Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Jag har inte smakat den själv men har pratat med många som har druckit Mackmyra. Alla är överens om att det är en riktigt god whisky, men den är inte värd det höga priset.

• Svar 876
  • Visningar 170,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat
Är det någon som har smakat den svenska whisky´n?

Var det Mackmyran det hette...?

Nja inte tyckte jag den var någon höjdare, blev bjuden men inte frälst, av de enkla så är Bowmore bra, Lagavulin är favorit, man bör ha rökdykarcert för en bra whisky :huh:

Publicerat

Håller med dig Pertan, Bowmore är riktigt fin. De allra rökigaste klarar jag inte riktigt av.

Vad kostar en flaska Mackmyra (ska kolla om jag hittar på bolagets sida iof)

543:- det var det värsta!

Publicerat

Mackmyra är riktigt trevlig, första flaskan har redan gått åt.

• 4 weeks later...
Publicerat

Bowmore i glaset nu.

Publicerat

Mmm..vad jag längtar tills när junior är ute och man inte ammar...en stadig Glenmorangie får det bli då :lol:

Publicerat

Kompisen köpte en flaska på en ryssbåt som hette Brutus, plastskruvkork va det åxå. Påminde om Brut 33 i lukt o smak :rolleyes: INTE en favvis.

Publicerat
Varför Whisky när det finns Budweiser??

Nåväl ska de vara Whisky så gillar jag jack Daniels.

Budweiser is like making love in a canoe

IT´S FUCKING CLOSE 2 WATER

Dricker du Jack Daniels med Coca cola ?

Jack Daniels räknas väl inte in bland Whisky-sorterna ?

Det är ju Moonshine sprit det där... :)

Publicerat
Har vi några Whisky eller Whiskey njutare här på forumet? :P

Vår förra Tollare ( Nova Scotia Duck Tolling Retriever )

hette Rödrävens Lagavulin...

Jag fick uppfödaren att döpa hela kullen efter Single Malt Whisky :)

Publicerat
Nja inte tyckte jag den var någon höjdare, blev bjuden men inte frälst, av de enkla så är Bowmore bra, Lagavulin är favorit, man bör ha rökdykarcert för en bra whisky :P

Now we are talking... :)

Publicerat
Vår förra Tollare ( Nova Scotia Duck Tolling Retriever )

hette Rödrävens Lagavulin...

Jag fick uppfödaren att döpa hela kullen efter Single Malt Whisky :lol:

Snacka om ett namn som förpliktigar! Näst synd om jycken med så mycket att leva upp till :D

Lagavulin är absolut en av mina favoriter, fast idag får det bli Glenlivert som väntat 18 år... bara på mig... :P

Publicerat
Snacka om ett namn som förpliktigar! Näst synd om jycken med så mycket att leva upp till :D

Lagavulin är absolut en av mina favoriter, fast idag får det bli Glenlivert som väntat 18 år... bara på mig... :D

Jag har en sådan också. Ja en Banff 1975. De slutade tillverka dem 1981 och rev hela destilleriet 1983.

Jag har flaska 257 av 853 eller något sådant. Den kallas även Part Nan Angelen vilket betyder "Änglarnas andel" på gaeliska.

2% av all whisky som tillverkas, dunstar ut från destillerierna och står man i lä om ett sådant så blir luften snart mättad av just "Änglarnas andel". Kanske ett smidigt sätt att njuta sin whisky, och garanterat ett skottskt sätt...ja det är ju gratis att andas in det. Åtminstånde ännu så länge. <_<

Publicerat
Har vi några Whisky eller Whiskey njutare här på forumet? <_<

Är påven katolik ??? :D

Publicerat

Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen :wub:

Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank! :P

Publicerat
Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen :wub:

Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank! :huh:

Låter nästan som en dam som bor i trapphuset... :P

Inget illa menat, kunde inte låta bli bara

Publicerat
Jag har en sådan också. Ja en Banff 1975. De slutade tillverka dem 1981 och rev hela destilleriet 1983.

Jag har flaska 257 av 853 eller något sådant. Den kallas även Part Nan Angelen vilket betyder "Änglarnas andel" på gaeliska.

2% av all whisky som tillverkas, dunstar ut från destillerierna och står man i lä om ett sådant så blir luften snart mättad av just "Änglarnas andel". Kanske ett smidigt sätt att njuta sin whisky, och garanterat ett skottskt sätt...ja det är ju gratis att andas in det. Åtminstånde ännu så länge. :wub:

Imponerande! Min är inte lika exklusive...men smakar som en blommande vårträdgård...

Ja, och garanterat småländskt :P

Publicerat
Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen :D

Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank! :D

Säger bara att blir hunden lika bra som en Port Ellen så kommer du att ha en hund som klår det mesta. :wub::P

Möjligen blir den bäst med tanke på hur en Port Ellen smakar ljuvligt. :D

Jag kan tänka mig att redan boka en valp på Springbank kullen det kan bara inte bli fel. :huh: :huh:

Publicerat
Säger bara att blir hunden lika bra som en Port Ellen så kommer du att ha en hund som klår det mesta. <_<:angry:

Möjligen blir den bäst med tanke på hur en Port Ellen smakar ljuvligt. :D

Jag kan tänka mig att redan boka en valp på Springbank kullen det kan bara inte bli fel. ;)B)

Just nu hälls det upp en liten "Bowmore Cask strenght" (rätt stavat ?)

Mumma för själen... ;)

Publicerat
Just nu hälls det upp en liten "Bowmore Cask strenght" (rätt stavat ?)

Mumma för själen... B)

Det där med Whisky och stavning kan ge problem. :P

Drack en Bowmore Cask strenght i går kväll den är god med lite vatten. :P

• 3 weeks later...
Publicerat

Jajamen, skotsk whiskey ska det vara. Favoriterna kommer från Islay! :(

Publicerat

Det mest angenäma i whiskyväg jag druckit var en Ardbeg från -74..Rent gudomlig..Men ack så dyr..Kostade då runt 3500 flaskan här hemma..Jag hade dock turen att bli bjuden..:rolleyes:

Appropå bourbon så finns riktigt trevliga dito..Jack Daniel´s kan vi lämna därhän..Isch..Däremot Maker´s Mark, Heaven Hill, Nicholson´s Wild Turkey Rare Breed, Bulleit Bourbon och Woodward Reserve..Där har vi GOD bourbon..

Köpte mig förresten en prisvärd rom häromdagen på glasbanken som jag kan rekommendera..Barbados Plantation Rum..Så långt från ljus slaskrom man kan komma..Facilt pris med..Var runt 250 riksdaler..

• 2 weeks later...
Publicerat

Har precis provat en Snow Grouse det är tydligen en variant av famous som är gjord för att avnjutas iskall UUrk den var betydligt bättre rumstempererad ,var dock ingen smaksensation då heller

Publicerat

Hm... nu blev jag ju ruskigt sugen på en Lagavulin av allt prat här... nu får det vara helg, mot kistan!

Publicerat

Samma här, blir en Laphroaigh (?)!!!

Mvh!