Publicerat April 19, 20179 yr Apropå haschplantor... Den här drar jag upp i viltvårdssyfte. Eller för att det är kul. Kanske grisarna gillar detta... Äppelodlingen i bakgrunden. kkjon: Vätteros
Publicerat April 19, 20179 yr Dom ser ut så här : Ja-ja-ja, vi har redan varit igenom hela det här med: "hur jag som håller på med vapen kan vara så oseriös att lägga ut en sån bild" på grankanalen.... Det var fågelfrön som självsådde i rabatten - och "no brain cells were harmed during this filming"
Publicerat April 20, 20179 yr HAHA! En lantbrukare odlade industrihampa hemmavid för några år sedan - varenda pundare/ hippi i kommunen var där och skördade nattetid. Gissar att dom blev rätt så besvikna när dom insåg att dom lagt tid och möda på något som orsakade lika häftigt rus som rödklöver p.s Dom blir väldigt stora och ståtliga om dom får stå kvar, morsans fågelfrö genererade växter som kröp upp ovan hängrännorna på deras garage - småfåglarna gillade dem även på sommaren /M
Publicerat April 20, 20179 yr Ett frö från en säck fågelfrön hade grott och när vi fick besök av ett par poliser (vi tog hand om bortsprugna hundar för dom ibland) så fick vi veta vad som grott. Fina vart dom också! Och dom fick stå kvar för farbror blå.
Publicerat April 22, 20179 yr På 2017-04-20 at 14:26 Maichel sa: HAHA! En lantbrukare odlade industrihampa hemmavid för några år sedan - varenda pundare/ hippi i kommunen var där och skördade nattetid. Gissar att dom blev rätt så besvikna när dom insåg att dom lagt tid och möda på något som orsakade lika häftigt rus som rödklöver p.s Dom blir väldigt stora och ståtliga om dom får stå kvar, morsans fågelfrö genererade växter som kröp upp ovan hängrännorna på deras garage - småfåglarna gillade dem även på sommaren /M var det inte ett tag som det var "olagligt" att odla industrihampa ? eller minns så jäkla fel
Publicerat April 22, 20179 yr 10 hours ago killer_mouse sa: var det inte ett tag som det var "olagligt" att odla industrihampa ? eller minns så jäkla fel Jo, men det är lagligt nu.
Publicerat April 22, 20179 yr trevligt undra om en ska "plantera" lite i en kruka å ställa vid lokala pundarkvartarna
Publicerat April 22, 20179 yr 29 minutes ago killer_mouse sa: trevligt undra om en ska "plantera" lite i en kruka å ställa vid lokala pundarkvartarna
Publicerat April 23, 20179 yr Snödjupet på baksidan i orörd snö idag 23/4-17. Ca 67 cm. Ingen risk för lågt grundvatten här inte.
Publicerat April 23, 20179 yr Mina jordgubbsplantor har övervintrat i balkonglådorna på balkongen. Såg idag att det är knoppar redan!
Publicerat April 24, 20179 yr 4 hours ago shamani sa: Mina jordgubbsplantor har övervintrat i balkonglådorna på balkongen. Såg idag att det är knoppar redan! Nysnö idag!
Publicerat April 24, 20179 yr Vi har haft snöblandat och kallt. Ovanligt att det är så kallt så långt in i april. Åtminstone så länge.
Publicerat April 25, 20179 yr 7 hours ago shamani sa: Vi har haft snöblandat och kallt. Ovanligt att det är så kallt så långt in i april. Åtminstone så länge. I Kiruna är det normalt med detta väder men inte att vi ska ha kvar ca 67 cm snö såhär sent i april vid kusten. Förhoppningsvis så tar gårdagens blötsnö fart på snösmältningen nu.
Publicerat April 26, 20179 yr 1 hour ago Bubs sa: Härligt Jonsson! Snart dags att ta fram broddarna igen? /Willy Oh yes o det håller på ännu!
Publicerat April 27, 20179 yr 4 hours ago Takko sa: Tror aldrig du får någon vår......... Nej, det blir sommar direkt!
Publicerat April 28, 20179 yr På 2017-04-26 at 23:43 Takko sa: Tror aldrig du får någon vår......... I Kalix så kan den som vill åka skidor el. skoter på Kalix älv under Valborg o 1 Maj. Inte en antydan till islossning på Kalix älv. Syd E4-bron Norr samma bro. Båten där nere som syns är en gissningslek när går isen (arrangeras av Lions) o i år kommer den att bli sen om inget drastiskt händer de närmaste dagarna.
Publicerat April 28, 20179 yr 1 hour ago Takko sa: Jag tror den ligger fastfrusen där till nästa år En ny istid är på G o kommer sakta men säkert att krypa ner över landet. Du har ju sett vilket knäppt väder du har haft den senaste tiden. Visst var det snö tidigare i veckan???
Publicerat April 28, 20179 yr 1 hour ago lsjonsson sa: En ny istid är på G o kommer sakta men säkert att krypa ner över landet. Du har ju sett vilket knäppt väder du har haft den senaste tiden. Visst var det snö tidigare i veckan??? Haha, ja höglandet här är inte förskonat från möggel men nu är det ganska ok.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.