Publicerat Maj 11, 201214 yr Kanske inte helt passande i denna tråden, men jag hittade den här i mobilen. Rolig information på ett mjölkpaket! "Vafan, det ska väl dom skita i....."
Publicerat Maj 11, 201214 yr Kanske inte helt passande i denna tråden, men jag hittade den här i mobilen. Rolig information på ett mjölkpaket! "Vafan, det ska väl dom skita i....." :lol:
Publicerat Maj 20, 201214 yr Detta var våran gigantiska snöhög som blev efter vintern. Den var i trekant med måtten ca. 20*25*30 m och ca. 3,5-4 m hög och det var kört dit med traktor. I övrigt så är all snö borta från tomten nu. Snön på gräsmattan är hos grannen som är lite slö av sig med att skotta ner sin hög som han hade utanför köksfönstret.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Här är några bilder från idag. Den första är från mobilen, därav kvaliten. Gissa vilken fågel det är. Dom två andra är våra livsnjutare som uppskattar solen. +20
Publicerat Maj 20, 201214 yr Nu är det full sommar i skåne i alla fall!!! 26 grader i skuggan var dagen toppnotering! Här är årets ciderproduktion påbörjad Jag ligger "lite" för isjonsson med andra ord!
Publicerat Maj 20, 201214 yr Här är några bilder från idag. Den första är från mobilen, därav kvaliten. Gissa vilken fågel det är. Dom två andra är våra livsnjutare som uppskattar solen. +20 Står rätt under bilden.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Nu är det full sommar i skåne i alla fall!!! 26 grader i skuggan var dagen toppnotering! Här är årets ciderproduktion påbörjad Jag ligger "lite" för isjonsson med andra ord! Det kommer här uppe men lite senare. Snyggt foto Jens!
Publicerat Maj 21, 201214 yr Står rätt under bilden. Ja så kan det bli när man lämnar hjärnan i verktygslådan. Det var en snabb rackare som inte var direkt sammarbetsvillig
Publicerat Maj 25, 201214 yr Idag har man varit och hälsat på kompisen RogerG som är medlem här på forumet samt träffat hans sambo och 3 återstående valpar som är 3 mån. Bägge föräldrarna är jaktmeriterade. Dom hade svårt att hålla sig stilla.
Publicerat Maj 27, 201214 yr Fick en bild från kussan som jobbar åt hemtjänsten. Fotot togs för 30 minuter sedan. Mitt i byn.
Publicerat Maj 27, 201214 yr Fick veta nu att björnen besökt flera gårdar. T o m kikat in i ett garage, där Rolle mekade med bilen. Som tur, helt ovetandes om sin betraktare. Legat bredvid en hundgård, tuggandes på nåt. Hunden inne i kojan, knäpptyst. Tidigt på morgonen hade den besökt en gård i norra delen av byn, ungar hade sett den på ca 70 meters håll, stående på bakbenen. Få se när den upptäcker Polisen fårhage. Ni vet hon som ville anmäla mig, för att jag avlivade en skabbräv i våras.
Publicerat Maj 27, 201214 yr Fick veta nu att björnen besökt flera gårdar. T o m kikat in i ett garage, där Rolle mekade med bilen. Som tur, helt ovetandes om sin betraktare. Legat bredvid en hundgård, tuggandes på nåt. Hunden inne i kojan, knäpptyst. Tidigt på morgonen hade den besökt en gård i norra delen av byn, ungar hade sett den på ca 70 meters håll, stående på bakbenen. Få se när den upptäcker Polisen fårhage. Ni vet hon som ville anmäla mig, för att jag avlivade en skabbräv i våras. Trevligt med besök i byn. Jaja, jag läste om det någonstans i en tråd.
Publicerat Maj 28, 201214 yr Fick veta nu att björnen besökt flera gårdar. T o m kikat in i ett garage, där Rolle mekade med bilen. Som tur, helt ovetandes om sin betraktare. Legat bredvid en hundgård, tuggandes på nåt. Hunden inne i kojan, knäpptyst. Tidigt på morgonen hade den besökt en gård i norra delen av byn, ungar hade sett den på ca 70 meters håll, stående på bakbenen. Få se när den upptäcker Polisen fårhage. Ni vet hon som ville anmäla mig, för att jag avlivade en skabbräv i våras. Honungssträng....
Publicerat Maj 30, 201214 yr Fick en mobilbild av björnen efter att den kikat in i garaget. Taget av en förbiåkande.
Publicerat Maj 30, 201214 yr Fick en mobilbild av björnen efter att den kikat in i garaget. Taget av en förbiåkande. Haha! Det var en nyfiken nalle!
Publicerat Juni 3, 201214 yr Tittut Lekte den kurragömma med dig??? En kula mellan ögonen så hade du gjort ett bra jobb Gustaf.
Publicerat Juni 3, 201214 yr Lekte den kurragömma med dig??? En kula mellan ögonen så hade du gjort ett bra jobb Gustaf. En rottweil 2:a Hade jag haft bössa så
Publicerat Juni 11, 201214 yr Tittut Fin bild!!! Även om jag har synnerligen många rävar på mitt samvete så kan jag inte sticka under stolen med att de är förbannat vackra djur! Hade de gett fan i mina fåglar, grannarnas lamm och inte spridit skabb och annat elände hade jag nog gärna sett mer räv i vår natur!
Publicerat Juni 17, 201214 yr Första gången i skogen sedan operationen. Kände mig som bambi på hal is men det blev en lyckad tur och med lite guidning så fick jag fota såna här. Tjugosex Nornor på samma ställe vilket inte tillhör vanligheterna.
Publicerat Juni 19, 201214 yr Slänger in en blombild till. Tydligen så växer Guckusko vid kusten och den blommar också nu. Funderar på att göra en avstickare när man ska till stora staden i helgen.