Publicerat Augusti 4, 201411 yr när jag var färdig med sprutan nu ikväll såg jag ett gäng med klädhängare som jag tror uppskattar att vi kör jordbruket konventionellt. Sprutspåren är lagom breda att gå i klädhängare.jpgklädhängare (1).jpg Bilderna är tagna på lite avstånd och i dåligt ljus. hmmm. nu när jag tröskade kunde jag konstatera att det där med att följa sprutspåret var nog mest en engångshändelse. Dom kräken har trampat ner rätt ordentligt, nästan så jag trodde jag skulle få se vildsvin när jag tröskade.
Publicerat September 21, 201411 yr Jag hade sådan god lust att stanna bilen när jag for o handlade på E4-bron över Kalixälven o ta mig ett svanhopp från broräcket o ta mig ett svalkande dopp i värmeböljan här uppe. WP_20140607_08_40_45_Pro.jpg DET hade varit kul med foto på!
Publicerat September 22, 201411 yr Hehe.. Här får du lite höstfoton från norr.... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5965267 ....och hos vissa har vintern kommit redan el. iaf lite snö. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5970749 Den lär nog komma till dig på småländska höglandet också.
Publicerat September 22, 201411 yr Många fina bilder. Norrsken slår det mesta på fingrarna när det gäller naturbilder. Snön står jag gärna över ett tag till, tack!
Publicerat September 22, 201411 yr Många fina bilder. Norrsken slår det mesta på fingrarna när det gäller naturbilder. Snön står jag gärna över ett tag till, tack! Ja visst är norrsken mäktigt när det far fram över himlen. Inte allt för länge hoppas jag. Lite ska du ha för att du flyttade till småländska höglandet.
Publicerat September 22, 201411 yr Sydsken ;-) Det är inte så att du har haft skitväder till havs el. stannade ni kvar inne i hamnen i väntan på att det skulle dra över?
Publicerat September 22, 201411 yr Ja visst är norrsken mäktigt när det far fram över himlen. Inte allt för länge hoppas jag. Lite ska du ha för att du flyttade till småländska höglandet. Mitt straff är att ständigt höra på den smålänska dialekten...
Publicerat September 22, 201411 yr Jodå Isjonsson vi har varit ute och rullat idag, måste ju passa på när de andra båtarna inte vågar sig ut :-)
Publicerat September 23, 201411 yr Jodå Isjonsson vi har varit ute och rullat idag, måste ju passa på när de andra båtarna inte vågar sig ut :-) Ja visst måste man det o ni fick behålla all fisken för er själva. Jag har varit ute på norska havet mellan Utsira o Haugesund i 26-28 m/s så jag vet vad det innebär o vinden bara ökade. Vi var ett gäng som hade varit ute vid Utsira o fiskat o sedan när vi skulle hem så blåste det upp o vinden bara ökade. Vadfinns det mellan Utsira - Haugesund? Öppet hav bara. Vi gick i ca 1,5 knop tills vi kom inomskärs. Satan vad det rullade.
Publicerat September 23, 201411 yr Var ner till ån i förmiddags och provade om nån höstabborre ville hugga. Men det var lugnt på hugg, dock löjligt vackert så jag mådde bra ändå.
Publicerat September 23, 201411 yr Var ner till ån i förmiddags och provade om nån höstabborre ville hugga. Men det var lugnt på hugg, dock löjligt vackert så jag mådde bra ändå. IMAG4299.jpg Nice! Inget annat som bet istället? Typ mygg? Även om fisken inte är på hugget så brukar ju myggen vara det...
Publicerat September 23, 201411 yr Hehe. Hade jag också varit. Jag har en tendens att bli myggbiten där det inte finns mygg... För dom är jag oemotståndlig!
Publicerat Oktober 2, 201411 yr Det var ett fint horn på den o en kraftig kropp på hjorten. Ja den var rejäl. Såg en till som var lika stor sen
Publicerat Oktober 2, 201411 yr Ja den var rejäl. Såg en till som var lika stor sen Kul när man får se sådana fullvuxna hjortar.
Publicerat Oktober 10, 201411 yr Lyckades få "grävlingen" som förstör viltåkern på bild. Lägger med en räv med för storlekskoll
Publicerat Oktober 13, 201411 yr Hej Urban Er der kommet gris på vår mark? Vh Lars Lyckades få "grävlingen" som förstör viltåkern på bild. Lägger med en räv med för storlekskoll turbogrävling.jpgvanlig räv.jpg
Publicerat Oktober 13, 201411 yr Hej Urban Er der kommet gris på vår mark? Vh Lars Hej Lars. Första helgen vi jagade såg vi lite bök som såg misstänkt ut som grisbök. Jag riggade en kamera och har några bilder på denna fläckiga varelse. Inga andra grisar, men vääääldigt många bilder på hjortar. Jag räknar med att den är borta inom dom närmsta veckorna!