Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
26 minutes ago Abex sa:

Vad har hänt???? Hela älven brukar ju vara ett enda skoterspår i princip utan okörd snö (nysnö som orsakar bristen på spår). Tycker Isjonsson gott kan ta en bild på söndag så sörlänningarna får se hur vanlig snöskotern är här uppe.

Btw kan man iom att detta är ett jaktforum tillägga att bilden ser ut att vara tagen ca 500m från världens största kråkfälla :D

Har du inte fått någon snö de senaste dygnen??? Här har det snöat iaf i 2,5 dygn finkornig snö.:P

Jag hade inga bildar direkt bakom mig o inga mötande så jag kunde sakta ner farten lite grand o ta ett foto ut över älven.

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid?

Publicerat
13 hours ago exabit sa:

Gåsevadholms slott den 31/7 i fjol. En vy att se fram emot i dessa dagar :wub:

 

58b928231fed0_gsevad.thumb.jpg.8bd41698486357269494908d256adf5c.jpg

En riktigt fin bild :)

Publicerat
9 hours ago Abex sa:

Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid?

Jag tänkte väl det! Ja, jag vet men det var extremt lite igår, men det kommer väl mer nu under helgen om folk ska ut till sina stugor i skärgården. Jag var inte till Kalix vid 10-tiden. Det var många skolungdomar på isen igår morse som åkte skidor. Jag ser älven hemifrån o såg dom passera s. Filipsborg. Bor på v. sidan älven.:thumbsup:

Publicerat

Det är fint där Rikard!:) Även jag har gått runt lite grand där men det är ju några år sedan som vi var dit på bröllop men då gick jag inte så långt.:thumbsup:

Publicerat
15 hours ago Abex sa:

Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid?

Litet plock från fm.promenden på Kalix älv mellan Filipsborg o "fisket" lokalt namn för ön på fotot. Tredje fotot uppifrån på v. sida. Det andra är en ud.e som går ut en bit i älven.:thumbsup:

WP_20170304_10_49_45_Pro.thumb.jpg.a75513b270998cafebc8d8acddba8c28.jpg

WP_20170304_10_50_01_Pro.thumb.jpg.1365c320401aa21550f6b8271822e656.jpg

WP_20170304_10_51_51_Pro.thumb.jpg.00e350caab65b98f74a6232dac806cef.jpg

En som är på väg ut till skärgården med ett vedlass på släpet.:thumbsup: Kalix river Highway:rolleyes::D

WP_20170304_11_00_03_Pro.thumb.jpg.df3459ede6383037a5b96bb5e2814ff9.jpg

Småpojkar o ungtuppar gillar att åka o leka i lössnön så att det sprutar om skotern.

WP_20170304_11_20_02_Pro.thumb.jpg.4d5bd1303c918411f9f45f8e6973ddf0.jpg

Här ser jag Kalix älv från farstubron längst bak på fotot.:thumbsup: 

Publicerat
3 hours ago exabit sa:

Från en promend på Grevens runda i Tjolöholm i höstas :)

58ba7eb3a4331_Tjolo.thumb.jpg.3c4f7753f96d9ec0663d7762cce2a60f.jpg

Riktigt fin höstbild! :wub:

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Litet plock från fm.promenden på Kalix älv mellan Filipsborg o "fisket" lokalt namn för ön på fotot. Tredje fotot uppifrån på v. sida. Det andra är en ud.e som går ut en bit i älven.:thumbsup:

WP_20170304_10_49_45_Pro.thumb.jpg.a75513b270998cafebc8d8acddba8c28.jpg

WP_20170304_10_50_01_Pro.thumb.jpg.1365c320401aa21550f6b8271822e656.jpg

WP_20170304_10_51_51_Pro.thumb.jpg.00e350caab65b98f74a6232dac806cef.jpg

En som är på väg ut till skärgården med ett vedlass på släpet.:thumbsup: Kalix river Highway:rolleyes::D

WP_20170304_11_00_03_Pro.thumb.jpg.df3459ede6383037a5b96bb5e2814ff9.jpg

Småpojkar o ungtuppar gillar att åka o leka i lössnön så att det sprutar om skotern.

WP_20170304_11_20_02_Pro.thumb.jpg.4d5bd1303c918411f9f45f8e6973ddf0.jpg

Här ser jag Kalix älv från farstubron längst bak på fotot.:thumbsup: 

Fina  bilder, Jonsson! 

Publicerat

IMG_20170304_131959_01_01.jpg

Publicerat
2 hours ago shamani sa:

Fina  bilder, Jonsson! 

Tack!:) Det har varit ett underbart väder här i norr o det är det fortfarande.:wub:

 

Snyggt med färgerna o bubblorna Shamani!:thumbsup:

Publicerat

Nu har det snöat pudersnö i ca 1 dygn o högen blir bara högre o högre.:rolleyes::D Än har det inte slutat.

WP_20170309_14_27_55_Pro.thumb.jpg.6c942f58202836659aa93dd286820b23.jpg

Snön håller en sysselsatt.:thumbsup:

Publicerat

en bild från ramslökspromenaden idag. Kinneviken låg helt spegelblank.

20170311_103103.jpg

Publicerat

WP_20170314_09_41_59_Pro.thumb.jpg.7a5b7f2d496d96d61529d19a6b7f4f4b.jpg

Läckage o takdropp från hängrännan:thumbsup: +2,8 o mulet ute.:thumbsup:

Publicerat
2 hours ago Älgflugornas Herre sa:

Månen i helgen var fin. Kunde inte låta bli att försöka foga den med mitt nyinskaffade Bigma (sigma 50-500)... 0,7 ev underexponering och en delförstoring krävdes för att få fram lite detaljer.

58c7e65ec817e_sigmoon.jpg.c75cc64ca178c0aaa472557f3c24699d.jpg

Syns att du har  en bra utrustning. :) Jättebra bild! 

Tog ett par bilder med mobilen och  det blev ju som förväntat  både suddigt och  grynig... Det är ju en liten bit till månen.. ;)

Publicerat

Lite bilder från vardagen bara. Tänkte börja köra det här temat kontinuerligt med vissa justeringar utifrån bild. Tycker det ger en skön känsla när alla bilder går i samma stuk. Var ärliga, ser det bra ut eller ser det inte bra ut?

OBS: det är nästintill samma redigering på alla bilderna.

IMG_0643.JPG

20161001_131008.jpg

20170320_145314.jpg

Publicerat

Tar den uteblivna responsen till mig :P Trevlig kväll!

Publicerat
23 hours ago ÅlandsFilip sa:

Lite bilder från vardagen bara. Tänkte börja köra det här temat kontinuerligt med vissa justeringar utifrån bild. Tycker det ger en skön känsla när alla bilder går i samma stuk. Var ärliga, ser det bra ut eller ser det inte bra ut?

OBS: det är nästintill samma redigering på alla bilderna.

IMG_0643.JPG

20161001_131008.jpg

20170320_145314.jpg

"alla bilder går i samma stuk"

Hur tänkte du då? Änder, naturbild med något blått (ser ut som en hand  med blå och glittrig  torgvante på...) och ett bygge i ett garage.

Jag hittar inget "samma stuk", men jag kanske tänker "fel"? :huh:

Publicerat
2 hours ago shamani sa:

"alla bilder går i samma stuk"

Hur tänkte du då? Änder, naturbild med något blått (ser ut som en hand  med blå och glittrig  torgvante på...) och ett bygge i ett garage.

Jag hittar inget "samma stuk", men jag kanske tänker "fel"? :huh:

Själva redigeringen på bilderna är bleknade men ändå med kontrast och lite mörkare ton :) 

Publicerat

Telefoner tar nästan bättre fotografier på nära håll än kameror för tusentals euro. Speciellt om man inte kan hantera en kamera, S7 edgen fotar i rawformat med alla inställningar du kan göra på en dslr. Men den har svårt att ta sådana här bilder... 

Snapseed_zpsuyiydelo.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.