Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Fina foton Nils! :thumbsup::smile:

• Svar 3,4k
  • Visningar 452,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Tack Isjonsson!

• 2 weeks later...
Publicerat

http://www.fototavling.nu/

Gå in och rösta på bästa bilden! Jag litar på Ert omdöme och att Ni röstar på bidrag 0181 "In Transit" :wink: .

Mvh!/

Publicerat

http://www.fototavling.nu/

Gå in och rösta på bästa bilden! Jag litar på Ert omdöme och att Ni röstar på bidrag 0181 "In Transit" :wink: .

Mvh!/

Bump :rolleyes:
Publicerat

Även här på Kinnekulle finns guckesko. Här blommar den ungefär vid pingst

post-10445-0-77214800-1340990192_thumb.j

Publicerat

Jag och hunden såg denna jösse på kvällspromenaden. Vilket sniffande det blev sedan efter jösse.

post-144-0-60785500-1340998885_thumb.jpg

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Publicerat

Jag och hunden såg denna jösse på kvällspromenaden. Vilket sniffande det blev sedan efter jösse.

post-144-0-60785500-1340998885_thumb.jpg

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Tveksamt Jonsson! det kan också vara en brun fiskmås :yes::lol:
Publicerat

Tveksamt Jonsson! det kan också vara en brun fiskmås :yes::lol:

Ha ha ha!

Publicerat

Andmamma med småttingar efter Kalix Golfbana vid ett av vattenhindren. :smile::thumbsup:

post-144-0-13777900-1341246971_thumb.jpg

post-144-0-03475900-1341246988_thumb.jpg

:wub: :wub: :wub:

Publicerat

Och VAD gjorde du på golfbanan?

MVH urban

Publicerat

Orädd kalvtjur, otroligt orädd alltså... den stod på en ö som vi såg den simma in till, kom in på 2 meter med kanoten. Sedan kollade vi länge på varandra tills den simmade tillbaka mot land, vi paddlade efter och den följde oss längst med strand kanten till en plats där jag satt ut en saltsten där den började slicka.

Även om vi i kanoten babblade på så brydde den sig inte och vi kunde njuta av den´s sällskap i ca 30 minuter. :)

post-12020-0-83511200-1341262201_thumb.j

Publicerat

Och VAD gjorde du på golfbanan?

MVH urban

Motionerade hunden. Inga spelare efter banan då och jag går där ofta p g a att det är ett fint promenadstråk som ligger precis bakom huset. :smile::thumbsup:

Vi är många som går runt banan och vi visar hänsyn till golfspelarna och vil låter inte våra hundar skita på banan heller. :smile:

Publicerat

Motionerade hunden. Inga spelare efter banan då och jag går där ofta p g a att det är ett fint promenadstråk som ligger precis bakom huset. :smile::thumbsup:

Vi är många som går runt banan och vi visar hänsyn till golfspelarna och vil låter inte våra hundar skita på banan heller. :smile:

Ok. Skönt att se att du inte höll på med någon primitiv form av jordbruk :thumbsup::tongue:

Publicerat

Tittade ut genom fönstret vid 23 tiden i gårkväll. Blev några bilder i strumplästen innan dom drog iväg. Sista bilden, avstånd ca 10 meter. Och ja stativet kom inte med ut.

MVH urban

post-10445-0-62132900-1341422615_thumb.j

post-10445-0-37638200-1341422626_thumb.j

Publicerat

Ok. Skönt att se att du inte höll på med någon primitiv form av jordbruk :thumbsup::tongue:

Tack, det räcker väl med jakten! :thumbsup::smile:

Publicerat

Hjort-terroristerna kommer nästan varje kväll. tydligen luktade jag apa eller nåt för dom sprang som tokar när jag öppnade dörren

post-10445-0-82176100-1341773139_thumb.j

post-10445-0-53617300-1341773168_thumb.j

Publicerat

Hjort-terroristerna kommer nästan varje kväll. tydligen luktade jag apa eller nåt för dom sprang som tokar när jag öppnade dörren

Dom mår väl gott där ute i fälten. :smile::yes:

Haha! Du får väl gå ut och ställa dig som hjortskrämma mitt ute i fältet så får du inga med problem med dom. :thumbsup::laugh::whistling::rolleyes:

Publicerat

Fin bild!!! :wub:

Även om jag har synnerligen många rävar på mitt samvete så kan jag inte sticka under stolen med att de är förbannat vackra djur!

Hade de gett fan i mina fåglar, grannarnas lamm och inte spridit skabb och annat elände hade jag nog gärna sett mer räv i vår natur! ^_^

Tack!:D

Skulle gärna försöka sälja den till svensk jakt eller nåt men verkar så svårt:(

• 2 weeks later...
Publicerat

Idag har man varit ut på hjortronrek och det ser onekligen bra ut i år också. :thumbsup:

3-5 dagar bort och sedan är det dags att plocka dom. :thumbsup:

post-144-0-59461600-1342615296_thumb.jpg

post-144-0-10983600-1342615299_thumb.jpg

post-144-0-30630600-1342615302_thumb.jpg

Inga björnar synliga så långt ögat nådde el. andra djurobs bara lite mygg och bremsar. :sad:

Publicerat

Idag har man varit ut på hjortronrek och det ser onekligen bra ut i år också. :thumbsup:

3-5 dagar bort och sedan är det dags att plocka dom. :thumbsup:

post-144-0-59461600-1342615296_thumb.jpg

post-144-0-10983600-1342615299_thumb.jpg

post-144-0-30630600-1342615302_thumb.jpg

Inga björnar synliga så långt ögat nådde el. andra djurobs bara lite mygg och bremsar. :sad:

Åhh..hjortron :tongue: jättegott jue..måste nån gång åka upp o plocka lite :woot:
Publicerat

Åhh..hjortron :tongue: jättegott jue..måste nån gång åka upp o plocka lite :woot:

Ja visst är det jättegott! :thumbsup::wub:

Publicerat

Hjortron :wub:
Publicerat

Hjortron :wub:

Givetvis var min hund med som min livvakt också. ifall nalle puh skulle dyka upp, men det roliga med henne är att hon springer över björnspår och bryr sig inte. :wub::thumbsup:

Publicerat

Givetvis var min hund med som min livvakt också. ifall nalle puh skulle dyka upp, men det roliga med henne är att hon springer över björnspår och bryr sig inte. :wub::thumbsup:

Alltid bra med lite backup :) Har ni många nallar uppe hos dig?
Publicerat

Alltid bra med lite backup :) Har ni många nallar uppe hos dig?

Ja visst är det bra med en kompis ut i skogen. :thumbsup:

Ja, det finns några stycken. :smile::thumbsup:

En sann skildring från den marken jag var på i går:

"Son med fru och dotter var och hälsade på sina föräldrar med fru o barn.

Dom hade suttit ute och fikat i trädgården vid föräldrarnas stuga.

Senare går dom in och dottern stannar kvar ute i trädgården och leker en stund till.

Efter en stund kom dom ut och tittar till barnet och då berättar hon att det kom en stor hund med stort huvud och små öron och gick över ute på vägen.

Det var nalle och tror du att hon blev lämnad ensam ute i trädgården någon mer gång. :thumbsup:

Jag har själv sett björnspår när jag har varit där i omr. :smile::thumbsup: Så visst finns dom där men dom är så skygga. :sad:

När jag åkte hem blev jag stoppad i alko- & körkortskontroll. Då frågar länsman vad jag har varit för han såg att det låg en kniv på sätet.

På Hjortronmyren svarade jag och visade honom hinken och en kniv har man ju alltid med sig ut i skogen sa jag. :smile: Aha, sa han. Är det länge kvar tills dom är mogna frågade han.

3-5 dagar bort svarade jag och då släppte han mig. :smile::thumbsup: