Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv-Grävling jakt 07/08

Featured Replies

Publicerat
GRATTIS ! Äntligen TB  ;D...fick du pröva riktig rävjakt  :-* ...och inget tråkigt vakande.  ;)

haha håller med till 100%

bättre att va ute i skogen än att sitta i nån kojja och titta på en hög me gammalt kött???

tur att vi äro alla olika :D

• Svar 691
  • Visningar 43k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

;D Gött jobbat TB... du börjar bli rävarnas fasa hemma nu!..  ;D ;)

Mvh Mamre!..

Publicerat

fick ett meddelande av TB inatt. 00.30. meddelandet löd: 10-9 nu!

fan, hade planer på att vaka innan jobbet och så måste det nu bli, han leder ju! intog gluggen 03.12

04.30 börjar blåsten ta i ordentligt och sturjägarn funderar på sängen. 04.47 dyker en räv upp och får smaka på 6,5mms Nosler BST!

10-10 då! fan va skönt. 0.7.00 var man åter på jobbet :-

Publicerat
  • Författare

Sturjägarn har flyt nu ;)! Satt mig i gluggen 22:10 igår. Kl 22:25 kommer två rävar travandes rakt igenom hagen. Försökte musa fast dom men ingen av dom brydde sig i mig och skott uteblev.

Klockan 00:10 kom det en fet katt och började äta lax. Efter 5 min så var han borta och nästa katt kom dit.

Kl 00:23 ser jag en liten räv komma in mot åteln. Öppnade gluggen och bössan åkte ut. råkade dra pipan mot frigoliten på utsidan av fönstret (isolering) och räven tittar upp mot gluggen. Osäkrade och letade in tyska 4an i bogen på han. Pang sa det och jag kände en riktig jävla kärnsmäll mot både näsan och pannan.  ???HALVMÅNEKLUBBEN hade fått en ny medlem ;D! Räven var så pass nära så jag fick lov att lägga kolven i armvecket. Bloden pulserade ut ur båda näsborrarna samt jacket i pannan. Synen i vänster öga var i sämsta laget men jag kunde se med högra ögat att räven låg. Skulle ställa mig upp och hämta papper för å torka bort blodet då det svartnade totalt för mig. Blev en rejäl smäll. Gick och la mig för att sedan gå upp kl 02:30. Satt till 05:30 utan att se nå mer. Tror jag har en spricka i näsbenet men vad gör det när NR 10 hänger på väggen ;D

Ska ta bild på räven imorrn men för att ni ska få skratta lägger jag in en bild på en glad rävjägare ;D :-* :-*

//"TB"

Publicerat

Ha ha, du är nog den ihärdigaste rävjägare jag träffat på! ;D Grattis och verkligen bra jobbat!

Här regnar det och rävarna klarar livhanken. Det man får glädja sig åt är att rådjursstammen mår bra av en grön vinter, fast iofs hade jag hellre 2 dm snö och fin rävjakt.. :(

Publicerat

;D Härlig match mellan er där ...  :D grattis till tian då TB !!

Mvh.

Publicerat

Stort grattis TB du är jävlar i mig den ihärdigaste... hur jävla mycket räv har ni???  !poäng till, till viltvården....

Publicerat

Tjusigt TB, din mamma gillar dig nog ändå ;D

Publicerat

Ingen vanlig halvmåne där, inte.... Lyckats få näsan i siktet.... ;D ;D

Bra jobbat! Det är sådana som du, som lyckas.

Publicerat
Ingen vanlig halvmåne där, inte.... Lyckats få näsan i siktet.... ;D ;D

Bra jobbat! Det är sådana som du, som lyckas.

Det vete fan, för tillfället så ser han ju ut som något som inte äns en mor kan tycka om...... ;D ;D ;D

Publicerat

Fy faan va klockrent TB välkommen till klubben o grattis te räven ;D

Mvh.

Publicerat

hehe:D jadu tb.. kunde inte svara när du ringde;) stt då i gluggen. såg räv tidigt . men ville ej fram! fick ge mig rätt tidigt pga snö/regn!!

Nu du TB .. har ja körkortet kalrt snart;) då du:D:D

Grattis till rä'ven föärresten:D

mvh grundel

Publicerat

Grattis till räven TB :D :D

Publicerat

:D :D

Grattis TB

och

sturjägarn jr.

Publicerat
  • Författare

Tackar alla ;D!!

Näsan är fortfarande sne så vetti fan vad jag höll på med igår :o ;D!!

Hur många rävar har det blivit vakjägaren?

//"TB"

Publicerat

Tb , har din mamma inte lärt dig att man ska vänta på dem som ligger efter.  ;D

Nu tycker jag att du kan jobba lite som vi andra måste göra.  ;D ;)

Publicerat
  • Författare

Haha! jo hon lärde mig det en gång i tiden men sen mötte jag på 2 stöddiga typer på ett forum och sen dess har jag slutat med det :-*!

Jag börjar inte jobba förrän på måndag så nu ska jag skapa lite försprång ;)!!

//"TB"

Publicerat

Jag har fått nytt skift och är nu ledig var tredje vecka.  :o Dä du  ;D

Har vakat 3 gånger nu haft räv framme varje gång , fast ej kommit till skott.  3vak och 4räv obs.

Måste ha mer åtel , bara ett hjortskin kvar. Tänkte mrMauser kunde kasta av en hög med klövvilt här nån dag.  ;D

Men jag ska om dig TB , va så säker  :-*

Mvh...

Publicerat
  • Författare

Jag börjar skaka nu ;D!!

Hur många har det blivit för dig i år? Jag och sturjägarn är lite nyfikna!

Vet inte vad jag har gett mig in på men än känns det bra ;D ;D ;D

//"TB"

Publicerat

8 st.

Du , va glad att du bara har ett jack i snoken en så länge  :-*  ;)

Vi får se om det kan bli nån mer till helgen.  Om bara snön är kvar..!!???????

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Okej, jag väntar tills du har skjutit dina 10 innan jag kläcker ur mig att jag skjutit 12 ;D ;D

Snön verkar då ha kommit hit för att stanna men efter alla väderomslag iår så kan man ju inte vara säker :(

Här kommer bild på räven som jag lovade!! En liten tik på ca 4,5kg

//"TB"

Publicerat

fan va snygg du blev TB! hehe, kanske jag kan klå dig på lördagkvällarnas "rävskytte" nu iaf ;D hehe.

jadu vakjägaren. det där med att jobba har ju TB inte förstått att vissa måste göra, så han har ju lite handikapp där ;)

vi får se vem som vinner, själv tror jag att jag inte har disiplinen som krävs och TB är ju en ihärdig jävel, och du är ju inte nån dålig vakjägare har jag hört, jag och TB har gett oss fan på att vi ska i alla fall klå dig tillsammans ;D

Publicerat

Vart har herr Göras tagit vägen, någon som vet? Har ej heller sett honom i JJ kampanj ???

Publicerat
  • Författare

Både jag och han kommer nog in i nästa nummer hoppas jag :)!

//"TB"

Publicerat

den första på lock :D nu kanske de börjar släppa,,men fyyfan vilket hål med sako gamehead i 6,5 de blev,,bara trasor