frågas om de får nyttja det när jag inte är med (det är beläget på ett rätt genomtänkt ställe ), men får se hur det blir med den saken Byggde mig ett torn så som jag vill ha det, komplett med kastantenn för att höra alla med radion och även med en klotgrill för att kunna elda briketter till kaffekok och korvgrillning utan att behöva lämna tornet eller använda sprakande ved Vi har dock backat på tilldelning vilket känns fel, är älgspår och spillning ÖVERALLT så jag tror vi är färdiga för fort denna höst. Hoppas jag har fel
Publicerat September 1, 201411 yr Författare Va falls lottar ni inte pass mellan såtarna o fm o em??? Det har vi gjort i Bondersbyn under alla år jag har jagat där o så även i fortsättningen. Det skulle ju bli väldigt trist att sitta i samma torn hela dagarna i enda.
Publicerat September 1, 201411 yr Va falls lottar ni inte pass mellan såtarna o fm o em??? Det har vi gjort i Bondersbyn under alla år jag har jagat där o så även i fortsättningen. Det skulle ju bli väldigt trist att sitta i samma torn hela dagarna i enda. Icke! Den som byggt sitt torn sitter i det om inte denne är borta den aktuella jaktdagen, då är det fritt fram att nyttja. Blir oftast rätt personliga torn, med kastantenner och kaminer...ibland rena lyxtornen om man får disponera tornet helt själv. vi har inga generalpass, det brukar som tur är smälla rätt olika från år till år
Publicerat September 1, 201411 yr Ett litet repotage om en av våra jägare i jaktlaget sen råkade jag hammna på bild oxå ni kan ju se om ni ser mig. http://norran.se/nyheter/magiska-mornar-257391
Publicerat September 1, 201411 yr Ett litet repotage om en av våra jägare i jaktlaget sen råkade jag hammna på bild oxå ni kan ju se om ni ser mig. http://norran.se/nyheter/magiska-mornar-257391 Bild nio, bör man stå med ett vapen med stängt slutstycke bland folk?
Publicerat September 1, 201411 yr Bild nio, bör man stå med ett vapen med stängt slutstycke bland folk? Man bör inte göra det om vapnet är laddat
Publicerat September 2, 201411 yr Författare Icke! Den som byggt sitt torn sitter i det om inte denne är borta den aktuella jaktdagen, då är det fritt fram att nyttja. Blir oftast rätt personliga torn, med kastantenner och kaminer...ibland rena lyxtornen om man får disponera tornet helt själv. vi har inga generalpass, det brukar som tur är smälla rätt olika från år till år Ok! Då kan man ju bygga dom hur lyxigt man vill. Väggar o skjutluckor också?
Publicerat September 2, 201411 yr Va falls lottar ni inte pass mellan såtarna o fm o em??? Det har vi gjort i Bondersbyn under alla år jag har jagat där o så även i fortsättningen. Det skulle ju bli väldigt trist att sitta i samma torn hela dagarna i enda. vi har aldrig lottat ut nå pass. passarna väljer runt vilka hundförare dom vill sitta,alltså hund förarna väljer område dom vill gå beroende vind, sen kommer passarna och fyller upp. funkar klockrent!!!
Publicerat September 2, 201411 yr Författare vi har aldrig lottat ut nå pass. passarna väljer runt vilka hundförare dom vill sitta,alltså hund förarna väljer område dom vill gå beroende vind, sen kommer passarna och fyller upp. funkar klockrent!!! Hm! Ni också!!! Passarna drar först o sedan när vi är färdiga så drar hundförarna sina linjer som dom ska gå o då kommer det via radion vars dom går. Ja visst hänger det på från vilket håll som dom startar beroende på vinden.