Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

• 2 weeks later...
  • Svar 3,4k
  • Visningar 453,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Får tyvärr meddela att tuppen är nog ännu deppigare nu. Efter att fått tillbringa en natt i närheten av hönorna är han nu jätte-ensam igen.  När jag lyfte buren med hjälp av ett rep sprang hönorna som planerat in i buskaget intill. Vad som inte ingick i planen var att dom skulle fortsätta på andra sidan buskarna. Någon timme efter utsläppet syntes dom 300 meter bort och har sen dess inte visat sig :sad:

Publicerat

Får tyvärr meddela att tuppen är nog ännu deppigare nu. Efter att fått tillbringa en natt i närheten av hönorna är han nu jätte-ensam igen. När jag lyfte buren med hjälp av ett rep sprang hönorna som planerat in i buskaget intill. Vad som inte ingick i planen var att dom skulle fortsätta på andra sidan buskarna. Någon timme efter utsläppet syntes dom 300 meter bort och har sen dess inte visat sig :sad:

Han skrockar snart hem dem igen skall du se.
Publicerat

Det är det båda jag och han hoppas på. Idag på morgonen satt han på en portstolpe intill vägen och lugnade ner trafiken.

Publicerat

Idag såg vi en höna springa över gräsmattan med tuppen i släptåg :thumbsup:  :smile:

Agda??  :huh:  

Publicerat

Med Agaton i släptåg...

Publicerat

Agda??  :huh:  

Fri tolken vad det gäller namnet, själv har jag döpt henne till shamani och tuppen går under arbetsnamnet sidelock

Publicerat

afedce309cd3fa5f01e3db23425a1062.jpg

Svullen nos.

Publicerat

Fri tolken vad det gäller namnet, själv har jag döpt henne till shamani och tuppen går under arbetsnamnet sidelock

Moahahaha! Det tänker jag ta som en komplimang! :biggrin: Jag är dock inte så säker på att sidelock tar det på samma sätt... :tongue:

Publicerat

afedce309cd3fa5f01e3db23425a1062.jpg

Svullen nos.

ajaj, huggorm?

Publicerat

ajaj, huggorm?

Högst oklart, tog in dem från hundgården på kvällen, gick ett litet varv för att kissa dem. Inne fick de mat sen såg jag detta. Hon har inte varit öm eller haft ont, kliat lite kanske. Hoppas verkligen inte på huggorm då det betyder att vi har dem i trädgården där även dottern far överallt...

Veterinären visste inte heller riktigt, men huggorm eller en kraftigare reaktion på getingstick var gissningen. Svullnaden var mer typisk för något bett än för att hon skulle varit på någon växt eller så. 

Publicerat

Hon ser så sorgsen ut... :( Hoppas hon kryar på sig snart!

• 3 weeks later...
Publicerat

Nytt makroobjektiv som tvunget måste testas. Hittade lite nornor och blommande harsyra. Det här kan bli kul när det är dags för flugfiskesäsongen. Ska göra lite tavlor av diverse småkryp som är av intresse för oss spösvingare. Hon som hjälpte mig med knäet måste jag tacka på något sätt. Ska fota lite orkidéer och göra några tavlor och skicka ner. Någon av de här bilderna jag fick nu är nog bra att förstora.

post-59-0-16127200-1434202674_thumb.jpg

post-59-0-83989200-1434202686_thumb.jpg

Publicerat

Jag

Nytt makroobjektiv som tvunget måste testas. Hittade lite nornor och blommande harsyra. Det här kan bli kul när det är dags för flugfiskesäsongen. Ska göra lite tavlor av diverse småkryp som är av intresse för oss spösvingare. Hon som hjälpte mig med knäet måste jag tacka på något sätt. Ska fota lite orkidéer och göra några tavlor och skicka ner. Någon av de här bilderna jag fick nu är nog bra att förstora.attachicon.gifnornatavla.jpgattachicon.gifharsyra1.jpg

Oj, vad fina bilder du fick till! Grattis! :)

Publicerat

Jag

Oj, vad fina bilder du fick till! Grattis! :)

Jo jag är väldigt nöjd med mitt sigma70/2,8 macro. Det levererar betydligt bättre än mellanringar. Men det var kallt att ligga och vänta på solens första ljus. Ville inte ha direkt dagsljus utan lågt liggande sol och det innebär klockan halv fyra på morgonen då solen inte går ner häruppe.
Publicerat

Jo jag är väldigt nöjd med mitt sigma70/2,8 macro. Det levererar betydligt bättre än mellanringar. Men det var kallt att ligga och vänta på solens första ljus. Ville inte ha direkt dagsljus utan lågt liggande sol och det innebär klockan halv fyra på morgonen då solen inte går ner häruppe.

En hängiven fotograf, alltså. :)

Publicerat

En hängiven fotograf, alltså. :)

Nej men en dum laxfiskare som inte har begrepp att åka hem och lägga sig i tid för att solen inte går ner på hela sommaren och inte kommer upp på hela vintern.
Publicerat

Nej men en dum laxfiskare som inte har begrepp att åka hem och lägga sig i tid för att solen inte går ner på hela sommaren och inte kommer upp på hela vintern.

Det var ju typ det jag skrev, fast lite mer diplomatiskt... :tongue:

• 3 weeks later...
Publicerat

Tröttnade på att packa kött så jag lägger in några bilder här från igår. Av någon märklig anledning hade kameran slutat att ta bra bilder fram på eftermiddagen, märkligt.

Här har vi stoppat in alla godsaker i magen på grisen.

attachicon.gifgodsaker i magen 1.jpgattachicon.gifgodsaker i magen.jpg

sen lite bilder under dagen tills kameraföraren blev suddig.

attachicon.giftändning 1.JPGattachicon.gifgrillning börjar.JPGattachicon.gifhalvklara.JPGattachicon.gifmatpaus.JPG

Jisses! Den är ju befruktad! ;):biggrin: Ser gott ut iaf. Borde ju ha åkt upp till dig och smakat på godsakerna...

Publicerat

Tröttnade på att packa kött så jag lägger in några bilder här från igår. Av någon märklig anledning hade kameran slutat att ta bra bilder fram på eftermiddagen, märkligt.

Här har vi stoppat in alla godsaker i magen på grisen.

Det där kallar jag grillning. Inget svammel med några ynkliga korvsnuttar där inte.