Publicerat Oktober 14, 201411 yr Achtung Urban. Är det inte grannens tama minigris då? Skiter i vems den är. den ska ner i frysen
Publicerat Oktober 15, 201411 yr Hmmm, Jonsson norrsken är väl inte svart? Nej,. men det var mörkt ute. Ser du inte några färgstreck på himlen. Vi har ju inte lika kraftigt norrsken som dom har i Kiruna o fjällvärlden.
Publicerat Oktober 19, 201411 yr Lunch i det fria. 13 man idag varav 3 hundförare. Foto kommer sedan. Jag fär inte in fotot från mob.
Publicerat Oktober 19, 201411 yr Nu är fotot på plats. Mysfaktor 5 o ca 1 cm nysnö har det kommit under dagen.
Publicerat Oktober 19, 201411 yr Nu är fotot på plats. Mysfaktor 5 o ca 1 cm nysnö har det kommit under dagen. [emoji2] WP_20141019_10_49_24_Pro.jpg Inte som här då
Publicerat Oktober 19, 201411 yr Inte som här då Nej, inte riktigt! Det har kommit ca 1 cm nysnö under dagen.
Publicerat Oktober 27, 201411 yr Och här är några till som ramlade bort i förra försöket. Morgonsamling med anmälan Utsikt från tornet dag ett tornet dag ett, ej ståhöjd viltparad dag ett
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Där var det grönt o fint o inte massa löv som fallit från träden. Fina foton.
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Här är lite bilder från tysklandsresan jakt tyskland.jpgjakt tyskland 1.jpgjakt tyskland 2.jpgjakt tyskland 3.jpg jakt tyskland 4.jpgjakt tyskland 5.jpgjakt tyskland 6.jpg Finfina bilder - men hur var det då?
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Detta är en populär post. Finfina bilder - men hur var det då? lite kortfattat kan man säga att det var trevligt, mycket välorganiserat och när man satt i sitt torn märkte man inte av alla andra jägare (förutom skotten som man hörde). Jaktformen skiljer sig lite från vad jag är van vid. Efter anmälan och genomgång åkte alla skyttar ut till sina pass som en gruppledare visade. Dag ett hamnade jag lite off men så är det med jakt. Dag två satt jag mitt i smeten. Många av dom tyska passkyttarna hade med sig hundar som dom helt sonika släppte när dom kom till passet. Väl i pass var det bara att vara beredd i tre timmar för rätt som det var kom det djur farande. det gick en drevkedja med kortdrivare igenom såten som rörde runt ordentligt. Jaktmarken var ett gammalt militärområde från öst-tiden. Hela området var på 12000 ha och vi jagade på ca 3000 ha Vi kommer att åka nästa år igen för vi tyckte det gav mersmak.
Publicerat November 6, 201411 yr Foto taget från bilen när jag körde över Kalixälvens bro för en stund sedan. -13,6, vindstilla, isen håller på o lägga sig på älven o solen på väg upp.