Publicerat Januari 15, 201214 yr Självklart det är ju en Wachtel. Lasse Såhär ser min fröken ut ibland i länga stunder å hon är snart 7 år.
Publicerat Januari 15, 201214 yr Såhär ser min fröken ut ibland i länga stunder å hon är snart 7 år. Är det på kommandot "Visa hur flickorna gör i stockholm"?
Publicerat Januari 15, 201214 yr Är det på kommandot "Visa hur flickorna gör i stockholm"? Haha! Nej, det är det inte! Hon kan ligga sådär i 1-2 tim i ett svep mellan varven.
Publicerat Februari 2, 201214 yr Kalix Golfbana idag -26,7 och strålande sol! Fint kort. Nu börjar livsandarna återvända. Synd att det är så förbaskat kallt bara.
Publicerat Februari 2, 201214 yr Fint kort. Nu börjar livsandarna återvända. Synd att det är så förbaskat kallt bara. Tack Nils! Det var kul att höra. Ja, nu har rysskylan verkligen lagt sig i ett järngrepp över länet och en bit söder ut. Psss! 08:orna o skåningarna skulle behöva få lite mer av kylan. Tänk vad dom hade gnällt då. :lol:
Publicerat Februari 2, 201214 yr Tack Nils! Det var kul att höra. Ja, nu har rysskylan verkligen lagt sig i ett järngrepp över länet och en bit söder ut. Psss! 08:orna o skåningarna skulle behöva få lite mer av kylan. Tänk vad dom hade gnällt då. :lol: Det räcker nog med de tio till trettio cm snö som ska komma för att det ska bli undantagstillstånd. Imorgon får vi nog se hemvärnet, civilförsvaret och huvudnyheterna prata om katastrofberedskap då en sann norrlänning muttrat surt om lappmögel, borstat av bilen och åkt på jobbet. :lol:
Publicerat Februari 2, 201214 yr Det räcker nog med de tio till trettio cm snö som ska komma för att det ska bli undantagstillstånd. Imorgon får vi nog se hemvärnet, civilförsvaret och huvudnyheterna prata om katastrofberedskap då en sann norrlänning muttrat surt om lappmögel, borstat av bilen och åkt på jobbet. :lol: Ja, det får vi nog göra och dom har ju fått en del redan av den vita varan. Man får väl se på nyheterna imorgon bitti så får man se hur det ser ut efter nattens snöfall. Antagligen fullt kaos på sina håll.
Publicerat Februari 19, 201214 yr Renen Rune kämpar på för att hitta föda. Ni ser baken på honom på grannens tomt. Stackars ren!
Publicerat Februari 20, 201214 yr Vädrets makter på sin goda sida idag. :wub: -3,7 och vindstilla. :) Skitvädret varade i ca. 36-40 tim med blåst och snö. Tur att det var kallsnö. :)
Publicerat Mars 4, 201214 yr 1,5 tim morgongympa med hunden efter skoterled och ut på en stor myr som ligger en bit bakom huset. Med dryga -16 nu på morgonkvisten så var skoterspåren hårda och fasta och ingen risk fanns för att man skulle trampa igenom. Inte ett färskt spår från varken älg el. ren såg vi och jösse hoppar ovanpå skaren så den lämnar inga avtryck.
Publicerat April 6, 201214 yr Den här tummen har tyvärr inte undgått mig heller. Den finns i lokalblaskan. http://www.kuriren.n...ticleid=6375690 Ps. Jag är inget FB-fan.
Publicerat April 6, 201214 yr Dottern tog en rätt fin bild på våran "tama" rävtik. Med en sådan skönhet i siktet väljer man att titta bort. Fin bild.
Publicerat April 6, 201214 yr Med en sådan skönhet i siktet väljer man att titta bort. Fin bild.. det har du helt rätt i Lecha
Publicerat April 8, 201214 yr Jag och hunden har varit ute och åkt en sväng upp efter älven och det ser ut så här. Isfiske är det som gäller. Kamlungeträsket Kamlungeforsen Det är skönt att se att isen håller på att släppa greppet om älvens strömmande vatten nu. Långforsen i Bondersbyn Strömmen tuggar sig sakta men säkert igenom isen och snart blir det öppet vatten här också. Nedanför bron i Bondersbyn sitter folk och pimplar och njuter av vårsolen. Hustruns morfar var färjeskötare i Bondersbyn över Kalixälven innan bron blev byggd.
Publicerat April 9, 201214 yr Tog tältet igårkväll med en kompis för att sova ute och vänta på orrarna i morse.
Publicerat April 9, 201214 yr Tog tältet igårkväll med en kompis för att sova ute och vänta på orrarna i morse. Snygga foton! Det är alltid en upplevelse att få se dom spela. Jag har inte lyckats hitta något ställe här uppe men jag hade tjäderspel på ett ställe inte långt från stugan utanför Aneby som jag var och kikade på.
Publicerat April 9, 201214 yr Kul faktiskt, första gången jag är ute och kikar. Såg att det är mycket spår där dom hänger så det borde gå att förutspå om man letar ställen på dagen och sen sticka ut. Har både stillbilder och film i HD. SKa försöka komma närmare nästa gång:-)
Publicerat April 9, 201214 yr Kul faktiskt, första gången jag är ute och kikar. Såg att det är mycket spår där dom hänger så det borde gå att förutspå om man letar ställen på dagen och sen sticka ut. Har både stillbilder och film i HD. SKa försöka komma närmare nästa gång:-) Ok! Ja, det är fint att få se dom spela så där och kanske komma lite närmre också. Ja, du kan ju försöka lägga ut filmen i galleriet el. här i tråden.