Publicerat September 27, 200916 yr Nu tänker jag komma med en icke-rekommendation... Har haft en vit period som jag brukar under septemberjakten och tänkte införkaffa någon ny trevlig whisky när jakten var över. Så glad i hågen hittade jag en ny whisky som jag aldrig provat förut men den hade ett seriöst pris så jag slog till. BenRiach Heredotus Fumosus Peated 12 Years Pedro Ximenez Finish (nr 10156) var flaskan jag hittade för 479 riksdaler. (bara namnet skulle ha givit mig varningssignaler... ) Detta är ett dåligt försök att kräma in mer smak i en whisky med hjälp av exotiska fat. Hoppa över denna är min rekommendation, fast smaken kan vara som baken...
Publicerat September 28, 200916 yr Wizard hjälp till nu för fan Såg igår att det fanns 5 flaskor Bowmore Destillerys edition någonstans i landet, vet inte om jag slarvläste men jag fick för mej att de fanns i Hallstavik här i Roslagen. Ringde systemet nu men då var de borta, vet inte om de uppdaterat lagret under natten eller något. Söker nu något annat, Bowmore eller Talisker.. Förslag? Mvh!
Publicerat September 28, 200916 yr Uff.. hjärnblödning.. Det var TALISKER Destilerys Edition jag sett.. beställt en flaska nu Mvh!
Publicerat September 28, 200916 yr Uff.. hjärnblödning.. Det var TALISKER Destilerys Edition jag sett.. beställt en flaska nu Mvh! Aha! Klockren whisky!!! Grattis Sorry att jag missade tråden i morse (jag var tvungen att jobba )
Publicerat September 28, 200916 yr Uff.. hjärnblödning.. Det var TALISKER Destilerys Edition jag sett.. beställt en flaska nu Mvh! Du ska inte tulla på priten innan du beställer /Lasse
Publicerat September 28, 200916 yr Tullar inte på den här typen av sprit dagligdags, krävs speciella tillfällen som tex Tour Roslagen-10 Satsar på midsommar nästa år så blir det lite mer skjuta tror jag Mvh!
Publicerat September 28, 200916 yr Tullar inte på den här typen av sprit dagligdags, krävs speciella tillfällen som tex Tour Roslagen-10 Satsar på midsommar nästa år så blir det lite mer skjuta tror jag Mvh! LÄNGTAR REDAN!
Publicerat September 28, 200916 yr Tullar inte på den här typen av sprit dagligdags, krävs speciella tillfällen som tex Tour Roslagen-10 Satsar på midsommar nästa år så blir det lite mer skjuta tror jag Mvh! Mig med Ska se om vi får med Uffe nästa år med /lasse
Publicerat September 28, 200916 yr Han har säkert någon ny granne som är lite instabil så det skiter sig.. Mvh!
Publicerat September 28, 200916 yr Han har säkert någon ny granne som är lite instabil så det skiter sig.. Mvh! Då släpar vi med honom ändå.... /lasse
Publicerat September 28, 200916 yr Då släpar vi med honom ändå.... Bra beslut! Sikta preliminärt på helgen efter midsommarafton. Sen vore det svinbra med torsdag - söndag eller något, vore så nice om vi fick en lugn kväll utan revelj snortidigt dagen efter. Betänk att så pass tidigt på säsongen så är det väckning runt 02 eller något! Mvh!
Publicerat September 28, 200916 yr väckning runt 02 eller något!Mvh! Oj oj oj ingen idé att sova alls då /Lasse
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Nu tänker jag komma med en icke-rekommendation...Har haft en vit period som jag brukar under septemberjakten och tänkte införkaffa någon ny trevlig whisky när jakten var över. Så glad i hågen hittade jag en ny whisky som jag aldrig provat förut men den hade ett seriöst pris så jag slog till. BenRiach Heredotus Fumosus Peated 12 Years Pedro Ximenez Finish (nr 10156) var flaskan jag hittade för 479 riksdaler. (bara namnet skulle ha givit mig varningssignaler... ) Detta är ett dåligt försök att kräma in mer smak i en whisky med hjälp av exotiska fat. Hoppa över denna är min rekommendation, fast smaken kan vara som baken... Smaken kan just vara som baken Tror att det var denna som vann en kategori på Whisky mässan förra helgen i Stockholm /Erik
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Smaken kan just vara som baken Tror att det var denna som vann en kategori på Whisky mässan förra helgen i Stockholm/Erik Nop. Tror inte ens den var med i tävlingen om jag skall vara ärlig... ...men jag skall höra med mina polare i morgon som fortfarande sitter som domare Dock tror du kanske tänker på AnCnoc 12 yo. Det mest väntade guldet var till, som jag har proklamerat här förut, The Glenlivet 16 yo Nàdurra!!! En av de mest prisvärda buteljerna på bolagen just nu. En annan anmärkningsvärd whisky som smög in en 1:a plats var Glenmorangie Lasanta i klassen Bästa Sherryfatslagrade Maltwhisky. HP nöp både guld och silver av Glenfarclas i högsta klassen (lagrad whisky mer än 25 år) Skål på er vänner!!! /Wizard - totalinsnöad i whiskyns förädlade värld
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Så rätt så. Det var jag som var ute på hal is. 10. Bästa Rökiga Maltwhisky /Best Peated Malt Whisky Guld: Laphroaig 10 yo Cask Strength (Maxxium) Silver: Lagavulin Distillers Edition (Diageo) Brons: Caol Ila Distillers Edition (Diageo) An Cnoc är helt ok. Har den själv, och visst den fick pris den med Erik ( Har precis tagit en GlenLivet 12 årig och den var riktigt mild )
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Sluta jag blir sugen, måste kolla Whiskoteket om det finns något gott att smutta på
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Efter en dags älgjakt så får det bli en liten smutt på en Ardbeg 10 rökigt gott. Smaskens Blir bar en för det är älg som gäller i morgon också.
Publicerat Oktober 28, 200916 yr På tal om Ardbeg smakade jag i helgen deras nya Supernova med rökhalten 100ppm mot 50 ppm som de brukar ha dvs dubbelt upp och den var riktigt god. Men då är jag en fan av rökiga whisky's iof....
Publicerat Oktober 28, 200916 yr På tal om Ardbeg smakade jag i helgen deras nya Supernova med rökhalten 100ppm mot 50 ppm som de brukar ha dvs dubbelt upp och den var riktigt god. Men då är jag en fan av rökiga whisky's iof.... Supernova är riktigt mumsig Fast så attans rökig tyckte jag inte att den var... (men då är jag ju skadad oxå )
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Håll i brallorna för på måndag smäller det! Givetvis har jag redan reserverat mina men dessa buteljer finns tillgängliga från måndag morgon: Caol Ila Distillers Edition 1996 (nr 10192) 549:- Lagavulin Distillers Edition 1993 (nr 10193) 699:- Royal Lochnagar Distillers Edition 1996 (nr 10182) 569:- Talisker Distillers Edition 1998 (nr 10221) 569:- Så nu är det bara att kliva upp tidigt och köa på ert lokala bolag
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Håll i brallorna för på måndag smäller det!Givetvis har jag redan reserverat mina men dessa buteljer finns tillgängliga från måndag morgon: Caol Ila Distillers Edition 1996 (nr 10192) 549:- Lagavulin Distillers Edition 1993 (nr 10193) 699:- Royal Lochnagar Distillers Edition 1996 (nr 10182) 569:- Talisker Distillers Edition 1998 (nr 10221) 569:- Så nu är det bara att kliva upp tidigt och köa på ert lokala bolag Dessa släpp är inte att leka med några lär hammna på hyllan. Sitter just nu med en Singeltown hyfsad lite kort smak men bra pris på en lättdrucken singel malt. Lasse
Publicerat Oktober 31, 200916 yr Jag måste tacka Hipshot och Wizard för ypperligt tips. Talisker Destilers är minsan helt fantastisk. Månste nog ta och bunkra om det går..
Publicerat November 15, 200916 yr I morn släpper systembolaget en intressant flaska. Highlandpark Hjärta nr:10222 799kr. Har spanat in den på deras hemsida tidigare och har varit lite sugen på den. Enligt dom ska den bara säljas på deras butik och i skandinavien. "Hjarta is a natural strength 12 year old Highland Park expression available only from the distillery, in our on-line shop and in Scandinavia, limited to approximately 3,900 bottles. Orkney has never forgotten its Scandinavian heritage; Hjarta is the ancient Norse word for ‘heart’ and the whisky has been launched to mark the total refurbishment of our visitor centre, itself a celebration of the rich history of the Islands. The whisky has been created by Max MacFarlane, Whisky Maker, and is bottled at 58.1% ABV." Köp och njut / Erik
Publicerat November 21, 200916 yr I morn släpper systembolaget en intressant flaska. Highlandpark Hjärta nr:10222 799kr. Har spanat in den på deras hemsida tidigare och har varit lite sugen på den. Enligt dom ska den bara säljas på deras butik och i skandinavien. "Hjarta is a natural strength 12 year old Highland Park expression available only from the distillery, in our on-line shop and in Scandinavia, limited to approximately 3,900 bottles. Orkney has never forgotten its Scandinavian heritage; Hjarta is the ancient Norse word for ‘heart’ and the whisky has been launched to mark the total refurbishment of our visitor centre, itself a celebration of the rich history of the Islands. The whisky has been created by Max MacFarlane, Whisky Maker, and is bottled at 58.1% ABV." Köp och njut / Erik Fick ett sms från bolaget i går. Man känner sig som ett barn på julafton Trodde inte att jag skulle få någon flaska. När jag var där och beställde den så var den slut. Dom skulle se om det gick att ta den från Scottland. Underbart /Erik
Publicerat November 27, 200916 yr Får bli en liten whisky så spar jag lite av ölen till Fitzo blev en Glennmorangie. Blir sugen på Port Ellen varje när man ser Wizards inlägg har en också fast i flaska. Lasse