Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat
Stiligt skytte Cazorp och även mycket snygga bilder skoj med ännu ett tungt namn :blush:

Måste nog överväga att damma av XC;en även denna månad

För egen del har jag valt att inte kommentera Mattias resultat, jag kommer att fylla hans låda med sand istället i god sportslig anda vid första bästa tillfälle.

/Christian

• Svar 1,1k
  • Visningar 143,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat
För egen del har jag valt att inte kommentera Mattias resultat, jag kommer att fylla hans låda med sand istället i god sportslig anda vid första bästa tillfälle.

/Christian

Tja har man en möp bössa ska den väl klara det utan problem :blush:

Publicerat

Det är det som återstår att finna ut,

jag råkar veta att det har gått 1 486 skott genom den där möp-pangen och att det nu börjar bli dags för den at prövas på riktigt.. :blush:

/Christian

Publicerat

Tack för smickret! Jag måste dock erkänna att jag var tvungen att först skjuta in bössan på 100 meter, vilket var själva syftet med besöket till skjutbanan, men det är klart en rolig tävling - jag gillar kända avstånd! ;)

Publicerat
Det är det som återstår att finna ut,

jag råkar veta att det har gått 1 486 skott genom den där möp-pangen och att det nu börjar bli dags för den at prövas på riktigt.. :mad:

/Christian

Förtal! ;)

Den har bara gått 1449 :mad:

Publicerat
Eftersom jag ändå var ute och tog bilder så kan jag ju lika gärna dela med mig, kanske sporrar någon med enklare jaktbössa att ge sig ut och prova denna roliga lek! :rolleyes:

...

Jägarmässigt, dvs. inga liggunderlag, och bara lilla kudden + fodralet bakom kolven denna gång, samt ingen justering för vind & väder utan bara köra igån från 100 meter - jägarmässigt:

...

Detta var hur kul som helst, älskar min pluttiga R93 ...

Artig å se at også andre koser seg med jaktrifla. Har også kommet fram til at en R93 (sikkert også R8) er et fantastisk stabilt og potent jegerverktøy.

• 3 weeks later...
Publicerat

Fint skytte Jimbolo ^_^

Skoj om vi får liv i dessa trådar igen ypperlig träning för toppjakten detta

Publicerat

Tackar!

Jo de e främat för toppjakten jag tränar inför MEN....

Tycker också de varit lite dött här.

Publicerat

Lars, du är en LÄSKIGT duktig skytt! <_<

Publicerat
Lars, du är en LÄSKIGT duktig skytt! :wacko:

Tack mannen :wacko:

Men erkänn att du skrev det bara för att du har 1-0 på mig ;)

Publicerat
  • Författare

Kan inte vara lätt att va orre i dina trakter lars :wacko: dina bössor går sjukt bra!

/Mike

Publicerat
Tack mannen :wacko:

Men erkänn att du skrev det bara för att du har 1-0 på mig :D

;) Jag skrev det för att jag inser att jag inte har en endaste liten chans mot dig. Du är för j---a grym på skytte helt enkelt! :wacko:

• 3 weeks later...
Publicerat

Är sugen på att vara med i december-rundan, men osäker på vad som gäller.

Ska första skottet på tävlingstavla vara ett CBS?

...eller får man skjuta in sig på annan tavla först innan man skjuter på tävlingstavlorna?

Publicerat

?

Publicerat
?

Nej!

Hela syftet med tävlingen är att visa att du behärskar ditt vapen och dess externa balistik på sådant sätt att du kan få 1:a skottsträff på det valda avståndet,

därefter visar du din förmåga till upprepning. :D

/Christian

Publicerat
Nej!

Hela syftet med tävlingen är att visa att du behärskar ditt vapen och dess externa balistik på sådant sätt att du kan få 1:a skottsträff på det valda avståndet,

därefter visar du din förmåga till upprepning. :rolleyes:

/Christian

Tack för svaret Christian!

Då jag äntligen har bestämt mig för en laddning pular jag med "kortet" i helgen så får vi se om jag kan skjuta tävlingen längre fram.

mvh,

Halland&Halland

Publicerat
Nej!

därefter visar du din förmåga till upprepning. :D

/Christian

Mig veterligt står det inget om det i reglerna/första tråden!

Är det ett önskemål från Christians sida eller en regel från tävlingsarrangören, dvs att tävlingen skall göras utan ngt som helst ccbs/cbs-

Isf kan man ju fråga sig hur lång tid det måste forlöpa mellan inskjutning och faktiskt tävlande!

Ja menar, man vill ju inte fuska men inte heller göra en tävling svårare än den är.

• 1 month later...
Publicerat

Trots ett minst sagt kraftigt snöfall så drog jag mig till "min" skjutbana för att skjuta in bössan på 200 meter inför söndagen.

Inskjutningen på 100 meter stämde rätt bra, trots ny batch med ammo och en viss osäkerhet om vilken laddning den nuvarande inskjutningen faktiskt var gjord med, slarv, jovisst men det är fakta.

På 100 meter såg jag i alla fall tavlan tydligt och presterade 47p med en träffbild som drog aningens åt vänster. Knädjup snä och en ryggsäck till stöd var för mig en ganska ny erfarenhet, kanske en baggis för drivna toppfågeljägare men jag tyckte det var skitsvårt.

Utan att kontrollskjuta på 200 så skruvade jag de 22 klick som stämt i höstas. Det skulle visa sig att med rådande temperatur och laddning var det för mycket och dragningen åt vänster från 100 meter förstärktes dessutom. Med en riktigt dålig avfyrning av de fem skotten också så blev det ett uselt resultat.

Eftersom markering i kikarsiktet var stört omöjligt i snöfallet och jag inte iddes springa fram och tillbaka hur många gånger som helst i knädjup snö så struntade jag i att skjuta en ny tävlingsserie efter justering av träffläget.

post-2426-0-94563900-1294314051_thumb.jp

100meter, underexponerad bild med telefonen men det ger en uppfattning om förhållandena.

Publicerat

Jag har inte vågat mig ut ännu i snön men nu måste jag ladda upp lite skott o ge mig ut.

Idag var det snöstorm så den dagen gick bort. NU är det iof lugnare men barnen vill till skidbacken...... :wub:

Jag tycker faktiskt inte att ditt resultat är så dåligt Markus, med tanke på omständigheterna så ger jag dig ett VG.

//

Publicerat

Jag tycker faktiskt inte att ditt resultat är så dåligt Markus, med tanke på omständigheterna så ger jag dig ett VG.

//

Tack ska du ha Lasse :wub: Vi kan väl komma överens om att det finns en klar förbättrings potential i alla fall :blush:

Publicerat

Alla resultat är bra!

Enda sättet att bli bättre skytt är att skjuta och det har du nu gjort under svåra förutsättningar också bra jobbat

• 3 weeks later...
Publicerat

När jag nu äntligen fått göra 300metersskyttet så gick det rätt bra, bättre än på 200 meter i snöstorm i allafall. Poängen är inte imponerande egentligen men det ser ut som att jag vinner januari på walkover om inte ni andra får tummen ur och drar er iväg till skjutbanan :lol:

Publicerat

Du e ju nästan rolig du "exabit"

Klistrade tävlingstavlor. :o

Valde du ut de bästa skoten o lät nå stänkare vara med för trovärdighten ;):D

Publicerat

Gott Exabit, att någon mer fått ändan ur vagnen och ställer upp i januari, även om jag hade hoppats på en promenadseger :blush:

Du och din bössa skjuter läskigt tätt, det ser man på 100 meter, men vad skjutton håller du på med på 300metersvallen?:blink: Bättre kan du! Skärpning ;)

Publicerat

Du e ju nästan rolig du "exabit"

Klistrade tävlingstavlor. :o

Valde du ut de bästa skoten o lät nå stänkare vara med för trovärdighten ;):D

Han är väl för snål för att ödsla nya papper varje månad :ph34r: