Publicerat Januari 22, 20179 yr 5 minutes ago lsjonsson sa: sill o strömming är samma fiskart. Jo, jag kände till det sedan tidigare. Det är väl tillgången som skiljer (men det är ren spekulation från min sida).
Publicerat Januari 22, 20179 yr 2 hours ago MrT. sa: Ja, utan kunskap lär man inte landa fiskar i den matchvikten, det är ju en sak som är säker. Tur kan man ha, en gång, eller två. Men inte tio gånger !!! Visst är det så men en del söndagsfiskare har ju gödsel i byxfickorna o får drömfiskar medans en annan som jagar den med ljus o lykta får hålla till godo med dom under 10 kg.
Publicerat Januari 22, 20179 yr 1 minute ago lsjonsson sa: Visst är det så men en del söndagsfiskare har ju gödsel i byxfickorna o får drömfiskar medans en annan som jagar den med ljus o lykta får hålla till godo med dom under 10 kg. Javisst är det så !!
Publicerat Januari 22, 20179 yr 10 minutes ago MrT. sa: Jo, jag kände till det sedan tidigare. Det är väl tillgången som skiljer (men det är ren spekulation från min sida). Det var det jag tänkte för en sådan nolla kunde du inte vara som bor på Sveriges framsida o inte visste det. Lite annat fiske.
Publicerat Januari 22, 20179 yr 22 minutes ago MrT. sa: Javisst är det så !! Om du visste hur många tim som jag har lagt på spräcka den gränsen så skulle du slå i backen. Många är det iaf.
Publicerat Januari 22, 20179 yr 16 minutes ago lsjonsson sa: Om du visste hur många tim som jag har lagt på apräcka den gränsen så skulle du slå i backen. Många är det iaf. !!! Men det är resan som är målet !!!
Publicerat Januari 22, 20179 yr Just now MrT. sa: !!! Men det är resan som är målet !!! Jepp, men det var väl tur att man var ungkarl på den tiden!
Publicerat Januari 22, 20179 yr 2 minutes ago lsjonsson sa: Jepp, men det var väl tur att man var ungkarl på den tiden! Och oj, vad du längtar tillbaka till ungkarlslivet nu !!!
Publicerat Januari 22, 20179 yr 1 hour ago MrT. sa: Och oj, vad du längtar tillbaka till ungkarlslivet nu !!! Det fanns ju sina fördelar. Jag ska inte klaga nu efter det att jag har gift mig -90.
Publicerat Januari 22, 20179 yr 17 hours ago lsjonsson sa: Det fanns ju sina fördelar. Jag ska inte klaga nu efter det att jag har gift mig -90. Nä, tänk om huskorset fick reda på att du gett uttryck för ånger till äktenskapet på ett publikt internetforum. Då skulle det vara lätt att hålla sig för skratt !!!
Publicerat Januari 22, 20179 yr 42 minutes ago MrT. sa: Nä, tänk om huskorset fick reda på att du gett uttryck för ånger till äktenskapet på ett publikt internetforum. Då skulle det vara lätt att hålla sig för skratt !!!
Publicerat Januari 23, 20179 yr Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset.
Publicerat Januari 23, 20179 yr 5 minutes ago Björnstigen sa: Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset. Väldigt stämningsfullt.
Publicerat Januari 23, 20179 yr 48 minutes ago Björnstigen sa: Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset. Fina foton Björnstigen!
Publicerat Januari 23, 20179 yr 17 minutes ago lsjonsson sa: Fina foton Björnstigen! Tack tack, ja de blev bra trots att de är tagna med mobilen, hade varit trevligt om man tatt med sig systemkameran istället, men så långt tänkte jag inte när jag åkte hemifrån =)
Publicerat Januari 23, 20179 yr 3 hours ago Björnstigen sa: Tack tack, ja de blev bra trots att de är tagna med mobilen, hade varit trevligt om man tatt med sig systemkameran istället, men så långt tänkte jag inte när jag åkte hemifrån =) Ja visst kan det bli bra med mobilen också, men det hade kanske blivit ännu bättre med systemkameran. Ibland händer det men inte alltför ofta.
Publicerat Januari 25, 20179 yr Snön den blåser o yr o stundtals kommer den i vågrätt format. Riktigt busväder mao,
Publicerat Januari 25, 20179 yr 12 hours ago lsjonsson sa: Snön den blåser o yr o stundtals kommer den i vågrätt format. Riktigt busväder mao, Huva! Vi har regn...
Publicerat Januari 25, 20179 yr Sommarbilder i vinterslasket. Fotar alldeles för lite. Nu när man sitter fast i Stockholm i några månader skulle mer bilder uppskattas. Det här kan ni läsa om ni har tråkigt: Logiskt sett är ju bilder ett väldigt bra sätt att minnas saker. Många säger att dem jagar upplevelsen och att dem inte behöver ha med en kamera. Det respekterar jag. Men samtidigt är det så att man utifrån en bild kan minnas mycket mycket mer. Därför det är lättare att minnas saker om du "gör om" dem till bilder och placerar dem i ett ställe du kan utan och innan i din hjärna. Jag läste en bok för någon månad sedan som "förändrade mitt liv", hehe. Den heter "Moonwalking with Einstein" och handlar i korthet om hur Joshua Foer på ett års träning vann tävlingar i minne. Deras sätt att minnas saker kan vem som helst lära sig och det är kanske inte så jättepraktiskt. Men det gör i alla fall att man lättare kan memorera siffror t ex. Det bygger på att man gör om siffror, listor, kort eller liknande till bilder i ens huvud som man sedan placerar i sitt hem (i sitt huvud då). Sedan går man genom sitt hus och hittar dessa bilder och på det sättet minns man 50 000 siffror av pi eller memorerar ordningen på en kortlek på 20 sekunder. Kontentan: Bilder komprimerar en hel upplevelses minnen i några få ögonblick och utifrån bilder kan du därför minnas mycket mycket mer. Edit: Med det vill jag upmanna er att ladda och ta med kameran! Bygg upp en minnesbank för dig själv och en fantasibank för oss andra.
Publicerat Januari 26, 20179 yr 4 hours ago ÅlandsFilip sa: Sommarbilder i vinterslasket. Fotar alldeles för lite. Nu när man sitter fast i Stockholm i några månader skulle mer bilder uppskattas. Det här kan ni läsa om ni har tråkigt: Logiskt sett är ju bilder ett väldigt bra sätt att minnas saker. Många säger att dem jagar upplevelsen och att dem inte behöver ha med en kamera. Det respekterar jag. Men samtidigt är det så att man utifrån en bild kan minnas mycket mycket mer. Därför det är lättare att minnas saker om du "gör om" dem till bilder och placerar dem i ett ställe du kan utan och innan i din hjärna. Jag läste en bok för någon månad sedan som "förändrade mitt liv", hehe. Den heter "Moonwalking with Einstein" och handlar i korthet om hur Joshua Foer på ett års träning vann tävlingar i minne. Deras sätt att minnas saker kan vem som helst lära sig och det är kanske inte så jättepraktiskt. Men det gör i alla fall att man lättare kan memorera siffror t ex. Det bygger på att man gör om siffror, listor, kort eller liknande till bilder i ens huvud som man sedan placerar i sitt hem (i sitt huvud då). Sedan går man genom sitt hus och hittar dessa bilder och på det sättet minns man 50 000 siffror av pi eller memorerar ordningen på en kortlek på 20 sekunder. Kontentan: Bilder komprimerar en hel upplevelses minnen i några få ögonblick och utifrån bilder kan du därför minnas mycket mycket mer. Edit: Med det vill jag upmanna er att ladda och ta med kameran! Bygg upp en minnesbank för dig själv och en fantasibank för oss andra. Tack för den uppmuntran Filip! Då har man något att se fram emot.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.