Publicerat April 28, 20179 yr 1 hour ago lsjonsson sa: En ny istid är på G o kommer sakta men säkert att krypa ner över landet. Du har ju sett vilket knäppt väder du har haft den senaste tiden. Visst var det snö tidigare i veckan??? Det här snöat nästan varje dag denna veckan... Här blommar tulpaner, vitsippor och maskros, men myggen lär frysa ihjäl...
Publicerat April 28, 20179 yr 13 minutes ago Takko sa: Haha, ja höglandet här är inte förskonat från möggel men nu är det ganska ok. 2 minutes ago shamani sa: Det här snöat nästan varje dag denna veckan... Här blommar tulpaner, vitsippor och maskros, men myggen lär frysa ihjäl... Vi är ju glada över snön som vi får under vintern så behöver inte lida av lågt grundvatten o spara av vattnet som dom måste göra på många andra ställen i Sverige.
Publicerat April 28, 20179 yr Sant, mycket sant när det gäller grundvattnet. Men förhoppningsvis är det just nu, men det tar tid att återställa.
Publicerat April 28, 20179 yr 41 minutes ago Takko sa: Sant, mycket sant när det gäller grundvattnet. Men förhoppningsvis är det just nu, men det tar tid att återställa. Ja, ni har mycket under normal nivå söder ut på många håll. Ja, det gör det tyvärr!
Publicerat April 28, 20179 yr Varenda droppe nederbörd är viktig. Men man vill ha sol ock värme också... Det ultimata har varit en på nätterna och sol på dagen. Men det är sällan man får som man vill...
Publicerat April 28, 20179 yr 2 minutes ago shamani sa: Varenda droppe nederbörd är viktig. Men man vill ha sol ock värme också... Det ultimata har varit en på nätterna och sol på dagen. Men det är sällan man får som man vill... Ja, visst är allt regn viktigt för er där nere. Den önskan får du nog bara drömma om Shamani!
Publicerat April 28, 20179 yr Detta är en populär post. Här är några bilder från veckan. Och ingen av dom påverkade grundvattnet ett dugg Fåren har fått komma ut på grönbete Trädgården full av kräk Man behöver gått om plats när det kommer en mobil betongfabrik! Dom blandade och la ut 75 m3 betong på tre timmar, Och då kom dom med den lilla blandaren.
Publicerat April 28, 20179 yr Hade denna varelsen helt invid vägen på väg till jobbet. Stannade, men innan jag har fått upp mobilen så hade tranan gått iväg en bra bit... Den var ensam, stackaren. Tyvärr är kvaliteten på bilden rätt dålig.. Till dels beror det på avståndet. Visar en beskuren och max inzoomad bild och sen orginalet.
Publicerat Maj 3, 20179 yr 1 hour ago Burzum sa: Så här långt har våren kommit här. ....och var är här mellan tummen o pekfingret. Bara så att man får en geografisk position på ett ungefär. 12 minutes ago JOBEno1 sa: Jag kontrar med mina rabarber. fotade för en vecka sen tror jag. ...men det är ju ca 150-160 mil söder ut. Jag kontrar med ca 50-60 cm snö på baksidan på tometen.
Publicerat Maj 3, 20179 yr 10 hours ago lsjonsson sa: ....och var är här mellan tummen o pekfingret. Bara så att man får en geografisk position på ett ungefär. 3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell.
Publicerat Maj 3, 20179 yr 1 minute ago Burzum sa: 3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell. Tack!
Publicerat Maj 3, 20179 yr 1 hour ago Burzum sa: 3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell. Bor du där eller i Gäddede?
Publicerat Maj 3, 20179 yr Detta är en populär post. 2 hours ago henke67 sa: Bor du där eller i Gäddede? Jag bor där, Lierne kommun och jag börjar bli less på 4m höga plogkanter längs vägen.
Publicerat Maj 3, 20179 yr 14 hours ago JOBEno1 sa: Jag kontrar med mina rabarber. fotade för en vecka sen tror jag. Oj! Jag är avis! Så gott med rabarber!
Publicerat Maj 4, 20179 yr 10 hours ago shamani sa: Oj! Jag är avis! Så gott med rabarber! Hur många vill du ha? de förökar sig som...........ogräs. gott ett tag men sen tröttnar man....
Publicerat Maj 4, 20179 yr 12 hours ago JOBEno1 sa: Hur många vill du ha? de förökar sig som...........ogräs. gott ett tag men sen tröttnar man.... Man kan göra soppa, kräm, saft (vansinnigt för till kyckling!) och gelé. Mos till frukostgröten... Vart bor du? Så där på ett ungefär iaf..
Publicerat Maj 5, 20179 yr Första riktigt varma vårdagen o nu åker långbyxorna av. Iaf hemma! +17,4 i skuggan o sol!
Publicerat Maj 7, 20179 yr Då var sommaren över för i år. Det nyckfulla aprilvädret fortsätter i Maj också.
Publicerat Maj 7, 20179 yr Detta är en populär post. Våren är nog bra fin på sitt sätt. Njutit av vårjakt på fågel senaste dagarna. Någonting man är otroligt bortskämd med... Kan inte säga det nog med gånger, men det finns en orsak att man sa upp ett bra jobb och flyttade tillbaka hit.
Publicerat Maj 7, 20179 yr Det här är livet vakna och se solen, ut och köra en sväng med bågen. Sen lägga ett par timmar på övning
Publicerat Maj 8, 20179 yr Detta är en populär post. Dom första tre bilderna är tagna i borgafjäll under en fiske resa med min morfar och morbror under sommaren 2015. Den sista bilden tror jag är tagen i matfors sommaren 16. /Willy
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.