Publicerat Juni 11, 200916 yr Inte säker men jag tror jag såg den där flaskan på vårt system här hemma.. Kan ha fel men det var någon ny bowmore som jag inte sett innan. Hur som, tänker hoppa detta.. Den är för stark, man får pytsa i för mycke vatten i den för att få den drickbar och då är vårt vatten här inte så kul så det vore synd att förstöra finspriten..Mvh! Men, det finns ju vatten på flaska!!! Man kan t o m köpa vatten från skottland!!! Det finns aldrig några argument som håller för att inte köpa en bra whisky (ja, förutom priset då... )
Publicerat Juni 11, 200916 yr Men, det finns ju vatten på flaska!!! Man kan t o m köpa vatten från skottland!!!Det finns aldrig några argument som håller för att inte köpa en bra whisky (ja, förutom priset då... ) Du har så rätt det är priset som bromsar ibland.
Publicerat Juni 13, 200916 yr Fick en 16 år gammal lagavulin idag som tack för hjälpen med lite jobb hos en jaktkompis,så grannen och jag hade provning på den och en 13 år gammal benriach som jag hade köpt på rek ifrån en tråd på jaktsnack och jag får lov att säga att den vann lagavulin ganska lätt.
Publicerat Juni 13, 200916 yr Vill bara informera alla inbitna whisky-älskar att jag nu sitter (och har så gjort i någon timme) och smuttar på en laphroaig quarter cask... mmmmmmmmuuummmmmssss!!!!!!!! Den är bra svårslagen även om både lagavulin och ardbeg gör fina whisky i min smak! Drick och njut för i morgon vet man inte vad som kan hända... Undantaget i mitt fall då jag vet att jag måste upp å jobba... Fan... Med vänliga smuttningar! Patrik
Publicerat Juni 19, 200916 yr Amrut cask strength just nu har varit chaufför ikväll så nu sitter en whisky gott.
Publicerat Juni 23, 200916 yr Nu skall jag bjuda på ett riktigt hett tips...(men attans till den som snor de sista fyra flaskorna på mitt bolag när de öppnar i morgon bitti!!! de skall jag nämligen ha själv ) Bowmore Laimrig 15 yrs 50.3% (10577) Islays stolthet är tebax med en whisky som nästan är "som det smakade förr" enligt min utsago, slutlagrad på ett riktigt bra sherryfat med en färg som får en bärnsten att bli avundsjuk. 559 riksdaler för en flaska är rena fyndet i min mening. Ut och spendera er surt förvärvade skatteåterbäring och NJUT! (jag sippar en nu!) Beställt 2 st. Lasse
Publicerat Juni 23, 200916 yr Beställt 2 st.Lasse Gissa vad jag dricker just nu... Jag har 5 flaskor hemma
Publicerat Juli 3, 200916 yr Avslutar kvällen med en Ardbeg + 1 Avslutade precis min och nu ska man nanna. Go natt //Patrik
Publicerat Juli 3, 200916 yr + 1Avslutade precis min och nu ska man nanna. Go natt //Patrik Vägarna förbi Värnamo så finns det alltid en rökig Whisky att tillgå.
Publicerat Juli 3, 200916 yr Vägarna förbi Värnamo så finns det alltid en rökig Whisky att tillgå. En fin rökig tackar man aldrig nej till! Den dagen jag har vägarna förbi så har du ett pm! // Patrik
Publicerat Juli 17, 200916 yr köpte mig en flaska cowboy whisky igår http://www.matdrycktips.se/tag/bulleit-bourbon/
Publicerat Juli 18, 200916 yr Hämtar ut en nr.10577 till veckan. En tanke som for genom huvet.... Hur eller rättare sagt ur vilken typ av glas avnjuter ni Whiskylovers era delikatessdrycker Satt o läste lite på Bowmores hemsida (tror ja de va) o såg att de starkt rekomenderade glas med fot för att inte handljumma whiskeyn. Den skall ju vara rumstemp men ej 37grader. Själv har jag den klassiska varianten.... ...men funderar starkt på att köpa in den andra varianten. Frågan e bara om de verkligen e värt mödan. Med större rödvinskupor blev de ju en riktig AHAAA upplevelse men hur e de me Whiskey???
Publicerat Juli 18, 200916 yr köpte mig en flaska cowboy whisky igår http://www.matdrycktips.se/tag/bulleit-bourbon/ Bra köp för det är en av dom bättre bourbon. Inte en singel malt men man kan inte bara snö in på singel malt när det gäller whisky jag var insnöade på malten ett tag men har vidgat vyn till att prova det som känns spännande. Lasse
Publicerat Juli 18, 200916 yr Hämtar ut en nr.10577 till veckan.En tanke som for genom huvet.... Hur eller rättare sagt ur vilken typ av glas avnjuter ni Whiskylovers era delikatessdrycker Satt o läste lite på Bowmores hemsida (tror ja de va) o såg att de starkt rekomenderade glas med fot för att inte handljumma whiskeyn. Den skall ju vara rumstemp men ej 37grader. Själv har jag den klassiska varianten.... ...men funderar starkt på att köpa in den andra varianten. Frågan e bara om de verkligen e värt mödan. Med större rödvinskupor blev de ju en riktig AHAAA upplevelse men hur e de me Whiskey??? Whisky dricker man i whiskyglas, whiskey dricker man i tumblers. (eller i vad sjuttom som helst för inget glas i världen kan rädda denna dryck ) Så köp några tasting glas för whisky och njut! De kostar inte många kronor och är ett måste för att kunna åtnjuta den fulla aromen!
Publicerat Juli 19, 200916 yr Så köp några tasting glas för whisky och njut! De kostar inte många kronor och är ett måste för att kunna åtnjuta den fulla aromen! Står på Wizards sida ska du verkligen njuta av den och plocka fram allt ur whiskyn så prova tasting glaset och ta ett tumbler glas och jämför det känns skillnad.
Publicerat Juli 19, 200916 yr Var in på bolaget i fredags för att handla lite vin när jag ramlade över en flaska 15 årig Bowmore Sherry Cask. Bra pris för en väldigt bra whisky tycker jag och den rekommenderas verkligen.
Publicerat Augusti 22, 200916 yr Auchentoshan Select är en klar favorit. Dock tätt följd av Oban, och varför inte en highland park. Laphroaig sitter inte fel om man är på rätt humör, och är man inte det så känner man sig alltid gladare efter en stunds smuttande. Auchentoshan Select är dock lite lurig. Tror inte den säljs på systemet, är dock inte helt säker på det påståendet så rätta mig om jag har fel. Finns i alla fall inte på de systembolag jag har kollat på (2 stycken, fyllde nyligen system-ålder)
Publicerat Augusti 22, 200916 yr Auchentoshan Select är en klar favorit. Dock tätt följd av Oban, och varför inte en highland park. Laphroaig sitter inte fel om man är på rätt humör, och är man inte det så känner man sig alltid gladare efter en stunds smuttande.Auchentoshan Select är dock lite lurig. Tror inte den säljs på systemet, är dock inte helt säker på det påståendet så rätta mig om jag har fel. Finns i alla fall inte på de systembolag jag har kollat på (2 stycken, fyllde nyligen system-ålder) "select" brukar väll vara en taxfree variant. Bowmore och andra märken har liknande på sitt taxfree sortiment. Brukar väll inte stå någon ålder på dom flaskorna. Sökte på Systembolagets beställningssoriment och den finns inte med där. /Erik
Publicerat Augusti 30, 200916 yr LaphroaigArdbeg Lagavulin Caol Isla Bowmore Har ännu ej smakat Port Ellen, men det blir kanske nån gång... Jag var till Islay -07 köpte en Port ellen. Den ska öppnas när jag skjutit min första älg. Sen kan du få smaka. Jag har idag 28st olika singelmalt. Sen har jag en Walker Blue label den e god.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Jag var till Islay -07 köpte en Port ellen. Den ska öppnas när jag skjutit min första älg. Sen kan du få smaka.Jag har idag 28st olika singelmalt. Sen har jag en Walker Blue label den e god. Det var ju kul att du hittat hit men du vet det va att det är ett jaktforum tänkte bara påmmina eftersom ditt första inlägg handlar om whisky ,det är visserligen aldrig fel
Publicerat September 2, 200916 yr Whisky, klart man dricker dessa brända och destilerade drycker. Hellre än något annat. Två av favoriterna efter en tur i skogen eller ån.
Publicerat September 19, 200916 yr Ikväll har jag inmundigat 4 st talisker. Fin whisky men det konstiga är att den 4:e smakade bättre än den första... Undra varför. Nu ska jag ta en liten Caol Ila innan sovdags...