Publicerat Augusti 18, 200718 yr Hmmm, dags att sätta fart på tråden igen, eller vad tycker ni?? ;D Någon som varit ute och vakat räv under senaste tiden? Jag själv har inte varit ute på några dagar nu men ikväll skall jag bege mig ut på lite kombinerad bockjakt/rävjakt ;D 8) Mvh
Publicerat Augusti 24, 200718 yr nopp varit dåligt med vakjakt på räv!. men var runt en liten sväng på markerna nu på morgonen!. och såg att storbonden börjat att slå fälten ner på sjösidan!.. ;D ;D... så de lär nog bli en liten tur snart!... ;D å där nere ska de finnas gott om räv!.. ;D ;D ;D Mvh
Publicerat Augusti 24, 200718 yr Skit jak på dig då pöjk ;D jag ska garanterat ut i kväll om vädret håller i sig ;D Mvh.
Publicerat Augusti 24, 200718 yr Skit jak på dig då pöjk ;D jag ska garanterat ut i kväll om vädret håller i sig ;DMvh. härligt!.. var jätte kul å höra om dina nya marker!... super GRATTIS på dej!.... skit jakt på dej själv Broder!.. mvh
Publicerat Augusti 25, 200718 yr Här lägger jag in en bild på min allra första och största räv. Det var en hane som vägde 11,1 kg som jag sköt på åtel.. Längtar SÅÅÅ till vaksäsongen.. :D
Publicerat Augusti 25, 200718 yr Grattis Mårs! Det ser ut som att det var vinter på fotot. Japp, det var det.. En riktigt vacker månskensnatt då denna räv kom svepande över åteln
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Japp, det var det.. En riktigt vacker månskensnatt då denna räv kom svepande över åteln Okej!
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Vilken härlig bild! Den är så vacker där den hänger mot de gamla portarna!! Den bästa bilden jag sett i år! /Micke
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Efter flåningen och beredningen fick den hänga vid de andra trofeérna på väggen här hemma.. Den blev riktigt stilig Mvh
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Efter flåningen och beredningen fick den hänga vid de andra trofeérna på väggen här hemma.. Den blev riktigt stilig Mvh Ja, det kan jag tänka mig.
Publicerat Augusti 26, 200718 yr en riktigt fin räv, grattis mårs. själv så längtar jag också till vaksäsongen. men bara det inte blir som i vintras att snön kom i slutet av januari.
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Här lägger jag in en bild på min allra första och största räv. Det var en hane som vägde 11,1 kg som jag sköt på åtel.. Min största räv va en hane på nästan 10 kilo den tyckte ja va stor men 11,1 kg är helt klart mycket räv. Låter inte mycket med 10 eller 11 kg men jämför den med en tik på 5 kilo så ser man skiljnaden. Mycket fin räv. Mvh..........
Publicerat Augusti 27, 200718 yr När de kommer upp i den viktklassen är de verkligen vackra med sin vinterskrud.. Särskilt svansen var extremt vacker tyckte jag :D
Publicerat Augusti 27, 200718 yr sköt minn första räv i vintras på sportlovet, hade sån jäkla tur. Vi hade bara åtlat ordentligt i ca 2v å kasta ut lite smått i typ en månad, men den räven brukade springa där. ja sitter i en kojja me element bredvid e laggård, åtlade me hackade kött/svålbitar så räven rör sig mycke på åteln. nu till vintern ska ja ordna en foderspridare som sprider ut hundfoder, så slipper man passa åteln varje dag då den ligger ca 6km från huset å e bara 16 utan bil...
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Grattis till första räven. Kanske inte så dumt med spridaren men jag tror räven inte tycker om ljudet den orsakar, för bli van med ljudet ska han väll inte hinna bli ;D. Vattna fast en åtel och fortsätt med att kasta ut småbitar, då ser du hur mycket spår det kommer till var kväll. Lycka till i vinter......... Mvh Vakjägarn.
Publicerat Augusti 28, 200718 yr ;D smart tanke med en spridare för en räv åtel!.. måste juh fung skit bra juh!... bara ha den iställd på att sprida lite före då räven brukar vara aktiv så lär den inte bli störd av ljudet!... ni som har sådana maskiner!... visst måste de fungera med hundmat i en sådan???.. eller sväller den av att de bli fuktigt??? MVh
Publicerat Augusti 28, 200718 yr jo ja hade nog tänkt ställa in han på typ kl 4, innan han blivit aktiv. men som sagt ja ha ganska långt till åteln å ha inte tid att ta mig dit på egen hand varje dag då ja gå i skola å komma hem runt 5 tiden. ja tänkte gräva ner nå slaktavfall från älgjakten nu i början å så de blir lite luktåtel först, å kanse slänga ut nå kött ibland förutom torrfodret.
Publicerat Augusti 29, 200718 yr Var ute på nya marken o locka lite men kamma 0 men det är som det ska bara o ta nya tag ;D Tog 2 bilder. Mvh.
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Var ute på nya marken o locka lite men kamma 0 men det är som det ska bara o ta nya tag ;DTog 2 bilder. Mvh. ser ut å vara fina marker för räv Flexen!.... ;D... GRATTIS på dej!.. e mycket GLA för din skull!.. ;D ;D MVh