Publicerat Maj 3, 201312 yr Jag hade tidigare 55 tackor, det blev en hel del lamm, sedan tog hästuppfödning all tid, först travare och sedan halvblod med inriktning på hopphästavel.
Publicerat Maj 4, 201312 yr Jag hade tidigare 55 tackor, det blev en hel del lamm, sedan tog hästuppfödning all tid, först travare och sedan halvblod med inriktning på hopphästavel. Mångsysslare?
Publicerat Maj 4, 201312 yr Ja det kan man säga, avel har alltid varit mitt stora intresse, nu är det ett och annat föl, ett på gång nu i helgen, finsk spets, väntar bara på att tiken ska börja löpa, har ett gäng med ägg i en ny kläckare, men hade ett alltför långt strömavbrott i förrgår så få se om dom klarade det. Jag jagar minst tre dar i veckan under säsongen, kör taxi, försöker hålla drivorna av hundhår under kontroll samt fixa nåt ätbart mellan varven. I sommar ska jag prova om det går att få finsk spets att funka på viltspår, gamla tiken utsedd till det experimentet. Ja mångsysslare och stortrivs med det.
Publicerat Maj 4, 201312 yr Ja det kan man säga, avel har alltid varit mitt stora intresse, nu är det ett och annat föl, ett på gång nu i helgen, finsk spets, väntar bara på att tiken ska börja löpa, har ett gäng med ägg i en ny kläckare, men hade ett alltför långt strömavbrott i förrgår så få se om dom klarade det. Jag jagar minst tre dar i veckan under säsongen, kör taxi, försöker hålla drivorna av hundhår under kontroll samt fixa nåt ätbart mellan varven. I sommar ska jag prova om det går att få finsk spets att funka på viltspår, gamla tiken utsedd till det experimentet. Ja mångsysslare och stortrivs med det. Oh my god! Ja, det kan man verkligen säga att du var en mångsysslare. En del trivs med att ha igång många olika järn på en gång. Full rulle från morgon till kväll kan jag tänka mig.
Publicerat Maj 4, 201312 yr Inga sysselsättningsproblem här inte. Man får inte slå sig ner och stelna till när man börjar bli till åren för då går det åt helsike ganska snabbt.
Publicerat Maj 4, 201312 yr Nej, det har du verkligen inte! Fullt upp från morgon till kväll. Det får man verkligen inte och har man sina intressen så är det bara att köra på.
Publicerat Maj 4, 201312 yr kastar in några bilder jag tog idag när jag skötte fåren. får väl med en tredjedel av ladugården i denna bild här är kortsidan på lagårn bilderna som ligger längre upp i fototråden är från våran andra ladugård. en videosnutt på några hindar filmade från "älgdragaren"
Publicerat Maj 11, 201312 yr Vi har ca 200 tackor så det blir ett bra gäng med alla lamm nu längtar både dom och vi på betes-släpp. hoppas att det går nästa vecka. haha vi hade 21 tackor + lamm innan och då en viss tid en bagge givetvis. lite skillnad det 21-200. fasen vad gulliga dom är när dom är sådär små
Publicerat Maj 11, 201312 yr haha vi hade 21 tackor + lamm innan och då en viss tid en bagge givetvis. lite skillnad det 21-200. fasen vad gulliga dom är när dom är sådär små Jo lammen är bra söta, Tackorna där i mot det pratar vi inte om. Fick ut dom flesta på betet igår. Väldigt skönt med hörselskydd då. Tackorna rusar ut och börjar beta och lammen står chockade kvar och undrar vart mamma tog vägen. Tar någon timme sen är det lugnt i flocken igen.
Publicerat Maj 14, 201312 yr slänger in en bild till på dom fåren som ännu inte kommit ut. Hjortdjävlarna har förstört mycket staket i vinter. hoppas att jag blir klar med hagen imorgon. ikväll åkte jag och Bella en liten tur på mc,n
Publicerat Maj 15, 201312 yr Det finns mycket söta djurungar nu, denna nya världsmedborgare kom till oss i natt, stoföl.
Publicerat Maj 15, 201312 yr slänger in en bild till på dom fåren som ännu inte kommit ut. Hjortdjävlarna har förstört mycket staket i vinter. hoppas att jag blir klar med hagen imorgon. lamm på foderbordet.jpg ikväll åkte jag och Bella en liten tur på mc,n mc-tur med Bella.jpg Härligt med får Vart på kullen går dessa ? Har nog bara sett kossor på kullen men då är jag ju inte på så många olika ställen. Mvh // Johannes
Publicerat Maj 15, 201312 yr Testar ett par till, 12 tim gammal och ute första gången. Söt liten pålle
Publicerat Maj 15, 201312 yr Härligt med får Vart på kullen går dessa ? Har nog bara sett kossor på kullen men då är jag ju inte på så många olika ställen. Mvh // Johannes Jag trodde du var en riktig naturmupp och som sådan varit och tittat på kullens största koloni med guckusko. För om du gjort det utan att se våra får då får man klassa det som en bedrift . Hjelmsäter heter gården.
Publicerat Maj 15, 201312 yr Och jag lägger inget negativt i "naturmupp". Räknar mig själv som sådan.
Publicerat Maj 15, 201312 yr Jag trodde du var en riktig naturmupp och som sådan varit och tittat på kullens största koloni med guckusko. För om du gjort det utan att se våra får då får man klassa det som en bedrift . Hjelmsäter heter gården. Haha jasså se där ja. Jo jag har allt varit och kollat på skorna men det var nog ett par år sen sist, inte riktigt fotogeniskt där och har man sett det en gång behöver man inte dit fler Orkidéspanandet och fotograferandet brukar jag ägna mig åt på Österplana. Gården vet jag dock vart den ligger även om jag kanske missade fåren. Ber om ursäkt ska bräka lite nästa gång så kanske de svarar Mvh // Johannes
Publicerat Maj 26, 201312 yr Det är jobbigt att vara ute dygnet runt när det går björnar utanför hagen varje natt! Inatt ska han få gå in
Publicerat Maj 26, 201312 yr Det är jobbigt att vara ute dygnet runt när det går björnar utanför hagen varje natt! Inatt ska han få gå in ...och då har du pållarna inne i stallet.
Publicerat Maj 30, 201312 yr När det slutade att regna ikväll tog vi hundarna och kameran på en liten promenad. Givetvis tog strömmen slut i samma stund som jag startade kameran. fick bli en bild med mobilen på ett träd från en svunnen tid. När det var som mest träd fanns det 7000 fruktträd på gården. Gukkeskon blommar fint nu. Redigerad Maj 30, 201312 yr med kkjon
Publicerat Juni 4, 201312 yr Här har ni lite bilder att skåda Nu när jakten är slut för min del så är det fiske som gäller för det mesta !