Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
12 hours ago Wildschwein sa:

Tog en hyfsad bild på en kompis häromdan:)vackra marker på Ökna

111.jpg

Vart kan man köpa den där tröjan

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Förmiddagens utsikt..

IMG_0497.thumb.JPG.bb6dc78b408f3c1be139506d10717329.JPGIMG_0496.thumb.JPG.174c33ad92d56fd0c73339dc14df4725.JPG

Publicerat

Fint med blankt hav även om vädret är lite grått.:thumbsup:

Publicerat
45 minutes ago Galne sa:

Förmiddagens utsikt..

IMG_0497.thumb.JPG.bb6dc78b408f3c1be139506d10717329.JPGIMG_0496.thumb.JPG.174c33ad92d56fd0c73339dc14df4725.JPG

Härligt att molnen syns i på vattenytan på den övre bilden. :)

Publicerat

Snömängd ca 50 cm.
Vädret i Kalix från sin bättre sida o -7,8.:thumbsup:
Underbart promenadväder!B)

WP_20170131_12_39_39_Pro.jpg.e48da6691ce61725c9a7b3377ab53462.jpg

Publicerat

Sol är alltid trevligt. :)

Publicerat

Vädret över Kalix från sin bättre sida.B)

WP_20170207_12_57_38_Pro.thumb.jpg.3a921c86cf53eba1e234f71a939a29a5.jpg

Kalix river Highway.:thumbsup: Många km med is o det märks på snöskotrarna som blåser förbi o det syns väl på snön att det är livlig trafik på helger o kvällstid.

WP_20170207_13_01_25_Pro.thumb.jpg.658d6eb4989b9184e76de9c9d6ee1f84.jpg

BillerudKorsnäs i Kalix som det ryker ifrån.

WP_20170207_12_58_14_Pro.thumb.jpg.d31e9dce65a165c22887fb56e57bfdc4.jpg

Skidmotionär som kanske tränar till Vasaloppet.:rolleyes:

 

Publicerat

Fina bilder, Jonsson! Har du ny utrustning att fota med? Dina bilder har varit av bättre kvalitet ett tag nu. :)

Publicerat

Att smyga omkring och ta sådana här bilder med endast mobil och oladdad bössa är något av en hobby under sommaren. :D

Finns det någon som har tips till utrustning för att ta dessa bilder?

Båda djuren lever än idag, vad jag vet.

 

IMG_5154.PNG

IMG_5040.JPG

Publicerat
59 minutes ago shamani sa:

Fina bilder, Jonsson! Har du ny utrustning att fota med? Dina bilder har varit av bättre kvalitet ett tag nu. :)

Tack gumman!:) Nej, jag hade bara med mig mob. Lumia 950 20 mp kamera.:thumbsup: Det som jag inte har fått till med den här kameran är foton kvällstid på norrsken trots att jag har provat alla tänkbara inställningar med slutartid, ISO o allt vad det heter.:(

Publicerat

Det är inte lätt med en bra kamerautrustning. Jämta här på forumet har bra koll på sådant, tror jag! Hon är även trådskaparen.:thumbsup: Fina foton ändå!:)

Publicerat
1 hour ago masva sa:

Att smyga omkring och ta sådana här bilder med endast mobil och oladdad bössa är något av en hobby under sommaren. :D

Finns det någon som har tips till utrustning för att ta dessa bilder?

Båda djuren lever än idag, vad jag vet.

 

IMG_5154.PNG

IMG_5040.JPG

Häftigt att ta bilderna genom kikarsiktet. Den på älgen blev ju rätt bra ändå. 

Trots att den första bilden blev suddig så ser man iaf att det är ett lodjur. 

Skulle önska jag får se såna någon gång...

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Tack gumman!:) Nej, jag hade bara med mig mob. Lumia 950 20 mp kamera.:thumbsup: Det som jag inte har fått till med den här kameran är foton kvällstid på norrsken trots att jag har provat alla tänkbara inställningar med slutartid, ISO o allt vad det heter.:(

20 mp? Det var inte illa det! Jag trodde jag hade många med mina 16... Vad har du på "selfiekameran"? 

Publicerat
13 minutes ago shamani sa:

20 mp? Det var inte illa det! Jag trodde jag hade många med mina 16... Vad har du på "selfiekameran"? 

Min förra Lumia 1020 hade jag 42 mp kamera. Denna har jag 5 mp selfiekamera. Fotar jag kvällstid så blir fotona gryniga. Jag är inte nöjd. Jag har läst igenom användarhandboken ordentligt o provat mig fram.:(

WP_20170207_17_49_13_Pro.thumb.jpg.ec6c55c3353eb2c76f3e0bc45773b753.jpg

Jag hade bättre med 1020 men där rök något som ut batteriet o 17 vet var det var för något. Jag var inte beredd att lägga pengar på rep.

Publicerat
48 minutes ago shamani sa:

Häftigt att ta bilderna genom kikarsiktet. Den på älgen blev ju rätt bra ändå. 

Trots att den första bilden blev suddig så ser man iaf att det är ett lodjur. 

Skulle önska jag får se såna någon gång...

Bilden på lodjuret är faktiskt ganska bra på mobilen.

Det var helt omöjligt att ta bild på den, skakade i hela kroppen men fick titta på honom i 30-40 min så hade några chanser.

Fått lite hat av grannar för han fick gå :rolleyes:

Publicerat

Kan detta vara  New York? Big Apple... B)

Min hand syns knappt. :o

 

IMG_20170208_213136.jpg

Publicerat

Haha! Snyggt Shamani!:)

Publicerat

Tack, tack! Det var inte lätt att få i sig det stora äpplet! Tyvärr var det inte så mycket smak i det... Men vackert äpple. :)

Publicerat
3 hours ago shamani sa:

Tack, tack! Det var inte lätt att få i sig det stora äpplet! Tyvärr var det inte så mycket smak i det... Men vackert äpple. :)

Du fick väl äta det på 2 dagar ist.:P

Publicerat
22 minutes ago lsjonsson sa:

Du fick väl äta det på 2 dagar ist.:P

Nä, nä! Då blir det brunt. Men det tog ju lite längre tid än vanligt. Äpplet vägde nästan 3,5 hg...

Ikväll blir det det godaste äpplet jag vet: Pink Lady :wub:

Publicerat
18 minutes ago shamani sa:

Nä, nä! Då blir det brunt. Men det tog ju lite längre tid än vanligt. Äpplet vägde nästan 3,5 hg...

Ikväll blir det det godaste äpplet jag vet: Pink Lady :wub:

Ja, dom brukar bli det om dom får ligga förlänge! Det räckte väl till dig som middag. En nyttig sådan.:P

Jag föredrar svenska äpplen så länge det finns i butiken.:wub:

Publicerat
6 minutes ago lsjonsson sa:

Ja, dom brukar bli det om dom får ligga förlänge! Det räckte väl till dig som middag. En nyttig sådan.:P

Jag föredrar svenska äpplen så länge det finns i butiken.:wub:

Svenska äpplen i all ära och det brukar det bli på hösten, men smakmässigt finns det ingen äppelsort jag provat som är GODARE än Pink Lady. ^_^ Det är ren kärlek. :wub:

Publicerat
40 minutes ago shamani sa:

Svenska äpplen i all ära och det brukar det bli på hösten, men smakmässigt finns det ingen äppelsort jag provat som är GODARE än Pink Lady. ^_^ Det är ren kärlek. :wub:

Där håller jag inte med dig!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.