Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
5 minutes ago lsjonsson sa:

sill o strömming är samma fiskart.

Jo, jag kände till det sedan tidigare. Det är väl tillgången som skiljer (men det är ren spekulation från min sida).

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
2 hours ago MrT. sa:

Ja, utan kunskap lär man inte landa fiskar i den matchvikten, det är ju en sak som är säker. Tur kan man ha, en gång, eller två. Men inte tio gånger !!!

Visst är det så men en del söndagsfiskare har ju gödsel i byxfickorna o får drömfiskar medans en annan som jagar den med ljus o lykta får hålla till godo med dom under 10 kg.

Publicerat
1 minute ago lsjonsson sa:

Visst är det så men en del söndagsfiskare har ju gödsel i byxfickorna o får drömfiskar medans en annan som jagar den med ljus o lykta får hålla till godo med dom under 10 kg.

Javisst är det så :lol::lol::lol: !!

Publicerat
10 minutes ago MrT. sa:

Jo, jag kände till det sedan tidigare. Det är väl tillgången som skiljer (men det är ren spekulation från min sida).

Det var det jag tänkte för en sådan nolla kunde du inte vara som bor på Sveriges framsida o inte visste det.;) Lite annat fiske.

 

Publicerat
22 minutes ago MrT. sa:

Javisst är det så :lol::lol::lol: !!

Om du visste hur många tim som jag har lagt på spräcka den gränsen så skulle du slå i backen. Många är det iaf.:(

Publicerat
16 minutes ago lsjonsson sa:

Om du visste hur många tim som jag har lagt på apräcka den gränsen så skulle du slå i backen. Många är det iaf.:(

:lol::lol::lol: !!!

Men det är resan som är målet :lol::lol::lol: !!!

Publicerat
Just now MrT. sa:

:lol::lol::lol: !!!

Men det är resan som är målet :lol::lol::lol: !!!

Jepp, men det var väl tur att man var ungkarl på den tiden!:rolleyes::lol:

Publicerat
2 minutes ago lsjonsson sa:

Jepp, men det var väl tur att man var ungkarl på den tiden!:rolleyes::lol:

Och oj, vad du längtar tillbaka till ungkarlslivet nu :lol::lol::lol: !!!

Publicerat
1 hour ago MrT. sa:

Och oj, vad du längtar tillbaka till ungkarlslivet nu :lol::lol::lol: !!!

Det fanns ju sina fördelar.:rolleyes::lol: Jag ska inte klaga nu efter det att jag har gift mig -90.:thumbsup:

Publicerat
17 hours ago lsjonsson sa:

Det fanns ju sina fördelar.:rolleyes::lol: Jag ska inte klaga nu efter det att jag har gift mig -90.:thumbsup:

Nä, tänk om huskorset fick reda på att du gett uttryck för ånger till äktenskapet på ett publikt internetforum.

Då skulle det vara lätt att hålla sig för skratt :lol::lol::lol: !!!

Publicerat
42 minutes ago MrT. sa:

Nä,  tänk om huskorset fick reda på att du gett uttryck för ånger till äktenskapet på ett publikt internetforum.

Då skulle det vara lätt att hålla sig för skratt :lol::lol::lol: !!!

images.jpgimages.jpgimages.jpgimages.jpgimages.jpg

Publicerat

Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset.

 

20170122_100229.jpg

20170122_100203.jpg

20170122_100120.jpg

20170122_100113.jpg

20170122_100106.jpg

20170122_095959.jpg

Publicerat
5 minutes ago Björnstigen sa:

Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset.

 

20170122_100229.jpg

20170122_100203.jpg

20170122_100120.jpg

20170122_100113.jpg

20170122_100106.jpg

20170122_095959.jpg

Väldigt stämningsfullt.

Publicerat
48 minutes ago Björnstigen sa:

Skulle till banan igår men den va stängd så jag tog mig en paus vid sjön intill, lugnt, stilla, vackert och fruset.

Fina foton Björnstigen!:)

Publicerat
17 minutes ago lsjonsson sa:

Fina foton Björnstigen!:)

Tack tack, ja de blev bra trots att de är tagna med mobilen, hade varit trevligt om man tatt med sig systemkameran istället, men så långt tänkte jag inte när jag åkte hemifrån =)

Publicerat
3 hours ago Björnstigen sa:

Tack tack, ja de blev bra trots att de är tagna med mobilen, hade varit trevligt om man tatt med sig systemkameran istället, men så långt tänkte jag inte när jag åkte hemifrån =)

Ja visst kan det bli bra med mobilen också, men det hade kanske blivit ännu bättre med systemkameran. Ibland händer det men inte alltför ofta.:rolleyes:

Publicerat

WP_20170125_09_49_54_Pro.jpg

Snön den blåser o yr o stundtals kommer den i vågrätt format. Riktigt busväder mao,:thumbsup:

Publicerat
12 hours ago lsjonsson sa:

WP_20170125_09_49_54_Pro.jpg

Snön den blåser o yr o stundtals kommer den i vågrätt format. Riktigt busväder mao,:thumbsup:

Huva! 

Vi har regn... 

Publicerat

Sommarbilder i vinterslasket. Fotar alldeles för lite. Nu när man sitter fast i Stockholm i några månader skulle mer bilder uppskattas.

 

Det här kan ni läsa om ni har tråkigt: Logiskt sett är ju bilder ett väldigt bra sätt att minnas saker. Många säger att dem jagar upplevelsen och att dem inte behöver ha med en kamera. Det respekterar jag.

Men samtidigt är det så att man utifrån en bild kan minnas mycket mycket mer. Därför det är lättare att minnas saker om du "gör om" dem till bilder och placerar dem i ett ställe du kan utan och innan i din hjärna. Jag läste en bok för någon månad sedan som "förändrade mitt liv", hehe. Den heter "Moonwalking with Einstein" och handlar i korthet om hur Joshua Foer på ett års träning vann tävlingar i minne.

Deras sätt att minnas saker kan vem som helst lära sig och det är kanske inte så jättepraktiskt. Men det gör i alla fall att man lättare kan memorera siffror t ex. Det bygger på att man gör om siffror, listor, kort eller liknande till bilder i ens huvud som man sedan placerar i sitt hem (i sitt huvud då). Sedan går man genom sitt hus och hittar dessa bilder och på det sättet minns man 50 000 siffror av pi eller memorerar ordningen på en kortlek på 20 sekunder. 

Kontentan: Bilder komprimerar en hel upplevelses minnen i några få ögonblick och utifrån bilder kan du därför minnas mycket mycket mer.

Edit: Med det vill jag upmanna er att ladda och ta med kameran! Bygg upp en minnesbank för dig själv och en fantasibank för oss andra.

IMG_0648.JPG

Publicerat
4 hours ago ÅlandsFilip sa:

Sommarbilder i vinterslasket. Fotar alldeles för lite. Nu när man sitter fast i Stockholm i några månader skulle mer bilder uppskattas.

 

Det här kan ni läsa om ni har tråkigt: Logiskt sett är ju bilder ett väldigt bra sätt att minnas saker. Många säger att dem jagar upplevelsen och att dem inte behöver ha med en kamera. Det respekterar jag.

Men samtidigt är det så att man utifrån en bild kan minnas mycket mycket mer. Därför det är lättare att minnas saker om du "gör om" dem till bilder och placerar dem i ett ställe du kan utan och innan i din hjärna. Jag läste en bok för någon månad sedan som "förändrade mitt liv", hehe. Den heter "Moonwalking with Einstein" och handlar i korthet om hur Joshua Foer på ett års träning vann tävlingar i minne.

Deras sätt att minnas saker kan vem som helst lära sig och det är kanske inte så jättepraktiskt. Men det gör i alla fall att man lättare kan memorera siffror t ex. Det bygger på att man gör om siffror, listor, kort eller liknande till bilder i ens huvud som man sedan placerar i sitt hem (i sitt huvud då). Sedan går man genom sitt hus och hittar dessa bilder och på det sättet minns man 50 000 siffror av pi eller memorerar ordningen på en kortlek på 20 sekunder. 

Kontentan: Bilder komprimerar en hel upplevelses minnen i några få ögonblick och utifrån bilder kan du därför minnas mycket mycket mer.

Edit: Med det vill jag upmanna er att ladda och ta med kameran! Bygg upp en minnesbank för dig själv och en fantasibank för oss andra.

 

Tack för den uppmuntran Filip!:D Då har man något att se fram emot.:thumbsup:

Publicerat

Tog en hyfsad bild på en kompis häromdan:)vackra marker på Ökna

111.jpg

Publicerat

2 x Nice! :thumbsup:

Publicerat

Den duger kanske till  isfiske... :rolleyes:

Screenshot_20170128-224254.png

Publicerat

Bra där Shamani! Där fick du till det!:thumbsup:

Fina foton!:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.