Publicerat April 3, 200917 yr Själv har man avnjutit en skvätt Talisker och en Fallen Angel från Jämtlandsbryggeri.
Publicerat April 3, 200917 yr Har precis provat en Snow Grouse det är tydligen en variant av famous som är gjord för att avnjutas iskall UUrk den var betydligt bättre rumstempererad ,var dock ingen smaksensation då heller Står på din sida varken kall eller rumstempratur gör att den smakar bra slöseri med pengar Ner och röja i singel malt skåpet återkommer vad det blev senare frun ropar och behöver hjälp med kvälls maten.
Publicerat April 3, 200917 yr Själv har man avnjutit en skvätt Talisker och en Fallen Angel från Jämtlandsbryggeri. Jag har alltid hävdat att jämtar och skottar går utmärkt ihop! (jag lyckades hålla en pub i skottland öppet under en hel natt tills de skulle öppna igen för många år sedan... fan vad bakis jag var efteråt ) Dock rankar jag Fallen Angel tämligen lågt i deras sortiment men den får pluspoäng som lånad låttitlel av King Crimson - Red! En av Pilgrimstads absoluta bästa hittills är 10-taggaren!
Publicerat April 3, 200917 yr Jag har alltid hävdat att jämtar och skottar går utmärkt ihop!(jag lyckades hålla en pub i skottland öppet under en hel natt tills de skulle öppna igen för många år sedan... fan vad bakis jag var efteråt ) Dock rankar jag Fallen Angel tämligen lågt i deras sortiment men den får pluspoäng som lånad låttitlel av King Crimson - Red! En av Pilgrimstads absoluta bästa hittills är 10-taggaren! Jag tycker inte heller att Fallen Angel är bland det bättre dom gjort, favoriten från Jämtlands är Hell.
Publicerat April 3, 200917 yr Sista slatten Ardbeg har slunkit ner "mumsigt" Har en liter som oskulden ryker på när nån av dom andra rökiga är slut.
Publicerat April 4, 200917 yr Här dricks ganska lite Whisky men desto mer Whiskey. Gillar de amerikanska sorterna (Jack Daniels No7, Gentleman Jack, Jim Beam, Maker's etc), samt de Irländska. Ibland så dricks även brygder från den östra sida av Irländska sjön men det är sällan det. Nepp det är inte rätt eller fiiint nog enligt vissa, men jag föredrar att välja dryck efter vad jag själv tycker smakar bra, riktigt rökig whisky ska dock fungera utmärkt som myggmedel enligt vissa.
Publicerat April 4, 200917 yr Här dricks ganska lite Whisky men desto mer Whiskey. Gillar de amerikanska sorterna (Jack Daniels No7, Gentleman Jack, Jim Beam, Maker's etc), samt de Irländska. Ibland så dricks även brygder från den östra sida av Irländska sjön men det är sällan det.Nepp det är inte rätt eller fiiint nog enligt vissa, men jag föredrar att välja dryck efter vad jag själv tycker smakar bra, riktigt rökig whisky ska dock fungera utmärkt som myggmedel enligt vissa. För tillfället står det bara singel malt i skåpet men det även bra med irlänsk bla Redbrest smakar utmärk. Burbon så finns en del som är rätt ok Bullit Burbon tex.
Publicerat April 9, 200917 yr Jag satt just och valde mellan Talisker och Clynelish , idag blev det den senare.... Och det ångrar jag inte, gott med en Higland ibland...
Publicerat April 10, 200917 yr Japanaren kan jag verkligen rekomendera ja dom andre är det inget fel på heller det var bara mameladen som var en besvikelse
Publicerat April 10, 200917 yr Japanaren kan jag verkligen rekomendera ja dom andre är det inget fel på heller det var bara mameladen som var en besvikelse Har provat en del japanare är inte så imponerad. Men Nadurran är smakens Mannocmore har jag inte haft nöjet att prova men den ligger på listan som en provning inom snar framtid. Marmelad äter jag sällan. Du kan höra av dig när du spräcker Mannocmoren så kommer jag så kan jag ta med mig något gott.
Publicerat April 18, 200917 yr Har just avnjutit en Innis&Gunn i vår solen lagrad på whisky fat rökt sådan. Vad passar som efterrätt till detta jo en ARDBEG.
Publicerat Maj 8, 200917 yr Har just avnjutit en Innis&Gunn i vår solen lagrad på whisky fat rökt sådan. Vad passar som efterrätt till detta jo en ARDBEG. Om du har sett "Inte bara glögg - Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten" och läser ditt inlägg med den rösten så blir det jättekul! Om inte så ignorera mitt inlägg... Annars så vill jag fortsätta att slå ett slag för den 12åriga Caol Ila som finns på Bolis, det finns inte så värst mycket bättre kvalitet för kronan att tillgå inom EU, det kan jag med fog påstå efter att ha häckat på alldeles för många flygplatser med alldeles för mycket dötid den senaste tiden. F.ö. anser jag att våren är här! Tjo på er gubbar!
Publicerat Maj 15, 200917 yr Om du har sett "Inte bara glögg - Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten" och läser ditt inlägg med den rösten så blir det jättekul! Om inte så ignorera mitt inlägg... Annars så vill jag fortsätta att slå ett slag för den 12åriga Caol Ila som finns på Bolis, det finns inte så värst mycket bättre kvalitet för kronan att tillgå inom EU, det kan jag med fog påstå efter att ha häckat på alldeles för många flygplatser med alldeles för mycket dötid den senaste tiden. F.ö. anser jag att våren är här! Tjo på er gubbar! Har inte sett detta. Men håller med om att Caol Ila är god också står även en sådan flaska i skåpet här hemma.
Publicerat Juni 10, 200916 yr Nu skall jag bjuda på ett riktigt hett tips... (men attans till den som snor de sista fyra flaskorna på mitt bolag när de öppnar i morgon bitti!!! de skall jag nämligen ha själv ) Bowmore Laimrig 15 yrs 50.3% (10577) Islays stolthet är tebax med en whisky som nästan är "som det smakade förr" enligt min utsago, slutlagrad på ett riktigt bra sherryfat med en färg som får en bärnsten att bli avundsjuk. 559 riksdaler för en flaska är rena fyndet i min mening. Ut och spendera er surt förvärvade skatteåterbäring och NJUT! (jag sippar en nu!)
Publicerat Juni 10, 200916 yr Nu skall jag bjuda på ett riktigt hett tips...(men attans till den som snor de sista fyra flaskorna på mitt bolag när de öppnar i morgon bitti!!! de skall jag nämligen ha själv ) Bowmore Laimrig 15 yrs 50.3% (10577) Islays stolthet är tebax med en whisky som nästan är "som det smakade förr" enligt min utsago, slutlagrad på ett riktigt bra sherryfat med en färg som får en bärnsten att bli avundsjuk. 559 riksdaler för en flaska är rena fyndet i min mening. Ut och spendera er surt förvärvade skatteåterbäring och NJUT! (jag sippar en nu!) GOTTEGRIS !!!
Publicerat Juni 10, 200916 yr Det finns en Bowmore Laimrig här hemma på bolaget jag tror jag åker ner och inhandlar den ifall det som du skriver är riktigt men jag litar på dit omdöme. Snabbkoll vilka bolag i Skåne som har 4 flaskor kvar blev ett par alternativ och jag är inte säker på vilket som är ditt så jag kan inte hänga på låset och plocka dom.
Publicerat Juni 10, 200916 yr Det finns en Bowmore Laimrig här hemma på bolaget jag tror jag åker ner och inhandlar den ifall det som du skriver är riktigt men jag litar på dit omdöme. Snabbkoll vilka bolag i Skåne som har 4 flaskor kvar blev ett par alternativ och jag är inte säker på vilket som är ditt så jag kan inte hänga på låset och plocka dom. Har redan räknat med den risken och helgarderat mig med att kolla lagerstatus i hela sverige efter stängningsdags i dag, och via beställning får jag nog ihop mina flaskor ändå
Publicerat Juni 10, 200916 yr Har redan räknat med den risken och helgarderat mig med att kolla lagerstatus i hela sverige efter stängningsdags i dag, och via beställning får jag nog ihop mina flaskor ändå Totalt lager status är över 1000 flaskor så det är lugnt.
Publicerat Juni 10, 200916 yr 9st i Vetlanda, blev lite sugen på att prova en faktiskt. Suttit o läst denna tråd en stund( har missat den rätt länge) o satan vad sugen jag blev på en liten wirre. /Lasse
Publicerat Juni 10, 200916 yr Nu skall jag bjuda på ett riktigt hett tips...(men attans till den som snor de sista fyra flaskorna på mitt bolag när de öppnar i morgon bitti!!! de skall jag nämligen ha själv ) Bowmore Laimrig 15 yrs 50.3% (10577) Islays stolthet är tebax med en whisky som nästan är "som det smakade förr" enligt min utsago, slutlagrad på ett riktigt bra sherryfat med en färg som får en bärnsten att bli avundsjuk. 559 riksdaler för en flaska är rena fyndet i min mening. Ut och spendera er surt förvärvade skatteåterbäring och NJUT! (jag sippar en nu!) Det där lät ju intressant. En snabbkoll visade att mitt lokala bolag har 7 st kvar så det blir nog ett besök där i morgon för mig.
Publicerat Juni 11, 200916 yr Inte säker men jag tror jag såg den där flaskan på vårt system här hemma.. Kan ha fel men det var någon ny bowmore som jag inte sett innan. Hur som, tänker hoppa detta.. Den är för stark, man får pytsa i för mycke vatten i den för att få den drickbar och då är vårt vatten här inte så kul så det vore synd att förstöra finspriten.. Mvh!