Publicerat November 29, 201411 yr Detta är en populär post. Fin morron idag! Var ut med 8mån gråhundsvalpen en sväng!:-)
Publicerat Januari 6, 201511 yr Snyggt! [emoji3] Armarna ser då hela ut på dig för jag ser då ingen mitella. Ännu en dag utan blesyrer [emoji106]
Publicerat Januari 6, 201511 yr Ännu en dag utan blesyrer [emoji106] Det var skönt att höra att du har leder o lemmar hela ännu.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Nu ska armén upp på slynget [emoji1] "Bränn, bränn, bränn, bränn...", "Kolla en hel tomte armé!", "-Var är fjant?? -Här mamma!!" Hehe, tror man sett Trolltyg i tomte skogen för många gånger..
Publicerat Januari 16, 201511 yr Nu ska armén upp på slynget [emoji1] Har du samlarmani på tomtar??? Är det verkligen alla så att du inte döljer några för oss i ett annat rum???
Publicerat Januari 16, 201511 yr Det är sambons mor som målar så det blir några nya varje år [emoji4] dom på bordet är bara en bråkdel [emoji1] och Trolltyg i tomteskogen är mer tradition än Kalle Anka hos oss under julen [emoji318]
Publicerat Januari 16, 201511 yr Det är sambons mor som målar så det blir några nya varje år [emoji4] dom på bordet är bara en bråkdel [emoji1] och Trolltyg i tomteskogen är mer tradition än Kalle Anka hos oss under julen [emoji318] Då har du riktigt gott om tomtar hemma mao o nya till varje jul.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Nu ska armén upp på slynget [emoji1] Antar under den delen av året som tomtarna inte är framme så har du "tomtar på loftet", då...
Publicerat Januari 17, 201511 yr Antar under den delen av året som tomtarna inte är framme så har du "tomtar på loftet", då... Nä shamani där har du fel! Tomtar på loftet det har jag jämt och ständigt [emoji6]
Publicerat Januari 17, 201511 yr Nä shamani där har du fel! Tomtar på loftet det har jag jämt och ständigt [emoji6] Du är ju en själv en tomte på loftet. .
Publicerat Februari 11, 201511 yr Det är sällan man ser så många älgar numera under vintervandring. Själv har jag sett 11 älgar på en gång under tidigt 90-tal här uppe när jag åkte skidor under toppjakten. Det var mäktigt. Vuxna som kalvar var det. http://www.nsd.se/nyheter/pitea/bildextra-har-korsar-algkaravanen-e-4an-9068921.aspx
Publicerat Mars 16, 201511 yr Det ser ut att bli ännu en toppendag med sol o blå himmel i norr. Jag tog fotot när jag var ut o hämtade tidningen i brevlådan. Fotot är taget kl. 5.24 o soluppgången enl. yr.no är 5.44.
Publicerat Maj 3, 201511 yr Detta är en populär post. Tittade igenom kameran för att se om jag fått nått bra på bild. Tveksamt, men jag lägger in tre bilder. Fasantuppen är något mer musklad nu efter några veckors hårträning i bil-jagning.
Publicerat Maj 5, 201511 yr Fina foton kkjon Du har en bra stam med dov hos dig. Tackar. Jotack, man ska inte klaga på dovisarna. Nu ser dom för dumma ut utan horn. Idag har jag "bara" sett ett tjugotal.
Publicerat Maj 5, 201511 yr Tittade igenom kameran för att se om jag fått nått bra på bild. Tveksamt, men jag lägger in tre bilder. Fasantuppen är något mer musklad nu efter några veckors hårträning i bil-jagning. jägarens mardröm.JPGjägarens mardröm 1.JPG fasantupp.JPG Fasantuppen var klart snyggast!
Publicerat Maj 5, 201511 yr Fasantuppen var klart snyggast! ja visst är han fin, knäppgöken. Idag följde han mig runt ett staket när jag körde runt med fyrhjulingen och lagade alla hål hjortakräken gjort i vinter. Så fort jag körde framåt sprang han snett bakom och när jag stannade gick han lite nojjigt och tittade efter nån höna antar jag.
Publicerat Maj 6, 201511 yr ja visst är han fin, knäppgöken. Idag följde han mig runt ett staket när jag körde runt med fyrhjulingen och lagade alla hål hjortakräken gjort i vinter. Så fort jag körde framåt sprang han snett bakom och när jag stannade gick han lite nojjigt och tittade efter nån höna antar jag.Här är inte den synen lika vanlig men i helgen fick vi se spår av våra egna, törs jag tro, utsättningar på en av grannmarkerna där "våra" fåglar tycks trivas som fisken. Förra året hade rapphönorna till och med dragit upp kullar, gissa om bonden var brydd när han försökte lista ut vad det var för fåglar som sprang runt tröskan.
Publicerat Maj 6, 201511 yr Det är många år sen vi hade fasaner här på gården, så vi är väldigt glada att tuppen finns här. Jag har bokat två fasanhönor till honom hos en uppfödare. Jag kan nog hämta dom om fjorton dagar. Är bara att hålla tummarna att dom inte blir rävmat första veckan.
Publicerat Maj 6, 201511 yr Det är många år sen vi hade fasaner här på gården, så vi är väldigt glada att tuppen finns här. Jag har bokat två fasanhönor till honom hos en uppfödare. Jag kan nog hämta dom om fjorton dagar. Är bara att hålla tummarna att dom inte blir rävmat första veckan.Najs!
Publicerat Maj 6, 201511 yr Tackar. Jotack, man ska inte klaga på dovisarna. Nu ser dom för dumma ut utan horn. Idag har jag "bara" sett ett tjugotal. Haha! Bara sett ett 20-tal. Det är ju sådant som en annan får drömma om.