Publicerat Augusti 29, 20178 yr Detta är en populär post. ’Fånen’ min kraschade, så jag fick ta till den g:a. Å där hittade jag detta fångade ögonblick. Taget en näst intill religiöst vacker dag. En härlig stund på jorden. /P
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 7 hours ago PAS sa: ’Fånen’ min kraschade, så jag fick ta till den g:a. Å där hittade jag detta fångade ögonblick. Taget en näst intill religiöst vacker dag. En härlig stund på jorden. /P Riktigt spelgeblankt och tjusigt! Tidig höst?
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 1 hour ago shamani sa: Riktigt spelgeblankt och tjusigt! Tidig höst? Yapp. 'Indiansommar' på riktigt. Korten tagna strax efter 9-tiden de 27:e september i fjol. Jag kan fortfarande känna av dofter, värmen å stillheten när jag minns tillbaka. /P
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 9 hours ago PAS sa: ’Fånen’ min kraschade, så jag fick ta till den g:a. Å där hittade jag detta fångade ögonblick. Taget en näst intill religiöst vacker dag. En härlig stund på jorden. /P Riktigt fina foton!
Publicerat September 19, 20178 yr Detta är en populär post. Lite bilder där den gemensamma nämnaren är #nofilter Nikon D300 och Nikon D700. En cykeltur på nya vägar med dottern visade sig att kartans vägar inte fanns i verkligheten.... Gåssträck på kvällen när jag pyrchade bock, eller kanske var på väg hem igen. Det var länge sedan det tornet var i bruk, men myrorna bygger vidare på sit miljonprojekt... Strax innan ovädret brakade loss var det ofantligt vackert hemma på gården. Blöt solbelyst mossa ångar fint. Någon har glömt en stol på ett hygge.... Det där med rak horisontlinje är svårt när man försöker ta grodperspektiv och det inte finns plats att lägga sig på mage...
Publicerat September 19, 20178 yr 22 minutes ago Älgflugornas Herre sa: Lite bilder där den gemensamma nämnaren är #nofilter Nikon D300 och Nikon D700. En cykeltur på nya vägar med dottern visade sig att kartans vägar inte fanns i verkligheten.... Gåssträck på kvällen när jag pyrchade bock, eller kanske var på väg hem igen. Det var länge sedan det tornet var i bruk, men myrorna bygger vidare på sit miljonprojekt... Strax innan ovädret brakade loss var det ofantligt vackert hemma på gården. Blöt solbelyst mossa ångar fint. Någon har glömt en stol på ett hygge.... Det där med rak horisontlinje är svårt när man försöker ta grodperspektiv och det inte finns plats att lägga sig på mage... Den kvarglömda stolen kan vara ett f. d. markpass från en tidigare älgjakt.
Publicerat September 19, 20178 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Den kvarglömda stolen kan vara ett f. d. markpass från en tidigare älgjakt. Det ligger ett gammalt älgtorn brevid så jag vet faktiskt var den kommer ifrån. Men bilden blev roligare utan den informationen....
Publicerat September 19, 20178 yr 2 hours ago Älgflugornas Herre sa: Lite bilder där den gemensamma nämnaren är #nofilter Nikon D300 och Nikon D700. En cykeltur på nya vägar med dottern visade sig att kartans vägar inte fanns i verkligheten.... Gåssträck på kvällen när jag pyrchade bock, eller kanske var på väg hem igen. Det var länge sedan det tornet var i bruk, men myrorna bygger vidare på sit miljonprojekt... Strax innan ovädret brakade loss var det ofantligt vackert hemma på gården. Blöt solbelyst mossa ångar fint. Någon har glömt en stol på ett hygge.... Det där med rak horisontlinje är svårt när man försöker ta grodperspektiv och det inte finns plats att lägga sig på mage... Riktigt tjusiga bilder!
Publicerat September 19, 20178 yr 15 minutes ago Älgflugornas Herre sa: Det ligger ett gammalt älgtorn brevid så jag vet faktiskt var den kommer ifrån. Men bilden blev roligare utan den informationen.... Ja visst blev den det!
Publicerat September 22, 20178 yr Blev ett taktiskt stopp på vägen med bensträckare och kaffebreak vid Kinda-kanal. Här smakade kaffet å ostmackan väldigt bra. Såg denna flugsvamp som uppenbarligen bokat med fantastisk utsikt. /P
Publicerat September 26, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Fotade ett svävande löv idag och jag gillar bilden faktiskt
Publicerat September 26, 20178 yr Författare 1 minute ago lsjonsson sa: Även ett svävande löv har sin tjusning! Snyggt Jämta! Man ser ju inte spindeltråden som det fastnat i, så det ser faktiskt ut som att det svävar
Publicerat September 26, 20178 yr 3 minutes ago Jämta sa: Man ser ju inte spindeltråden som det fastnat i, så det ser faktiskt ut som att det svävar Nej, det gör man inte!
Publicerat September 26, 20178 yr Författare Syns ur en annan vinkel, om man kikar lite noga Gott om nät på andra ställen
Publicerat September 26, 20178 yr 3 minutes ago Jämta sa: Syns ur en annan vinkel, om man kikar lite noga Gott om nät på andra ställen Det syns något svagt på ovansidan men om det är en spindeltråd kan jag inte säga, men det ser ut som att det är 3 daggdroppar som har fastnat på en tråd. Rätt? Ja, nu ser man verkligen spindelnäten väl!
Publicerat September 26, 20178 yr Detta är en populär post. Får väl skicka en liten hälsning från Göteborg idag. Bilderna är tagna för ung. 1 1/2 timme sedan. Fisken var nog inte ens 10 cm, så det är tur att jag inte lever på min fångst (även om jag skulle behöva gå ner några kilo) . För den som undrar vad bilderna är tagna, så är det i Göta Älvs mynning. Den första bilden uppströms, med Älvsborgsbron i bakgrunden, och den andra 180 grader åt andra hållet, med havet i horisonten. Hamnen som syns är Skandiahamnen, Skandinaviens största hamn. Dit kommer allt (det mesta) som skall vidare ut i övriga Norden/Skandinavien. Fisken är sannolikt en liten torsk, eller vitling, jag hade inte tid att artbestämma den, då jag ville få den i vattnet igen, så fort som möjligt.
Publicerat September 26, 20178 yr 24 minutes ago lsjonsson sa: Fina foton från Sveriges framsida! Tack för det, Isjonsson .
Publicerat September 26, 20178 yr 5 hours ago Jämta sa: Fotade ett svävande löv idag och jag gillar bilden faktiskt Häftigt! Bra jobbat!
Publicerat September 27, 20178 yr Detta är en populär post. 16 hours ago MrT. sa: Tack för det, Isjonsson . Vi kan ju inte kalla 08:a-träsket för Sveriges framsida när det är Sveriges baksida även om det råkar vara Sveriges huvudstad.
Publicerat September 27, 20178 yr 30 minutes ago lsjonsson sa: Vi kan ju inte kalla 08:a-träsket för Sveriges framsida när det är Sveriges baksida även om det råkar vara Sveriges huvudstad. .
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.