Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

En ny istid är på G o kommer sakta men säkert att krypa ner över landet. Du har ju sett vilket knäppt väder du har haft den senaste tiden. Visst var det snö tidigare i veckan???:whistling::lol:

Det här snöat nästan varje dag denna veckan... Här blommar tulpaner, vitsippor och maskros, men myggen lär frysa ihjäl... 

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
13 minutes ago Takko sa:

Haha, ja höglandet här är inte förskonat från möggel men nu är det ganska ok. 

 

2 minutes ago shamani sa:

Det här snöat nästan varje dag denna veckan... Här blommar tulpaner, vitsippor och maskros, men myggen lär frysa ihjäl... 

Vi är ju glada över snön som vi får under vintern så behöver inte lida av lågt grundvatten o spara av vattnet som dom måste göra på många andra ställen i Sverige.

10.jpg.3e44952da1f972b1f9b2c35ca38c1b82.jpg

Publicerat
  • Sant, mycket sant när det gäller grundvattnet. Men förhoppningsvis är det just nu, men det tar tid att återställa.
Publicerat
41 minutes ago Takko sa:
  • Sant, mycket sant när det gäller grundvattnet. Men förhoppningsvis är det just nu, men det tar tid att återställa.

Ja, ni har mycket under normal nivå söder ut på många håll. Ja, det gör det tyvärr!

Publicerat

Varenda droppe nederbörd är viktig. Men man vill ha sol ock värme också... 

Det ultimata har varit en på nätterna och sol på dagen. Men det är sällan man får som man vill... <_<

Publicerat
2 minutes ago shamani sa:

Varenda droppe nederbörd är viktig. Men man vill ha sol ock värme också... 

Det ultimata har varit en på nätterna och sol på dagen. Men det är sällan man får som man vill... <_<

Ja, visst är allt regn viktigt för er där nere. Den önskan får du nog bara drömma om Shamani!

Publicerat

Hade denna varelsen helt invid vägen på väg  till jobbet. Stannade, men innan jag har fått upp mobilen så hade tranan gått iväg en bra bit... Den var ensam, stackaren. 

Tyvärr är kvaliteten på bilden rätt dålig.. Till dels beror det på  avståndet. Visar en beskuren och max inzoomad bild och sen orginalet. 

 

IMG_20170428_091700_01.jpg

IMG_20170428_091700.jpg

Publicerat

Jag kontrar med mina rabarber.

fotade för en vecka sen tror jag.

 

IMG_1020.JPG

Publicerat
1 hour ago Burzum sa:

Så här långt har våren kommit här. 

vårbild mylta.JPG

....och var är här mellan tummen o pekfingret. Bara så att man får en geografisk position på ett ungefär.:thumbsup:

12 minutes ago JOBEno1 sa:

Jag kontrar med mina rabarber.

fotade för en vecka sen tror jag.

 

IMG_1020.JPG

...men det är ju ca 150-160 mil söder ut.

Jag kontrar med ca 50-60 cm snö på baksidan på tometen.

WP_20170503_08_58_47_Pro.thumb.jpg.8fe22139154f74022206002706348bbf.jpg

10.jpg.300a81e65fad3298436809445ee1ea4c.jpg

 

Publicerat
10 hours ago lsjonsson sa:

....och var är här mellan tummen o pekfingret. Bara så att man får en geografisk position på ett ungefär.:thumbsup:

 

3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell. 

Publicerat
1 minute ago Burzum sa:

3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell. 

Tack!

Publicerat
1 hour ago Burzum sa:

 

3 mil väster om gäddede på norska sidan. Fjället heter Austre Brandsfjell. 

Bor du där eller i Gäddede?

Publicerat
14 hours ago JOBEno1 sa:

Jag kontrar med mina rabarber.

fotade för en vecka sen tror jag.

 

IMG_1020.JPG

Oj! :woot:

Jag är avis! Så gott med rabarber! :wub:

Publicerat
10 hours ago shamani sa:

Oj! :woot:

Jag är avis! Så gott med rabarber! :wub:

Hur många vill du ha?

de förökar sig som...........ogräs.:lol:

gott ett tag men sen tröttnar man....

Publicerat
12 hours ago JOBEno1 sa:

Hur många vill du ha?

de förökar sig som...........ogräs.:lol:

gott ett tag men sen tröttnar man....

Man kan göra soppa, kräm, saft (vansinnigt för till kyckling!) och gelé. Mos till frukostgröten... 

Vart bor du? Så där på ett ungefär iaf.. 

Publicerat

Första riktigt varma vårdagen o nu åker långbyxorna av. Iaf hemma!:whistling:B):lol: +17,4 i skuggan o sol!B)

WP_20170505_12_25_48_Pro.thumb.jpg.9758f09e1f66234ae65c2f885ef75508.jpg

Publicerat

Då var sommaren över för i år.

Det nyckfulla aprilvädret fortsätter i Maj också.

WP_20170507_12_01_18_Pro.thumb.jpg.ac459fd17fbbae166f984bc54e6578e0.jpg

10.jpg.25e1dcee9eac741f4a5f6aecd4968921.jpg

Publicerat

Fel på uppladdning, återkommer.

Publicerat

Det är ju alltid kul att få en sådan stilig herre på foto.:thumbsup:

Publicerat

Det här är livet :wub: vakna och se solen, ut och köra en sväng med bågen. Sen lägga ett par timmar på övning 

 

 

20170417_145404.jpg

20170430_094523.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.