Publicerat Juli 26, 200718 yr ;D å som dom flest kanske redan vet e ja en av JS lärlingar!.. ;D ;D.. å har planerat att åka med JS och några av han kompisar till Syd Afrika å jaga!.. nästa år i aug/sep.. då hoppas jag få göra min dröm jakt!.. ett STORT vårtsvin.... ;D ;D... har tränat rätt mycket med skyttet å de börjar att arta sej!... ;D ;D... så nog ska man kunna fälla något!.. Mvh ThomasMamre!...
Publicerat Juli 26, 200718 yr ThomasMamre, du får passa dig för JS Han bara lär ut dumheter.. Men du är varmt välkommen till den nya jaktvärlden
Publicerat Juli 26, 200718 yr ThomasMamre, du får passa dig för JS Han bara lär ut dumheter..Men du är varmt välkommen till den nya jaktvärlden ;D ;D.. har märkt D!... ;).. tack så jätte mycket!.. känns verkligen kul!.. jaga med båge är en pojkdröm!.. å alla jag pratat med hitils är jätte trevliga!. å verkar vara mycket kompetenta jägare å skyttar!... ;D mvh ThomasMamre!..
Publicerat Juli 26, 200718 yr Haha...man ser tydligt vinkeln på pilarna som blivit skjutna och dom som blivit dit tryckta ;D ;D Kolla Thomas så ser du själv... ;D Dom dit tryckta spretar mer i vinkel än dom som är skjutna....
Publicerat Juli 26, 200718 yr ;D ;D.. har märkt D!... ;)..tack så jätte mycket!.. känns verkligen kul!.. jaga med båge är en pojkdröm!.. å alla jag pratat med hitils är jätte trevliga!. å verkar vara mycket kompetenta jägare å skyttar!... ;D mvh ThomasMamre!.. Skulle du behöva hjälp, så är det bara att ropa, så kommer antingen JS eller jag att hjälpa dig. Mvh Pelle.L
Publicerat Juli 30, 200718 yr Skulle du behöva hjälp, så är det bara att ropa, så kommer antingen JS eller jag att hjälpa dig.Mvh Pelle.L tackar!..... ;D.. Mvh
Publicerat Juli 30, 200718 yr Haha...man ser tydligt vinkeln på pilarna som blivit skjutna och dom som blivit dit tryckta ;D ;DKolla Thomas så ser du själv... ;D Dom dit tryckta spretar mer i vinkel än dom som är skjutna.... du e bara avis för du inte klarar de själv!".... :D
Publicerat November 10, 200718 yr Jahapp kärt folk! Nu har man varit till USA en sväng och jagat vitsvanshjort. Detta var min 4 resa och återigen blev utdelningen NOLL. Hade man haft gevär istället för båge så hade jag kunnat skjuta 4 hjortar. Båda mina resekamrater sköt en varsin bock. Surt sa räven....... Jag var såååååå nära ett antal gånger, men icke sa nicke. Men trots avsaknaden av byte är jag otroligt nöjd med resan. Vitsvanshjortar är så otroligt varska att rådjuren verkar både döva och blinda i jämnförelse. Jag såg mycket hjort, men kom aldrig i ett sånt läge att jag skulle kunna fälla något. Jag passade också på att besöka Cabelas butik i Dundee, Michigan. Med den billiga dollarn så ekiperade jag mig och handlade på mig diverse bra att ha prylar för halva priset jämnfört med Sverige. Besök www.cabelas.com. Det är en riktig jaktbutik det! Skithusen på Cabelas är större än våra jaktbutiker. Nu till helgen åker jag till Åland och tar bågen med mig. Förhoppningsvis får man ett rådjur som tröst. Hur har ni andra haft det då?
Publicerat November 11, 200718 yr ;D.. gick ingen nöd på dej över där iaf!... ;D... av videon som du visade mej från Cabelas måste varit värd resan!. bara att gå och titta i den butiken!. ;D ;D ;D här hemma har de varit lungt!.. lite jakt har de dock blivit!. men inget skjutet!.. men nu när ja fått hem alla nya leksaker du köpte hem åt mej så finns de juh massa annat skojsigt å göra!.. har snart fjädrat upp alla nya pilar!.. de nya siktet är monterat (dock ej testat än). :-X... så du ska över till Åland!... ;D.. vill du ha sälsis... .. Mvh Mamre!..
Publicerat November 13, 200718 yr Bågjakt i aktuellt Söndag: Länk: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=282974 För real player: http://sweden.real.com/player/?
Publicerat November 13, 200718 yr Bågjakt i aktuellt Söndag: Länk: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=282974 För real player: http://sweden.real.com/player/? Du borde åka och hälsa på min brorsa, han äger en ranch uppe i Klippiga Bergen i Colorado och det kryllar av vitsvanshjort runt husknutarna hos dom. Han vet inte riktigt hur han ska göra. ;)
Publicerat November 13, 200718 yr Hej Orjant! Det låter intressant! Kan du förmedla en eventuell kontakt senare. Du ska väl kanske prata med din bror om han vill ha gäster som han inte känner! Ha ha ha! Är du inte sugen på att provskjuta jaktbåge? mamre och jag kan fixa en provskjutning åt dig. Vem vet kanske det blir vi tre som åker över dit i framtiden och fäller varsin 87 taggare med bågarna. Nåja, kanske man kan nöja sig med en 6 taggare.
Publicerat November 13, 200718 yr Hej JS. Låter intressant men jag har INTE för lite prylar. : : : Jag fixar inte att ta på mig mer just nu, kanske i framtiden. ;)
Publicerat November 14, 200718 yr Bågjakt i aktuellt Söndag: Länk: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=282974 För real player: http://sweden.real.com/player/? snyfft fick inte upp den länken!.. :'(
Publicerat November 14, 200718 yr Du borde åka och hälsa på min brorsa, han äger en ranch uppe i Klippiga Bergen i Colorado och det kryllar av vitsvanshjort runt husknutarna hos dom. Han vet inte riktigt hur han ska göra. ;)Borde väl inte vara så svårt och se till att han fick gäster dit som vill skjuta dom. Hjortarna alltså ;D
Publicerat November 14, 200718 yr Borde väl inte vara så svårt och se till att han fick gäster dit som vill skjuta dom. Hjortarna alltså ;D ja tror mej kunna övertalas om han tjatar lite!.. ;D ;D..... :-* mvh
Publicerat November 15, 200718 yr ;D....sååååå ja!... nu har man äntligen fått sett repotaget som de var länkat till!.. ;D ;D ;D ;D ;D de var juh en positiv nyhet för oss som vill jaga med båge!.. ;D MVh
Publicerat November 15, 200718 yr Borde väl inte vara så svårt och se till att han fick gäster dit som vill skjuta dom. Hjortarna alltså ;D Nää,jag håller med...Something fishy here !!!!!!!
Publicerat November 24, 200718 yr ;D såååå nu e de bokat å klart!.. den 4 sep 2008 åker jag och min fru tillsamans med JS här från sidan till Afrika och jagar med pilbåge i 12 dagar!.. nu ska jag äntligen få åka till en plats som jag så länge längtat till! och suget efter att få åka dit har juh inte blivit mindre precis när man ser amakulu:s bilder där ifrån!.. ;D Mvh Mamre!.. . ;D :-*
Publicerat November 24, 200718 yr ;D såååå nu e de bokat å klart!.. den 4 sep 2008 åker jag och min fru tillsamans med JS här från sidan till Afrika och jagar med pilbåge i 12 dagar!.. nu ska jag äntligen få åka till en plats som jag så länge längtat till! och suget efter att få åka dit har juh inte blivit mindre precis när man ser amakulu:s bilder där ifrån!.. ;DMvh Mamre!.. . ;D :-* Härligt Thomas!!! :-*...så jäkla skoj för er!! :-*
Publicerat November 24, 200718 yr ;D såååå nu e de bokat å klart!.. den 4 sep 2008 åker jag och min fru tillsamans med JS här från sidan till Afrika och jagar med pilbåge i 12 dagar!.. nu ska jag äntligen få åka till en plats som jag så länge längtat till! och suget efter att få åka dit har juh inte blivit mindre precis när man ser amakulu:s bilder där ifrån!.. ;DMvh Mamre!.. . ;D :-* Skitkul Thomas. Du har ngt att se framemot. Är bara ett fel med det. Resmålet ;D
Publicerat November 24, 200718 yr Vaddå resmålet det är ju afrika! Marocco? Hmm mannen precicera resmålet, afrika är en kontinent