Publicerat Januari 29, 20179 yr 12 hours ago Wildschwein sa: Tog en hyfsad bild på en kompis häromdanvackra marker på Ökna Vart kan man köpa den där tröjan
Publicerat Januari 29, 20179 yr 15 minutes ago Ompi sa: Vart kan man köpa den där tröjan Här finns en del intressanta länkar. https://www.google.se/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=våga vägra varg&oq=våga vägra &aqs=chrome.3.69i57j0l5.10589j0j8
Publicerat Januari 31, 20179 yr 45 minutes ago Galne sa: Förmiddagens utsikt.. Härligt att molnen syns i på vattenytan på den övre bilden.
Publicerat Januari 31, 20179 yr Snömängd ca 50 cm. Vädret i Kalix från sin bättre sida o -7,8. Underbart promenadväder!
Publicerat Februari 1, 20179 yr Bambi räddad på hal is i Västerbotten. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=6620350
Publicerat Februari 7, 20179 yr Vädret över Kalix från sin bättre sida. Kalix river Highway. Många km med is o det märks på snöskotrarna som blåser förbi o det syns väl på snön att det är livlig trafik på helger o kvällstid. BillerudKorsnäs i Kalix som det ryker ifrån. Skidmotionär som kanske tränar till Vasaloppet.
Publicerat Februari 7, 20179 yr Fina bilder, Jonsson! Har du ny utrustning att fota med? Dina bilder har varit av bättre kvalitet ett tag nu.
Publicerat Februari 7, 20179 yr Att smyga omkring och ta sådana här bilder med endast mobil och oladdad bössa är något av en hobby under sommaren. Finns det någon som har tips till utrustning för att ta dessa bilder? Båda djuren lever än idag, vad jag vet.
Publicerat Februari 7, 20179 yr 59 minutes ago shamani sa: Fina bilder, Jonsson! Har du ny utrustning att fota med? Dina bilder har varit av bättre kvalitet ett tag nu. Tack gumman! Nej, jag hade bara med mig mob. Lumia 950 20 mp kamera. Det som jag inte har fått till med den här kameran är foton kvällstid på norrsken trots att jag har provat alla tänkbara inställningar med slutartid, ISO o allt vad det heter.
Publicerat Februari 7, 20179 yr Det är inte lätt med en bra kamerautrustning. Jämta här på forumet har bra koll på sådant, tror jag! Hon är även trådskaparen. Fina foton ändå!
Publicerat Februari 7, 20179 yr 1 hour ago masva sa: Att smyga omkring och ta sådana här bilder med endast mobil och oladdad bössa är något av en hobby under sommaren. Finns det någon som har tips till utrustning för att ta dessa bilder? Båda djuren lever än idag, vad jag vet. Häftigt att ta bilderna genom kikarsiktet. Den på älgen blev ju rätt bra ändå. Trots att den första bilden blev suddig så ser man iaf att det är ett lodjur. Skulle önska jag får se såna någon gång...
Publicerat Februari 7, 20179 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Tack gumman! Nej, jag hade bara med mig mob. Lumia 950 20 mp kamera. Det som jag inte har fått till med den här kameran är foton kvällstid på norrsken trots att jag har provat alla tänkbara inställningar med slutartid, ISO o allt vad det heter. 20 mp? Det var inte illa det! Jag trodde jag hade många med mina 16... Vad har du på "selfiekameran"?
Publicerat Februari 7, 20179 yr 13 minutes ago shamani sa: 20 mp? Det var inte illa det! Jag trodde jag hade många med mina 16... Vad har du på "selfiekameran"? Min förra Lumia 1020 hade jag 42 mp kamera. Denna har jag 5 mp selfiekamera. Fotar jag kvällstid så blir fotona gryniga. Jag är inte nöjd. Jag har läst igenom användarhandboken ordentligt o provat mig fram. Jag hade bättre med 1020 men där rök något som ut batteriet o 17 vet var det var för något. Jag var inte beredd att lägga pengar på rep.
Publicerat Februari 7, 20179 yr 48 minutes ago shamani sa: Häftigt att ta bilderna genom kikarsiktet. Den på älgen blev ju rätt bra ändå. Trots att den första bilden blev suddig så ser man iaf att det är ett lodjur. Skulle önska jag får se såna någon gång... Bilden på lodjuret är faktiskt ganska bra på mobilen. Det var helt omöjligt att ta bild på den, skakade i hela kroppen men fick titta på honom i 30-40 min så hade några chanser. Fått lite hat av grannar för han fick gå
Publicerat Februari 9, 20179 yr Tack, tack! Det var inte lätt att få i sig det stora äpplet! Tyvärr var det inte så mycket smak i det... Men vackert äpple.
Publicerat Februari 9, 20179 yr 3 hours ago shamani sa: Tack, tack! Det var inte lätt att få i sig det stora äpplet! Tyvärr var det inte så mycket smak i det... Men vackert äpple. Du fick väl äta det på 2 dagar ist.
Publicerat Februari 9, 20179 yr 22 minutes ago lsjonsson sa: Du fick väl äta det på 2 dagar ist. Nä, nä! Då blir det brunt. Men det tog ju lite längre tid än vanligt. Äpplet vägde nästan 3,5 hg... Ikväll blir det det godaste äpplet jag vet: Pink Lady
Publicerat Februari 9, 20179 yr 18 minutes ago shamani sa: Nä, nä! Då blir det brunt. Men det tog ju lite längre tid än vanligt. Äpplet vägde nästan 3,5 hg... Ikväll blir det det godaste äpplet jag vet: Pink Lady Ja, dom brukar bli det om dom får ligga förlänge! Det räckte väl till dig som middag. En nyttig sådan. Jag föredrar svenska äpplen så länge det finns i butiken.
Publicerat Februari 9, 20179 yr 6 minutes ago lsjonsson sa: Ja, dom brukar bli det om dom får ligga förlänge! Det räckte väl till dig som middag. En nyttig sådan. Jag föredrar svenska äpplen så länge det finns i butiken. Svenska äpplen i all ära och det brukar det bli på hösten, men smakmässigt finns det ingen äppelsort jag provat som är GODARE än Pink Lady. Det är ren kärlek.
Publicerat Februari 9, 20179 yr 40 minutes ago shamani sa: Svenska äpplen i all ära och det brukar det bli på hösten, men smakmässigt finns det ingen äppelsort jag provat som är GODARE än Pink Lady. Det är ren kärlek. Där håller jag inte med dig!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.