Publicerat Januari 29, 200917 yr Jag har inte smakat den själv men har pratat med många som har druckit Mackmyra. Alla är överens om att det är en riktigt god whisky, men den är inte värd det höga priset.
Publicerat Januari 29, 200917 yr Är det någon som har smakat den svenska whisky´n?Var det Mackmyran det hette...? Nja inte tyckte jag den var någon höjdare, blev bjuden men inte frälst, av de enkla så är Bowmore bra, Lagavulin är favorit, man bör ha rökdykarcert för en bra whisky
Publicerat Januari 29, 200917 yr Håller med dig Pertan, Bowmore är riktigt fin. De allra rökigaste klarar jag inte riktigt av. Vad kostar en flaska Mackmyra (ska kolla om jag hittar på bolagets sida iof) 543:- det var det värsta!
Publicerat Februari 21, 200917 yr Mmm..vad jag längtar tills när junior är ute och man inte ammar...en stadig Glenmorangie får det bli då
Publicerat Februari 21, 200917 yr Kompisen köpte en flaska på en ryssbåt som hette Brutus, plastskruvkork va det åxå. Påminde om Brut 33 i lukt o smak INTE en favvis.
Publicerat Februari 28, 200917 yr Varför Whisky när det finns Budweiser??Nåväl ska de vara Whisky så gillar jag jack Daniels. Budweiser is like making love in a canoe IT´S FUCKING CLOSE 2 WATER Dricker du Jack Daniels med Coca cola ? Jack Daniels räknas väl inte in bland Whisky-sorterna ? Det är ju Moonshine sprit det där...
Publicerat Februari 28, 200917 yr Har vi några Whisky eller Whiskey njutare här på forumet? Vår förra Tollare ( Nova Scotia Duck Tolling Retriever ) hette Rödrävens Lagavulin... Jag fick uppfödaren att döpa hela kullen efter Single Malt Whisky
Publicerat Februari 28, 200917 yr Nja inte tyckte jag den var någon höjdare, blev bjuden men inte frälst, av de enkla så är Bowmore bra, Lagavulin är favorit, man bör ha rökdykarcert för en bra whisky Now we are talking...
Publicerat Februari 28, 200917 yr Vår förra Tollare ( Nova Scotia Duck Tolling Retriever )hette Rödrävens Lagavulin... Jag fick uppfödaren att döpa hela kullen efter Single Malt Whisky Snacka om ett namn som förpliktigar! Näst synd om jycken med så mycket att leva upp till Lagavulin är absolut en av mina favoriter, fast idag får det bli Glenlivert som väntat 18 år... bara på mig...
Publicerat Februari 28, 200917 yr Snacka om ett namn som förpliktigar! Näst synd om jycken med så mycket att leva upp till Lagavulin är absolut en av mina favoriter, fast idag får det bli Glenlivert som väntat 18 år... bara på mig... Jag har en sådan också. Ja en Banff 1975. De slutade tillverka dem 1981 och rev hela destilleriet 1983. Jag har flaska 257 av 853 eller något sådant. Den kallas även Part Nan Angelen vilket betyder "Änglarnas andel" på gaeliska. 2% av all whisky som tillverkas, dunstar ut från destillerierna och står man i lä om ett sådant så blir luften snart mättad av just "Änglarnas andel". Kanske ett smidigt sätt att njuta sin whisky, och garanterat ett skottskt sätt...ja det är ju gratis att andas in det. Åtminstånde ännu så länge.
Publicerat Februari 28, 200917 yr Har vi några Whisky eller Whiskey njutare här på forumet? Är påven katolik ???
Publicerat Februari 28, 200917 yr Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank!
Publicerat Februari 28, 200917 yr Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank! Låter nästan som en dam som bor i trapphuset... Inget illa menat, kunde inte låta bli bara
Publicerat Februari 28, 200917 yr Jag har en sådan också. Ja en Banff 1975. De slutade tillverka dem 1981 och rev hela destilleriet 1983.Jag har flaska 257 av 853 eller något sådant. Den kallas även Part Nan Angelen vilket betyder "Änglarnas andel" på gaeliska. 2% av all whisky som tillverkas, dunstar ut från destillerierna och står man i lä om ett sådant så blir luften snart mättad av just "Änglarnas andel". Kanske ett smidigt sätt att njuta sin whisky, och garanterat ett skottskt sätt...ja det är ju gratis att andas in det. Åtminstånde ännu så länge. Imponerande! Min är inte lika exklusive...men smakar som en blommande vårträdgård... Ja, och garanterat småländskt
Publicerat Februari 28, 200917 yr Nu vet visserligen inte Freddan78 detta men min Engelsk Springerspaniel tik som jag skall hämta hos honom kommer att heta Port Ellen Och den dagen långt i framtiden vi får en kull kommer den busigaste hannen få heta Springbank! Säger bara att blir hunden lika bra som en Port Ellen så kommer du att ha en hund som klår det mesta. Möjligen blir den bäst med tanke på hur en Port Ellen smakar ljuvligt. Jag kan tänka mig att redan boka en valp på Springbank kullen det kan bara inte bli fel. :huh:
Publicerat Mars 1, 200917 yr Säger bara att blir hunden lika bra som en Port Ellen så kommer du att ha en hund som klår det mesta. Möjligen blir den bäst med tanke på hur en Port Ellen smakar ljuvligt. Jag kan tänka mig att redan boka en valp på Springbank kullen det kan bara inte bli fel. Just nu hälls det upp en liten "Bowmore Cask strenght" (rätt stavat ?) Mumma för själen...
Publicerat Mars 1, 200917 yr Just nu hälls det upp en liten "Bowmore Cask strenght" (rätt stavat ?)Mumma för själen... Det där med Whisky och stavning kan ge problem. Drack en Bowmore Cask strenght i går kväll den är god med lite vatten.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Det mest angenäma i whiskyväg jag druckit var en Ardbeg från -74..Rent gudomlig..Men ack så dyr..Kostade då runt 3500 flaskan här hemma..Jag hade dock turen att bli bjuden.. Appropå bourbon så finns riktigt trevliga dito..Jack Daniel´s kan vi lämna därhän..Isch..Däremot Maker´s Mark, Heaven Hill, Nicholson´s Wild Turkey Rare Breed, Bulleit Bourbon och Woodward Reserve..Där har vi GOD bourbon.. Köpte mig förresten en prisvärd rom häromdagen på glasbanken som jag kan rekommendera..Barbados Plantation Rum..Så långt från ljus slaskrom man kan komma..Facilt pris med..Var runt 250 riksdaler..
Publicerat April 3, 200917 yr Har precis provat en Snow Grouse det är tydligen en variant av famous som är gjord för att avnjutas iskall UUrk den var betydligt bättre rumstempererad ,var dock ingen smaksensation då heller
Publicerat April 3, 200917 yr Hm... nu blev jag ju ruskigt sugen på en Lagavulin av allt prat här... nu får det vara helg, mot kistan!