Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago Tjörnbon sa:

???

Håll gylfen stängd och musa istället. 

Det där kan bli farligt :rolleyes:

Hur musar man? Som när man lockar på en katt el haru en lockpipa?

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat
2 hours ago 6.5x55SM sa:

Den högg min polare i stöveln genom gallret när han puttade på buren för att den skulle vrida sig och erbjuda nackskott. Kom man för nära hoppade den o högg i gallret. Vildsint djur. Läst att rävar brukar krypa ihop o skygga, det gjorde inte den här :D

Hm! Du får göra en ny bur med mindre galler så att det inte kan hända.:thumbsup: Ja, verkligen! 

Publicerat

Stoppa in bratwursten genom gallret så kan du musa in räven ikväll...haha

Publicerat
Just now vildmark sa:

Stoppa in bratwursten genom gallret så kan du musa in räven ikväll...haha

Det var ju inte länge sedan våra liberala och "progressiva" "folkvalda" gjorde tidelag lagligt igen :S kanske vore idé att testa! Hoppas réven gillar prinskorv ;)

Publicerat
2 hours ago 6.5x55SM sa:

Hur musar man? Som när man lockar på en katt el haru en lockpipa?

Du spänner läpparna mot varandra och suger in luft så du får ett ``pussljud´´:wub: tänk bara på att inte gå till överdrift och använda tunga :P

Publicerat
6 hours ago 6.5x55SM sa:

Nu är det fredag...

Publicerat
5 minutes ago Tjörnbon sa:

Du spänner läpparna mot varandra och suger in luft så du får ett ``pussljud´´:wub: tänk bara på att inte gå till överdrift och använda tunga :P

Som ett sugmärke på kvinnans hals.:P

Publicerat
5 minutes ago lsjonsson sa:

Då är det bättre att skaffa en lockpipa istället för att släpa med Frugan ut på kravlande i snön, risken är att bratwursten får frostskador:ph34r:

Publicerat
1 hour ago Tjörnbon sa:

Då är det bättre att skaffa en lockpipa istället för att släpa med Frugan ut på kravlande i snön, risken är att bratwursten får frostskador:ph34r:

Helt rätt!:lol:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Jag hoppar alltid halsen och går direkt på sillmackan :D

Rävvak ikväll! Lyxen med tre hagelgevär blir också huvudbry när man måste välja vilken man ska jaga med :D

3 hours ago Tjörnbon sa:

Ska testa ikväll om den inte kommer in i min kill zone. :)

Publicerat
3 minutes ago 6.5x55SM sa:

Rävvak ikväll! Lyxen med tre hagelgevär blir också huvudbry när man måste välja vilken man ska jaga med :D

Haha! Ja, det kan vara lika bra det! :D

Det är inte lätt att välja bland 3 hagelbössor.:thumbsup: Själv nöjer jag med en som jag köpte på Husqvarna medans jag jobbade där.:thumbsup:

Publicerat

Räv på åteln o kärringen är på julbord så jag sitter o möglar på köksbordet och ser på när dom äter åteln ren.. Gahhhhhhh

Publicerat
34 minutes ago 6.5x55SM sa:

Räv på åteln o kärringen är på julbord så jag sitter o möglar på köksbordet och ser på när dom äter åteln ren.. Gahhhhhhh

Attans också!:( Surt sa räven.:lol:

Publicerat
3 hours ago 6.5x55SM sa:

Ta`t lungt du bara matar en dem ännu mer :P

Publicerat
4 hours ago Tjörnbon sa:

Ta`t lungt du bara matar en dem ännu mer :P

...och fetare blir dom också.:thumbsup::P

Publicerat
11 hours ago lsjonsson sa:

...och fetare blir dom också.:thumbsup::P

Och då lättare att träffa :P

Publicerat
1 hour ago Tjörnbon sa:

Och då lättare att träffa :P

Oh yes!:thumbsup:

Publicerat
22 hours ago 6.5x55SM sa:

Ska testa ikväll om den inte kommer in i min kill zone. :)

Tipset är att testa innan du ska locka skarpt, så du får till ett vettigt ljud!

Jag drar ut om ngn timme eller två..

Publicerat

Känslan när man blåser av hagelsprutaren inne i en 4x4 meter stor vedbod och har glömt hörselskydden glöms snabbt bort när ens första vakräv ligger 25 meter utanför gluggen.
Knall och fall med rottweil high velocity us5.
Höger öra mår enhelkvällprecisframförhögtalarenpårockkoncertutanhörselproppar ungefär, men det var det värt!
Imorrn följer jag rådet att dra spår till åteln.
Tänkte dra längst sjökanten från andra sidan sjön och 1km genom skogen från rakt motsatt håll.<
Tänkte släppa småbitar av kötthack med ett par tre meters mellanrum i släpspåret. Ska släpa bakbenet från ett roadkillrådjur.

20.43 var uret sekunderna efter smällen.
Strax innan kom den här krabaten i en väldig fart rakt mot åteln längs vägen.
Efter lite sicksackande på vägen slog den en lov och plockade några bitar i utkanten av ytan med kötthack för att sedan ställa sig med full bredsida mot gluggen och börja tugga i sig.
Pang, tack och godnatt.

reven.JPG

Publicerat

Fy fasen vad skoj.. nu kan jag lova dig att du är fast i räv-vakar-träsket.. Det är nåt magiskt som sker i kroppen när räven står på åteln som en liten vålnad.. Känslan är svår att beskriva men den gör att man orkar sitta i timmar och glo och frysa när sängen hemma är varm och go..  Ett tips är att sitta kvar en stund när räven är skjuten..fler kan komma..framförallt mot slutet på säsongen när tikarna har hanar i släptåg..  

Publicerat
7 minutes ago vildmark sa:

Fy fasen vad skoj.. nu kan jag lova dig att du är fast i räv-vakar-träsket.. Det är nåt magiskt som sker i kroppen när räven står på åteln som en liten vålnad.. Känslan är svår att beskriva men den gör att man orkar sitta i timmar och glo och frysa när sängen hemma är varm och go..  Ett tips är att sitta kvar en stund när räven är skjuten..fler kan komma..framförallt mot slutet på säsongen när tikarna har hanar i släptåg..  

Håller med :D Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!

Okey! Detta var en tik. Troligen inte samma som jag sett ett par dagar dock, den hade en mer krummad rygg och var större än den här.

Publicerat

Stort Grattis till första åtelräven!!!:D det kan bli svårt att sova när det går att vaka framöver :P

Det var minsann en tidig räv! räkna med att du kan sitta in någon mer inom några timmar från den tiden imorgon!!

Titta lite innan du rör dig för mycket på åteln, mycket rörelse gör gärna att de väntar några dagar med att komma tillbaka.

när du ändå är framme så kolla in och ut spår och spårstorlekarna så får du snart koll på hur många rävar som frekvent besöker åteln, chansen finns att du inte behöver göra några spår in ännu.

Publicerat

Grattis 6,5x55SM!:) Bra jobbat!:thumbsup:

Publicerat

Snyggt jobbat! Att fälla en åtelräv är en stor prestation, finns det något svårare? Självklart.. men det ä en jävla utmaning! Grattis!

Jag sköt en tik inatt efter div strul.. 

Publicerat

Tre lockpass för mig i helgen men ingenting. Samma sak för kompisen. Inte ett skit på lock. Det börjar synas ett ganska tydligt mönster som säger att man kan låta  bli lockpipan från det att snön blir jobbig för räven att ta sig fram genom till dess att brunsten börjar. Snarning och åteljakt men inte lock. Ligger och försöker bli varm om fötterna efter kvällens skidåkning. Det är nog bara att stoppa undan pangen och gå i ide en stund. Dessutom är det mörkt större delen av dygnet till rävens fördel.