Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Idag har man varit ut på hjortronrek och det ser onekligen bra ut i år också. :thumbsup:

3-5 dagar bort och sedan är det dags att plocka dom. :thumbsup:

post-144-0-59461600-1342615296_thumb.jpg

post-144-0-10983600-1342615299_thumb.jpg

post-144-0-30630600-1342615302_thumb.jpg

Inga björnar synliga så långt ögat nådde el. andra djurobs bara lite mygg och bremsar. :sad:

Kanske dags att köpa ytterligare en frys?? Här i småland för vi nöja oss med kantareller i massor :tongue:
  • Svar 3,4k
  • Visningar 446,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Kanske dags att köpa ytterligare en frys?? Här i småland för vi nöja oss med kantareller i massor :tongue:

Ja, det kan nog bli så! Ja men det är ju inte fy skam. :thumbsup:

• 3 weeks later...
Publicerat

Vår nya familjemedlem Leya. Kxx Ajoketun Peeveli/Kxx Likka

post-1588-0-33508600-1344366422_thumb.jp

Publicerat

Vår nya familjemedlem Leya. Kxx Ajoketun Peeveli/Kxx Likka

Hon var söt! Lycka till med nyförvärvet!

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup::wub: :wub: :wub:

Publicerat

En ny och en gammal bild (i våras) :)

tagna på samma gärde ..

var ute igår på bockspan, och lockade lite med buttolon. kom en get och ställde sig och skällde ut mig på 5 meters håll typ :wub:

tyvärr var kameran felinställd, så bilderna blev kassa.. lite synd faktiskt eftersom vinden låg rätt och den inte fattade vad vi var, utan bara "svarade" när jag lockade på den :D:yes:

post-9181-0-95289600-1344587931_thumb.jp

post-9181-0-53208800-1344588014_thumb.jp

Publicerat

En ny och en gammal bild (i våras) :)

tagna på samma gärde ..

var ute igår på bockspan, och lockade lite med buttolon. kom en get och ställde sig och skällde ut mig på 5 meters håll typ :wub:

tyvärr var kameran felinställd, så bilderna blev kassa.. lite synd faktiskt eftersom vinden låg rätt och den inte fattade vad vi var, utan bara "svarade" när jag lockade på den :D:yes:

Ser bra ut inför bockjakten Gustaf. :smile:

Jag hade en kompis som bodde på Hästeryd när jag hade stugan på ovansidan av 32:an. Det var fina jaktmarker och man såg alltid älg el. rådjur el. nästan iaf.

Publicerat

Ser bra ut inför bockjakten Gustaf. :smile:

Jag hade en kompis som bodde på Hästeryd när jag hade stugan på ovansidan av 32:an. Det var fina jaktmarker och man såg alltid älg el. rådjur el. nästan iaf.

Dendär är den lilla av dom 2 som går på marken :D :D

Härligt:)

Publicerat

Dendär är den lilla av dom 2 som går på marken :D :D

Härligt:)

Ok! Då måste den andra vara större mao. :thumbsup::yes:

Publicerat

Fick med kameran på kvällspromenaden med taxarna. såg några horn som rörde sig i havren. lämnade "min" hund till sambon och smög ut i havren. kom in på ca 30 meter, kunde säkert kommit närmare men jag nöjde mig där.

post-10445-0-38792300-1344633001_thumb.j

post-10445-0-42517400-1344633052_thumb.j

post-10445-0-82547000-1344633235_thumb.j

Publicerat

Fick med kameran på kvällspromenaden med taxarna. såg några horn som rörde sig i havren. lämnade "min" hund till sambon och smög ut i havren. kom in på ca 30 meter, kunde säkert kommit närmare men jag nöjde mig där.

Snygga foton! :smile:

Dom verkar må gott ute i havren! :thumbsup::smile:

Publicerat

Jotack hjortarna trivs bra mitt i maten :biggrin: :biggrin:

Havren därimot tar rätt mycket stryk där dom drar fram :sad:

Publicerat

Jotack hjortarna trivs bra mitt i maten :biggrin: :biggrin:

Havren därimot tar rätt mycket stryk där dom drar fram :sad:

Ja, jag ser det! :smile:

Jag förstår det och det är ju synd om odlaren. :sad:

Publicerat

Härliga kort på vackra djur Urban, jag är en av få tror(i alla fall ibland mina vänner) jag som tycker Dovhjorten är snyggare än kronen.

Med lite tur så hänger en sån där på väggen här hemma efter septermber :yes:

Publicerat

Ja, jag ser det! :smile:

Jag förstår det och det är ju synd om odlaren. :sad:

Det var inte så upplyftande när vi bytte tröska för några år sen och fick en med avkastninsmätare. När man närmar sig skogen sjunker avkastningen drastiskt, från kanske 5000 kg till 800 kg.

Publicerat

Härliga kort på vackra djur Urban, jag är en av få tror(i alla fall ibland mina vänner) jag som tycker Dovhjorten är snyggare än kronen.

Med lite tur så hänger en sån där på väggen här hemma efter septermber :yes:

Här på kinnekulle har vi ett sammarbete med hjortarna och avstår jakt på dom som är större än spets innan brunsten.Givitvis faller en och annan på småmarker som inte vill hjälpa till att få fram dom riktigt fin tjurarna. Men jägare på drygt 16 000 ha följer samma rekomendationer.

Jaja vi sammarbetar inte MED hjortarna direkt utan om dom :smile:

Publicerat

Vad kan det tänkas vara för fisk som jag lyckats knäppa på långt håll? Det är i en sjö med inplanterad fisk, mig veterligen så ska det enbart planteras 'regnbåge', sen att det finns abborre. Men tycker inte att det är nån av de sorterna.

Ruda är det. Vart var det du tog kortet?

Publicerat

Geargevagge

post-6345-0-77921700-1344871350_thumb.jp

Publicerat

Geargevagge

Nu får du översätta till svenska med en bättre förklaring på vad du menar. :thumbsup:

Menar du att botten är flerfärgad??? :thumbsup:

Publicerat

Nä bilden är tagen där :) Det där är resultatet av vad lakvattnet innehåller när en bäck rinner genom en dal, Geargevagge (Stendalen).

Publicerat

Nä bilden är tagen där :) Det där är resultatet av vad lakvattnet innehåller när en bäck rinner genom en dal, Geargevagge (Stendalen).

Aha, då har man lärt sig något nytt. :thumbsup:

Nu ser man att du samepojk också för det visste jag inte innan. :thumbsup::smile:

Publicerat

Aha, då har man lärt sig något nytt. :thumbsup:

Nu ser man att du samepojk också för det visste jag inte innan. :thumbsup::smile:

Man lär sig något nytt varje dag ;)

Publicerat

Man lär sig något nytt varje dag ;)

Helt rätt! :thumbsup::smile:

Publicerat

Helt rätt! :thumbsup::smile:

Frågan är vad man lärde sig idag?

Publicerat

Frågan är vad man lärde sig idag?

Jag lärde mig iaf biten om lakvattnet. Jag vet att samer har en massa olika ord och benämningar för samma sak också. Snö finns väl ett 20-tal ord om och hur den kan vara. :ohmy:

Publicerat

Livet är inte bara jakt. mitt bidrag till nästa års öl och en bild på dagens lunsch (i torsdags). Kallskuren fransyska från hjort med tillbehör. allt eget förutom oliverna! avnjöts dessutom på uteserveringen.

post-10445-0-82857800-1345396108_thumb.j

post-10445-0-81386600-1345396158_thumb.j