Publicerat Mars 3, 20179 yr 26 minutes ago Abex sa: Vad har hänt???? Hela älven brukar ju vara ett enda skoterspår i princip utan okörd snö (nysnö som orsakar bristen på spår). Tycker Isjonsson gott kan ta en bild på söndag så sörlänningarna får se hur vanlig snöskotern är här uppe. Btw kan man iom att detta är ett jaktforum tillägga att bilden ser ut att vara tagen ca 500m från världens största kråkfälla Har du inte fått någon snö de senaste dygnen??? Här har det snöat iaf i 2,5 dygn finkornig snö. Jag hade inga bildar direkt bakom mig o inga mötande så jag kunde sakta ner farten lite grand o ta ett foto ut över älven.
Publicerat Mars 3, 20179 yr Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid?
Publicerat Mars 3, 20179 yr 13 hours ago exabit sa: Gåsevadholms slott den 31/7 i fjol. En vy att se fram emot i dessa dagar En riktigt fin bild
Publicerat Mars 4, 20179 yr 9 hours ago Abex sa: Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid? Jag tänkte väl det! Ja, jag vet men det var extremt lite igår, men det kommer väl mer nu under helgen om folk ska ut till sina stugor i skärgården. Jag var inte till Kalix vid 10-tiden. Det var många skolungdomar på isen igår morse som åkte skidor. Jag ser älven hemifrån o såg dom passera s. Filipsborg. Bor på v. sidan älven.
Publicerat Mars 4, 20179 yr Detta är en populär post. Från en promend på Grevens runda i Tjolöholm i höstas
Publicerat Mars 4, 20179 yr Det är fint där Rikard! Även jag har gått runt lite grand där men det är ju några år sedan som vi var dit på bröllop men då gick jag inte så långt.
Publicerat Mars 4, 20179 yr 15 hours ago Abex sa: Absolut har vi fått snö. Brukar normalt förvånas över hur otroligt mycket skoterspår det blir på nolltid på Kalixälven men du kanske var i farten i god tid? Litet plock från fm.promenden på Kalix älv mellan Filipsborg o "fisket" lokalt namn för ön på fotot. Tredje fotot uppifrån på v. sida. Det andra är en ud.e som går ut en bit i älven. En som är på väg ut till skärgården med ett vedlass på släpet. Kalix river Highway Småpojkar o ungtuppar gillar att åka o leka i lössnön så att det sprutar om skotern. Här ser jag Kalix älv från farstubron längst bak på fotot.
Publicerat Mars 4, 20179 yr 3 hours ago exabit sa: Från en promend på Grevens runda i Tjolöholm i höstas Riktigt fin höstbild!
Publicerat Mars 4, 20179 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Litet plock från fm.promenden på Kalix älv mellan Filipsborg o "fisket" lokalt namn för ön på fotot. Tredje fotot uppifrån på v. sida. Det andra är en ud.e som går ut en bit i älven. En som är på väg ut till skärgården med ett vedlass på släpet. Kalix river Highway Småpojkar o ungtuppar gillar att åka o leka i lössnön så att det sprutar om skotern. Här ser jag Kalix älv från farstubron längst bak på fotot. Fina bilder, Jonsson!
Publicerat Mars 4, 20179 yr 2 hours ago shamani sa: Fina bilder, Jonsson! Tack! Det har varit ett underbart väder här i norr o det är det fortfarande. Snyggt med färgerna o bubblorna Shamani!
Publicerat Mars 9, 20179 yr Nu har det snöat pudersnö i ca 1 dygn o högen blir bara högre o högre. Än har det inte slutat. Snön håller en sysselsatt.
Publicerat Mars 14, 20179 yr Detta är en populär post. Månen i helgen var fin. Kunde inte låta bli att försöka foga den med mitt nyinskaffade Bigma (sigma 50-500)... 0,7 ev underexponering och en delförstoring krävdes för att få fram lite detaljer.
Publicerat Mars 14, 20179 yr Detta är en populär post. Hittar man båtmodeller i ladugårdsfönstren någon annan stans än i bohusl'äns skärgård? Jag tror i vart fall inte det...
Publicerat Mars 14, 20179 yr 2 hours ago Älgflugornas Herre sa: Månen i helgen var fin. Kunde inte låta bli att försöka foga den med mitt nyinskaffade Bigma (sigma 50-500)... 0,7 ev underexponering och en delförstoring krävdes för att få fram lite detaljer. Syns att du har en bra utrustning. Jättebra bild! Tog ett par bilder med mobilen och det blev ju som förväntat både suddigt och grynig... Det är ju en liten bit till månen..
Publicerat Mars 20, 20179 yr Lite bilder från vardagen bara. Tänkte börja köra det här temat kontinuerligt med vissa justeringar utifrån bild. Tycker det ger en skön känsla när alla bilder går i samma stuk. Var ärliga, ser det bra ut eller ser det inte bra ut? OBS: det är nästintill samma redigering på alla bilderna.
Publicerat Mars 20, 20179 yr På 2017-03-11 at 18:40 kkjon sa: en bild från ramslökspromenaden idag. Kinneviken låg helt spegelblank. Underbar bild-men helt ärligt: Ramslök är ogräs- det är inget man letar efter- ramslök förföljer en : https://www.bing.com/images/search?q=ramsløg+bornholm&go=Sök&qs=bs&form=QBIDMH
Publicerat Mars 21, 20179 yr 23 hours ago ÅlandsFilip sa: Lite bilder från vardagen bara. Tänkte börja köra det här temat kontinuerligt med vissa justeringar utifrån bild. Tycker det ger en skön känsla när alla bilder går i samma stuk. Var ärliga, ser det bra ut eller ser det inte bra ut? OBS: det är nästintill samma redigering på alla bilderna. "alla bilder går i samma stuk" Hur tänkte du då? Änder, naturbild med något blått (ser ut som en hand med blå och glittrig torgvante på...) och ett bygge i ett garage. Jag hittar inget "samma stuk", men jag kanske tänker "fel"?
Publicerat Mars 21, 20179 yr 2 hours ago shamani sa: "alla bilder går i samma stuk" Hur tänkte du då? Änder, naturbild med något blått (ser ut som en hand med blå och glittrig torgvante på...) och ett bygge i ett garage. Jag hittar inget "samma stuk", men jag kanske tänker "fel"? Själva redigeringen på bilderna är bleknade men ändå med kontrast och lite mörkare ton
Publicerat Mars 22, 20179 yr Detta är en populär post. Fick ju min nya telefon i går eftersom jag lyckades med bedriften att riva ner den gamla i klinkergolvet förra veckan, och jag har fortfarande inte slutat gnissla om detta... ...men nya telefoner måste testas och även om jag inte ser en telefon som en riktig kamera så är det ändå en "kamera" man bär med sig varje dag och som man nog trots allt ändå tar mest bilder med - och även om megapixelkriget är slut sedan länge så tycker jag ändå att de kommit en bra bit på vägen med optiken i dessa tunna förpackningar! Det är en OnePlus 3T om någon undrar. Tänk på att firmware (drivrutiner + mjukvara) till denna kameran är långt ifrån färdig. Här är en kraftigt beskuren bild eftersom en ändå rätt hårt komprimerad jpg ligger på ~10MB från telefonen och håller 4640 x 3480 som upplösning. Det var molnigt när jag tog denna bilden och den är som sagt kraftigt beskuren, men inger ändå en viss förhoppning ty lite skärpa är det ändå på dessa bilder Det är helt okorrigerad färgprofil och nivåer, bara direkt från kameran/telefonen. Jag skall testa med bättre ljussättning någon dag framöver och se vad den mäktar med när det är bättre förhållanden, men som kamera man alltid har med sig så känns det ändå rätt bra - och vetskapen om att mjukvaran kommer att bli bättre! Sen är denna krokus ett tecken på att de överlevde den vidriga snön vi fick sist, helt oförberett. Det är vår i Skåne nu!
Publicerat Mars 22, 20179 yr Telefoner tar nästan bättre fotografier på nära håll än kameror för tusentals euro. Speciellt om man inte kan hantera en kamera, S7 edgen fotar i rawformat med alla inställningar du kan göra på en dslr. Men den har svårt att ta sådana här bilder...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.