Publicerat Oktober 30, 20178 yr Detta är en populär post. Lunchpromenad ner till Kalix älv är även hundvakt åt en JRT t o m onsd. Isen håller på att lägga sig på älven nu.
Publicerat Oktober 30, 20178 yr På 10/29/2017 at 16:38 PAS sa: Mycket fin bild. Ehh? Om det är din fågelkniv undrar jag hur din älgkniv ser ut? /P Den du! Skämt å sido. Fick precis hem denna finfina Bark River Vidarr som jag bara var tvungen att testa. Den kvalar lätt in som en av de trevligaste knivar jag hanterat och då har jag väldigt systematskt provat mig igenom en bit över 100 knivar i jaktliga sammanhang.
Publicerat Oktober 30, 20178 yr 1 hour ago Älgflugornas Herre sa: Den du! Skämt å sido. Fick precis hem denna finfina Bark River Vidarr som jag bara var tvungen att testa. Den kvalar lätt in som en av de trevligaste knivar jag hanterat och då har jag väldigt systematskt provat mig igenom en bit över 100 knivar i jaktliga sammanhang. Ahhh! Du leder mig ner i 'knivträsket'. Fast det låter antagligen bättre med upplyft till en högre nivå. Var tvungen å läsa på lite om denna "forrest warrior" å det finns stor, mycket stor viljahafaktor. /P
Publicerat Oktober 30, 20178 yr Detta är en populär post. 3 hours ago Älgflugornas Herre sa: Kanske lite ot men har juh bild med. Knivmässigt är jag inte på långa vägar i närheten av dig å ditt referensmaterial Dessa bägge är mina följeslagare. Trivs väldigt bra med dom. Den lilla är för ett par decennier sedan tillverkad av en lokal, nu bortgången knivmakare. Å den stora, en Birkebeiner fra Haugrud. De är inte i utställningsskick direkt. Visar snarare spår av användning, mycket sådan. Å det är ju det de är till för, blir med åren ’patina’. Birkebeinern har i dag, som enda kniv, assisterat mig med att stycka ner den i torsdag på smygjakt nedlagd bocken. En historia i sig: blev aningen konfunderad när jag kom fram till bocken, då ’hen’ saknade horn. Tänkte ’visst 17-on hade han pinnar på huvet’, de såg ja juh. Int är det redan dags att lämna bössan vidare. Men hornen låg bakom under nacken på honom. Han tappade dem i skottet. /P
Publicerat November 6, 20178 yr På 2017-11-05 at 16:23 Älgflugornas Herre sa: Var i Bohusläns skärgård i helgen. Jäklar vilka fina bilder! Särskilt nr 2 och 3.
Publicerat November 15, 20178 yr Domherre som ville vara med på bild. Lunchpromenad vid 13-tiden efter Kalix golfbana. Solen ligger en bit över trädtopparna o minimalt med snö. Ca -11 vid tillfället.
Publicerat November 18, 20178 yr Detta är en populär post. Lite skogsbilder och ett rådjur (gammal tandlös get med diarré)
Publicerat November 18, 20178 yr 1 hour ago Älgflugornas Herre sa: Lite skogsbilder och ett rådjur (gammal tandlös get med diarré) Riktigt fina bilder!
Publicerat November 18, 20178 yr Även döden är sagolikt vacker. Som alltid levererar du bilder direkt från verkligheten-De bästa bilderna. Tack!
Publicerat November 20, 20178 yr På 11/18/2017 at 22:35 Lecha sa: Även döden är sagolikt vacker. Som alltid levererar du bilder direkt från verkligheten-De bästa bilderna. Tack! Tack. Försöker så gott jag kan och blir emellanåt nöjd. Men oftast så plockar jag ut max 1 av 100 bilder för offentligheten..... Resten stuvas undan på en extern hårddisk.
Publicerat November 24, 20178 yr Lite väderbilder från det senaste dygnet. Såhär såg det ut idag på morgonen när jag kikade ut. 30-40 sm snö över infarten o under carportstaket fram till farstubron. Att jag ställde bilen så långt ut berodde på att jag var tveklsam att bussen som frun skulle åka med till jobbet skulle komma i tid. Jag hade i princip bara bara plogkarmen att skotta bort så att jag komma ut. Gatan blev plogad sent igår kväll. Ingen buss kom så det blev att skjutsa frun. På hemvägen fick jag traktorn framför mig o ni ska veta att dom flesta har jobbat i ett svep i princip från igår med snöröjning o höll på ännu på morgonen. Traktorn kom till mig också o rensade både infart o lite av tomten. Vid lunchtid o resten av em. har temp. legat på +3-4 grader o regn så nu är det isgata. Snabba växlingar i vädret.
Publicerat November 24, 20178 yr 6 minutes ago lsjonsson sa: Lite väderbilder från det senaste dygnet. Såhär såg det ut idag på morgonen när jag kikade ut. 30-40 sm snö över infarten o under carportstaket fram till farstubron. Att jag ställde bilen så långt ut berodde på att jag var tveklsam att bussen som frun skulle åka med till jobbet skulle komma i tid. Jag hade i princip bara bara plogkarmen att skotta bort så att jag komma ut. Gatan blev plogad sent igår kväll. Ingen buss kom så det blev att skjutsa frun. På hemvägen fick jag traktorn framför mig o ni ska veta att dom flesta har jobbat i ett svep i princip från igår med snöröjning o höll på ännu på morgonen. Traktorn kom till mig också o rensade både infart o lite av tomten. Vid lunchtid o resten av em. har temp. legat på +3-4 grader o regn så nu är det isgata. Snabba växlingar i vädret. Är det mina lgon det ör fel på eller har mycket mindre cm än vad vi andra har? Ser som max 10 cm snö...
Publicerat November 24, 20178 yr Just now shamani sa: Är det mina lgon det ör fel på eller har mycket mindre cm än vad vi andra har? Ser som max 10 cm snö... Titta noga på det översta fotot för där är det betydligt mer än både 10, 20 o 30 cm på sina ställen o ibland var det drivor som var kompakt packade.
Publicerat November 24, 20178 yr Just now lsjonsson sa: Titta noga på det översta fotot för där är det betydligt mer än både 10, 20 o 30 cm på sina ställen o ibland var det drivor som var kompakt packade. Är nog mina ögon...
Publicerat November 24, 20178 yr 34 minutes ago shamani sa: Är nog mina ögon... Ja, jag tror det också!
Publicerat November 25, 20178 yr Detta är en populär post. Lite snö har vi haft den senaste veckan. Nu är den iofs borta men det hindrade inte en mård från att gå i en av mina fällor.
Publicerat December 19, 20178 yr 2 hours ago shamani sa: I mitt vackra vita vinterland... Snygga foton! Bor du ute i vattnet? Sitter o metar till från altan/balkongen!
Publicerat December 19, 20178 yr 15 minutes ago lsjonsson sa: Snygga foton! Bor du ute i vattnet? Sitter o metar till från altan/balkongen! Tack! Nädå, men man passerar en del fina ställen med ojämna mellanrum.
Publicerat December 19, 20178 yr 28 minutes ago shamani sa: Tack! Nädå, men man passerar en del fina ställen med ojämna mellanrum. Ok! Ja visst gör man det!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.