Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Tagen i ett sydeuropeiskt land där det sägs finnas en del varg och björn.
Undrar hur människorna i de här husen sover om natten.
Bättre än jag antagligen då jag väcks av fulla ungdomar på gatan utanför samt ICAs leverans på tidiga mornar =)

the-village_1256951567.jpg

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
1 minute ago Björnstigen sa:

Tagen i ett sydeuropeiskt land där det sägs finnas en del varg och björn.
Undrar hur människorna i de här husen sover om natten.
Bättre än jag antagligen då jag väcks av fulla ungdomar på gatan utanför samt ICAs leverans på tidiga mornar =)

Tja, vad ska jag gissa på. Forna Jugoslavien el. i Rumänien. Fanns mycket rovdjur till makteliten i de forna diktaurstaterna. Italien kan vara ett alternativ också. 

Dom hör nog bara gråben ula el. nalle vråla nattetid. Ja, det gör dom säkert.

Publicerat
Just now lsjonsson sa:

Tja, vad ska jag gissa på. Forna Jugoslavien el. i Rumänien. Fanns mycket rovdjur till makteliten i de forna diktaurstaterna. Italien kan vara ett alternativ också. 

Dom hör nog bara gråben ula el. nalle vråla nattetid. Ja, det gör dom säkert.

Rätt gissat, fast du garderade dig ju ganska väl måste jag säga :)
Är från Kroatien, nära gränsen till till Slovenien, om jag minns rätt.

Har ganska länge önskat att ha möjlighet att bo så där och försöker få frugan att gilla läget på mina pensionsplaner :)
Hon är från Rumänien och har sin familj där så tanken är att flytta dit på ålderns höst och då tänker i alla fall inte jag sätta mig i en lägenhet i ngn stad, jag vill ha ett hus i ngn liten by i bergen.

Finns sjukt många mysiga byar som ligger på avundsvärda platser med ett lugnt tempo, trevliga människor och mycket natur.

Publicerat
4 minutes ago Björnstigen sa:

Rätt gissat, fast du garderade dig ju ganska väl måste jag säga :)
Är från Kroatien, nära gränsen till till Slovenien, om jag minns rätt.

Har ganska länge önskat att ha möjlighet att bo så där och försöker få frugan att gilla läget på mina pensionsplaner :)
Hon är från Rumänien och har sin familj där så tanken är att flytta dit på ålderns höst och då tänker i alla fall inte jag sätta mig i en lägenhet i ngn stad, jag vill ha ett hus i ngn liten by i bergen.

Finns sjukt många mysiga byar som ligger på avundsvärda platser med ett lugnt tempo, trevliga människor och mycket natur.

Det fanns ju rätt gott om rovdjur i dessa länder för i tiden till makteliten. Jag har för mig att det visades ett naturprogram från Rumänien för x år sedan o då visade dom upp en del av Caausescu´s troféer o det var en ansenlig mängd björn o varg skallar o skinn.

Se där ja! Jag kan ju bara önska er lycka till! 

Ja, jag kan tänka mig det!

Jag har själv varit utlandssvensk men det var i min barndom när far gick på desigenutb. i Ulm, Tyskland.

Publicerat
14 minutes ago lsjonsson sa:

Det fanns ju rätt gott om rovdjur i dessa länder för i tiden till makteliten. Jag har för mig att det visades ett naturprogram från Rumänien för x år sedan o då visade dom upp en del av Caausescu´s troféer o det var en ansenlig mängd björn o varg skallar o skinn.

Se där ja! Jag kan ju bara önska er lycka till! 

Ja, jag kan tänka mig det!

Jag har själv varit utlandssvensk men det var i min barndom när far gick på desigenutb. i Ulm, Tyskland.

Om du vill se så finns det en serie som BBC gjorde om naturen i Rumänien på Youtube:
https://www.youtube.com/results?search_query=wild+carpathia+bbc

Är tre filmer som ger mersmak.

Rumänien har Europas största population av varg och björn och förra året kom de inte upp i kvoten för avskjutning vare sig för varg eller björn, tror de skulle skjuta run 8000 björn eller nåt sånt.

Nu vet jag inte om det berodde på att det var så satans dyrt med fällavgiften eller om det fanns för lite jägare men det var på förslag att sänka avgiften

Enligt vad jag kommer ihåg så stämmer den här artikeln från 2015 i pris, ca €6000.
http://svenskjakt.se/start/nyhet/drevjakt-pa-bjorn-i-ceausescus-svarta-berg/
Tycker iaf jag är för dyrt och då kan du ju inse hur det måste vara för rumänerna som har en bråkdel av vår inkomst.
Iofs så är det väl knappast "medelinkomstagande" rumäner som jagar, det har de inte råd med.

Det vore dock ganska ballt att få vara med om en sådan jakt där.
Kanske skulle satsa på att skjuta ngt vidsvin där istället, de kostar ju bara en bråkdel.
Dessutom var varg förvånadsvärt billigt, långt billigare än björn.

Publicerat
4 hours ago Björnstigen sa:

Om du vill se så finns det en serie som BBC gjorde om naturen i Rumänien på Youtube:
https://www.youtube.com/results?search_query=wild+carpathia+bbc

Är tre filmer som ger mersmak.

Rumänien har Europas största population av varg och björn och förra året kom de inte upp i kvoten för avskjutning vare sig för varg eller björn, tror de skulle skjuta run 8000 björn eller nåt sånt.

Nu vet jag inte om det berodde på att det var så satans dyrt med fällavgiften eller om det fanns för lite jägare men det var på förslag att sänka avgiften

Enligt vad jag kommer ihåg så stämmer den här artikeln från 2015 i pris, ca €6000.
http://svenskjakt.se/start/nyhet/drevjakt-pa-bjorn-i-ceausescus-svarta-berg/
Tycker iaf jag är för dyrt och då kan du ju inse hur det måste vara för rumänerna som har en bråkdel av vår inkomst.
Iofs så är det väl knappast "medelinkomstagande" rumäner som jagar, det har de inte råd med.

Det vore dock ganska ballt att få vara med om en sådan jakt där.
Kanske skulle satsa på att skjuta ngt vidsvin där istället, de kostar ju bara en bråkdel.
Dessutom var varg förvånadsvärt billigt, långt billigare än björn.

Jag har sett både på tv o youtube. Ja, det minns jag att det var stora stammar av björn o varg! 

Tack för länkarna!

Ja, det var dyrt! Ja visst är dett dyrt för en som inte har ett fett bankkonto.

Publicerat

Båten "Finboland" står fint i hamnen på ön Finbo i Ålands ytterskärgård.

IMG_20161113_142044_zpsf7oee8xv.jpg

Publicerat

Riktigt fint foto Filip!:)

Publicerat

Gås hittar man också i ytterskärgården halvvägs till Sverige. Blev lagom fundersam...

IMG_20161116_111459_zpsdii6fsw0.jpg

Publicerat

Se där ja! :) Några som har mellanlandat hos dig ist för hos strävis.:thumbsup:

Publicerat
19 hours ago ÅlandsFilip sa:

Båten "Finboland" står fint i hamnen på ön Finbo i Ålands ytterskärgård.

IMG_20161113_142044_zpsf7oee8xv.jpg

Här du provat att beställa den i överkant? Tror det skulle lyfta bilden lite till. :)

Publicerat

Beskära skulle  det stå. ;)

Publicerat
6 hours ago shamani sa:

Beskära skulle  det stå. ;)

Blev konstigt brus där i uppladdningen också. Gjort är gjort :)

Publicerat
19 hours ago ÅlandsFilip sa:

Gås hittar man också i ytterskärgården halvvägs till Sverige. Blev lagom fundersam...

IMG_20161116_111459_zpsdii6fsw0.jpg

Riktigt nice! :)

Publicerat

Om det är så vackert när jag är ute och kör så blir jag en trafikfara... :blush: Får ju stanna ibland och ta en bild eller sju... :ph34r: Och detta är en av dagens... 

 

IMG_20161128_151702_01.jpg

Publicerat
På 2016-11-18 at 04:07 lsjonsson sa:

10061_Priceless_Why_Women_Cant_Fix_Cars_1.jpg

11568_3182vy3_1.jpg

post-35560-0-86112500-1479406451_thumb.jpg

WP_20161118_03_46_10_Pro.jpg

11568_bonad_1.jpg

:D

 

Den översta & sista är  KLARA FAVORITER

Publicerat

Det är inget fel på sådana vyer bara man har koll på vägen o vad som kan komma ut från skogen.:thumbsup::wub:

Publicerat

Tänkte precis samma som Isjonsson, vackert men förädiskt.

Fina bilder oavsett!

Publicerat
54 minutes ago lsjonsson sa:

Det är inget fel på sådana vyer bara man har koll på vägen o vad som kan komma ut från skogen.:thumbsup::wub:

Jag hade stannat och gått ut bilen. ;)

Publicerat
19 minutes ago Abex sa:

Tänkte precis samma som Isjonsson, vackert men förädiskt.

Fina bilder oavsett!

Tack! :)

Publicerat
22 minutes ago shamani sa:

Jag hade stannat och gått ut bilen. ;)

Förståndigt av dig!:)

Publicerat
4 minutes ago lsjonsson sa:

Förståndigt av dig!:)

Ibland så... ;) Jag brukar inte använda mobilen alls när jag kör. Ytterst sällsynt iaf. 

Publicerat
6 hours ago shamani sa:

Ibland så... ;) Jag brukar inte använda mobilen alls när jag kör. Ytterst sällsynt iaf. 

Ok! Man ska ju ha koll på trafiken.:thumbsup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.