Publicerat Januari 4, 200818 yr Ni får ju inte tro att TB ska hamna efter nu ! Satt mig i kojan 00:00 inatt. Efter en hård dag i skogen så fick jag lov att dricka kaffe för att hålla mig vaken. Klockan 00:55 kom den mörka skuggan flytandes på snön. Raka vägen in mot åteln. Fick upp luckan och 1900an åkte ut. Räven var nu på ca 45 m så jag vred ner förstoringen på 6ggr. Klockan 01:00 stannade han fint för att äta sin sista köttbit. Tyska 4an låg klockrent i bogen och Oryxen lämnade loppet med en smäll. Räven blev på plats och Sturjägarn JR börjar snart få panik!! :-* //"TB" Grattis TB ! ;D
Publicerat Januari 4, 200818 yr Ni får ju inte tro att TB ska hamna efter nu ! Satt mig i kojan 00:00 inatt. Efter en hård dag i skogen så fick jag lov att dricka kaffe för att hålla mig vaken. Klockan 00:55 kom den mörka skuggan flytandes på snön. Raka vägen in mot åteln. Fick upp luckan och 1900an åkte ut. Räven var nu på ca 45 m så jag vred ner förstoringen på 6ggr. Klockan 01:00 stannade han fint för att äta sin sista köttbit. Tyska 4an låg klockrent i bogen och Oryxen lämnade loppet med en smäll. Räven blev på plats och Sturjägarn JR börjar snart få panik!! :-* //"TB" Grattis
Publicerat Januari 4, 200818 yr Bra att ni håller ställningarna pojkar! Här har vi fått någon cm snö men det är gränsfall att det går att vaka, har ett plöje vid ena gluggen där tiltorna *sväljer* snön för bra och på det andra stället är det lite för mycket gammelförna. Ikväll hade jag tänkt prova men då blir det naturligtvis stjärnklart och noll sikt, BAH!! > > Nåja, vinet smakar bra iaf och frun är glad ;D
Publicerat Januari 4, 200818 yr höhöhö! jag nervös? nejnej. jag vet ändå att DU kommer vinna över mig, så jag har inga förhoppningar. förresten ser din 1900 bleeeek ut i jämförelse med min! ;D
Publicerat Januari 4, 200818 yr Vad är det som hänger uppe till vänster... är det "raggarsvansar" från Gulf..........
Publicerat Januari 5, 200818 yr haha! ;D nej de är de två första rävarna, fick lov att slänga dem för de såg lite trötta ut, svansarna sparade jag dårå!
Publicerat Januari 5, 200818 yr grattis grabbar ;D Har otroligt mycket aktivitet på min åtel just nu. Tyvärr finns det ingen måne eller ngn annan ljuskälla så för min del blir det att vänta tills nästa nymåne :-
Publicerat Januari 5, 200818 yr Tillbaks från semestern ! Ser att jag får göra ett ryck med rävarna så jag inte kommer efter för mycket ;D Grattis till rävarna. ;D "" på tal om rävjakt , att jaga puma på Grand Canaria är inte så dumt heller"" ;D
Publicerat Januari 6, 200818 yr Författare Kul att du är tillbaka Vakjägaren! Vi som inte har den goda ekonomin för att sitta och dricka öl i utlandet får sitta och dricka energidryck i vakgluggen ! Ikväll blir det långnatt i gluggen så snart ligger ni efter :-* :-* //"TB"
Publicerat Januari 6, 200818 yr Ska offra mig ett par timmar i kojan jag med , ska jobba i morgon så det blir inte så intensivt.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Ni kan se hur det ser ut på min åtel i min dagbok. Det är inte helt dött iaf ;D
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare Sturjägarn JR ligger hemma och fäller tårar nu!! TB har åter igen lyckats ganska så bra. Kl 08:30 va vi 4 kompisar som var ut och skulle försöka oss på lite rävar. Till vår hjälp hade vi en rävdrivande Basset och en liten terrier. Hade inspår från räv i gryt tidigt på morgonen men hunden var inte intresserad av någon anledning. Struntade i det grytet och åkte ut på skogen. Släppte basseten på färska rävspår. Dröjde inte länge förrän hon började driva. Drevet pågick i ca 5 min när hon plötsligt började (som det lät) skälla ståndskall) en av polarna kom fram där hon stod utanför ett stengryt och ville in. Koppla basseten och dit med terriern. Släppte in hon i grytet och skallen dunkade under backen i ca 25 min. Kopplade terriern och stod alla 4 och väntade på räven som aldrig kom. Släppte terriern igen som mötte räven i grytingången. 2 av kompisarna gick ner och fick se räven när han flyttade på en sten. La en sten för en annan ingång och sedan skulle dom hem och hämta spett,spade och grytpistol. När dom har gått bort 10 m från grytet så började dom diskutera. Själv stod jag kvar och tittade på grytingången när jag plötsligt fick syn på ett par rävöron. Räven kom ut som skjuten ur en kanon. Hanarna på farfars gamla huskvarna spändes och en gyttorp 3a ekade. Räven blev på platsen men fick lov att ha en till smäll. Kompisarna stod som frågetecken och trodde jag hade skjutit vådaskott men sen så bröt lyckan ut. Kompisens terriers andra räv var ett faktum och NR 9 hänger på väggen //"TB"
Publicerat Januari 7, 200818 yr Man får gratulera TB, men någont spett hade dom väll inte behöft hämta du håller ju i ett på bilden ;D.
Publicerat Januari 7, 200818 yr alltid lika roligt när TB ringer en på jobbet och säger att han är ikapp ;D gu va kul det är att vara tillbaka på jobbet efter långledigt! i det här vädret skulle man ju absolut inte vara hemma och jaga räv, det är ju det värsta som finns. eller inte > grattis i alla fall!
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare Man får gratulera TB, men någont spett hade dom väll inte behöft hämta du håller ju i ett på bilden ;D. Tack så mycket! Väldigt sällan jag använder den bössan men har aldrig hänt att vilt har passerat levande så den verkar fungera ;D! Grym bössa!! //"TB"
Publicerat Januari 7, 200818 yr GRATTIS ! Äntligen TB ;D...fick du pröva riktig rävjakt :-* ...och inget tråkigt vakande.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Härligt TB ;D det blir nog en "riktig" jägare av dig också ska du se ;D Visst är det spännande med grytjakt
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare GRATTIS ! Äntligen TB ;D...fick du pröva riktig rävjakt :-* ...och inget tråkigt vakande. Man måste ju försöka ta efter sin idol :-* //"TB"