Publicerat December 22, 20178 yr Såg några löst springande älgar mitt i stan i morse jag lyckades fånga på bild
Publicerat December 22, 20178 yr 1 hour ago Björnstigen sa: Såg några löst springande älgar mitt i stan i morse jag lyckades fånga på bild En ordentlig herrklubb ser det ut som!
Publicerat December 22, 20178 yr Just now Galne sa: En ordentlig herrklubb ser det ut som! Ja verkligen, och bara ett stenkast från en riktig sådan där självaste knugen är medlem, nämligen Sällskapet. Ingen trevlig plats har jag fått höra från säkra källor då en barnkamrat var restaurangchef där men slutade inom 6 månader pga mansgriseriet.
Publicerat December 22, 20178 yr 3 hours ago Björnstigen sa: Såg några löst springande älgar mitt i stan i morse jag lyckades fånga på bild Stiliga herrar! Har dom undkommit sabotage om man ska jämföra med Gävlebocken som inte har gjort det varje år?
Publicerat December 22, 20178 yr 8 hours ago Björnstigen sa: Såg några löst springande älgar mitt i stan i morse jag lyckades fånga på bild I Karlstad har dom något helt annat som djur som lyser upp. https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/lysande-vargsatsning-i-karlstad-20171217/
Publicerat December 25, 20178 yr Detta är en populär post. Skaffade en ny mobil idag, en Samsung galaxy s7. Min katt fick agera modell för att jämföra mot mim gamla mobil. Bilderna är tagna med 3 sekunders mellanrum utan blixt och ingen redigering. Den gamla mobilen. Den nya... Satan vilken skillnad det blev, nu kanske jag också kan börja ta hyffsade bilder /Willy
Publicerat December 25, 20178 yr 25 minutes ago Bubs sa: Skaffade en ny mobil idag, en Samsung galaxy s7. Min katt fick agera modell för att jämföra mot mim gamla mobil. Bilderna är tagna med 3 sekunders mellanrum utan blixt och ingen redigering. Den gamla mobilen. Den nya... Satan vilken skillnad det blev, nu kanske jag också kan börja ta hyffsade bilder /Willy Var den gamla en iPhone? ?
Publicerat December 25, 20178 yr 29 minutes ago shamani sa: Var den gamla en iPhone? ? Nope, en Samsung J3, en av deras budget modeller /Willy
Publicerat December 25, 20178 yr 1 hour ago Bubs sa: Skaffade en ny mobil idag, en Samsung galaxy s7. Min katt fick agera modell för att jämföra mot mim gamla mobil. Bilderna är tagna med 3 sekunders mellanrum utan blixt och ingen redigering. Den gamla mobilen. Den nya... Satan vilken skillnad det blev, nu kanske jag också kan börja ta hyffsade bilder /Willy Ops! Det var en viss skillnad! Snyggt jobbat Bubs!
Publicerat December 28, 20178 yr Detta är en populär post. Inge prisvinnare i nån kategori direkt men ett härligt ögonblick. Iskall ko. Hon ’visste’ nog de var fredade. Kortet togs med mobilen på bockajakten för ett par år sen. Närmsta avstånd till kalven var 5m. Tyckte jag var tvungen å få med en del av tornet på bilden för verifiering. På ett annat pass, med ett annat ko å kalv ekipage, kom de mig så nära att de försvann under relingen på tornet, utan kort dock. Tycker det är rätt fräckt å få komma dom så nära. /P
Publicerat December 28, 20178 yr Snyggt ändå! Det syns att det är tidigt på hösten med tanke på hur rödbrun kalven är.
Publicerat December 29, 20178 yr På 12/22/2017 at 17:15 lsjonsson sa: Stiliga herrar! Har dom undkommit sabotage om man ska jämföra med Gävlebocken som inte har gjort det varje år? Nu har jag varit ledig några dagar men det skulle jag tro. Finns ingen tradition i Stockholm om att bränna upp annat än bilar i förorterna Har även ett gäng hjortar på Sergels torg men har inte orkat ta mig dit för att fota, för mycket stök med ombyggnationer, trafik och folk.
Publicerat December 29, 20178 yr 16 minutes ago Björnstigen sa: Nu har jag varit ledig några dagar men det skulle jag tro. Finns ingen tradition i Stockholm om att bränna upp annat än bilar i förorterna Har även ett gäng hjortar på Sergels torg men har inte orkat ta mig dit för att fota, för mycket stök med ombyggnationer, trafik och folk. Ok! Det är ju bra att dom kan ge fasiken i något iaf ligisterna. Se där ja!
Publicerat December 29, 20178 yr På 12/22/2017 at 21:54 lsjonsson sa: I Karlstad har dom något helt annat som djur som lyser upp. https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/lysande-vargsatsning-i-karlstad-20171217/ Snygg flock!
Publicerat December 29, 20178 yr 5 hours ago Björnstigen sa: Snygg flock! Ja visst är det det. I det här tillståndet skulle även jag kunna acceptera dom men inte i levande tillstånd mer än i en djurpark.
Publicerat December 29, 20178 yr 1 hour ago kkjon sa: Och vad är detta då?? En nattbild på nån buske?
Publicerat December 30, 20178 yr 9 hours ago shamani sa: En nattbild på nån buske? Nix Närbild med blixt på??
Publicerat December 30, 20178 yr Detta är en populär post. Över en timmas redigering av tre separata bilder sammanfogade som HDR i Lightroom- tycker resultatet blev helt ok - Tagit bort en massa små dammkorn på siktet och andra delar i bilden - Reducerat en björkstam i bakgrunden som var för ljus och förstörde bilden - Ökat på skuggorna från ammon - Gjort bilden svartvit men behållt det röda - Ändrat allt möjligt för att få lasermätaren att framhävas på ett bättre sätt - Ökat det röda i Leicaloggan på siktet - Framhävt kontrasten och det vita i "Magnus"-texten på siktet - plus allehanda partiella skärpehöjningar, kompensation för objektivets distorsion, mm. mm.
Publicerat December 31, 20178 yr Jag är ovetande! Men här är lösningen på min fråga. "Saltkristaller" i sandspridaren.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.