Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago KJE81 sa:

Oklart, väldigt varmt skulle jag säga...den är svårreglerad :)

Det är som när man bakar klåddar och det är gott med nybakade.:wub:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
32 minutes ago KJE81 sa:

Mm, det blev 24 klådda först och sen höll jag ugnen varm till middagstid för pizzan👍

20250426_140831.jpg

Du kan ju skicka upp en påse eller 2 till Kalix. Å andra sidan ska jag till Sunderby sjukhus o ortopedtekniska imorgon bitti kl 8.00. Jag åker buss så vi kan ses nere vid busstationen på tillbakaresan.:whistling::P:lol:

Publicerat

Eftersom en stor del av min korvgrillning sker på snö så brukar glöden bli lite halvdålig när elden sjunkit ner i snö/is.

Vill man ha varm korv grillas den på elden. De som nödvändigtvis ska vänta på glöd får ofta äta kall korv. 😀

Publicerat

Även om våffeldagen var för ca 1,5 månad sedan så blev det våfflor idag. Man är ju tvungen att äta av hjortronen så att dom inte bara ligger i frysen. Våfflor, hjortronsylt, gammeldags vaniljglass, grädde o mjölk.:wub:

Publicerat

Det ser gött ut- men tänk på tvättbrädan 😉

Publicerat
1 hour ago exabit sa:

Blev husmanskost hos morsan. Stekt fläsk med gräddsås :wub: 

IMG_3171.thumb.jpeg.8738478134d2fb075e1db56f096aa087.jpeg

Nu snackar vi! Jag vill också äta hos din mamma!

Publicerat
1 hour ago exabit sa:

Blev husmanskost hos morsan. Stekt fläsk med gräddsås :wub: 

Säger mamsen: "men kommer duuu lille Rickard. Vad kul att se dig. Är det bra med dig? Jag tycker du har magrat.... ser du till att äta ordentligt nu?"

Så säger mammor.....

Publicerat

Nog är det illa när man inte får påbackning på middgasbjudning hos kungen. :mrgreen: 
20250512_171250.thumb.jpg.c1b1ed81c6357ecb171d43cef0086c4f.jpg

Nu förstår man varför Buch (kd) går förbi hamburgerrestaurang på vägen hem från Nobellmiddagen. 

Publicerat
5 hours ago Dansken sa:

"Men du äter dåligt lille Svend- tycker du inte det är gott"

Eller en annan klassiker.

Ta gärna mer IFALL du tyckte att det var gott!

Publicerat

Fantasilöst och orkeslöst idag. Fick bli en pasta olio e aglio. Blev lite Pecorino Romano på toppen också 🤷‍♂️

IMG_1769.jpeg

Publicerat
2 hours ago TekDr sa:

Fantasilöst och orkeslöst idag. Fick bli en pasta olio e aglio. Blev lite Pecorino Romano på toppen också 🤷‍♂️

IMG_1769.jpeg

Kan vara jäkligt gott fast det är enkelt!

Brukade göra denna rätt, men med chili- och vitlöksdosen till 4-personers recept när jag endast gjorde en portion till mig själv. Rackarns gott, men med den vitlöksdosen så bör man helst arbeta hemifrån efterföljande dag. 😉

MVH

Alias

Publicerat
10 minutes ago alias sa:

Kan vara jäkligt gott fast det är enkelt!

Brukade göra denna rätt, men med chili- och vitlöksdosen till 4-personers recept när jag endast gjorde en portion till mig själv. Rackarns gott, men med den vitlöksdosen så bör man helst arbeta hemifrån efterföljande dag. 😉

MVH

Alias

Alltid chiliflakes och så mycket vitlök jag orkar skala och skiva. Ibland har jag efter tillgång i kylen i lite citronzest för en citruston eller som idag lite persilja för lite grön färg.

Publicerat
59 minutes ago TekDr sa:

Alltid chiliflakes och så mycket vitlök jag orkar skala och skiva. Ibland har jag efter tillgång i kylen i lite citronzest för en citruston eller som idag lite persilja för lite grön färg.

Får kanske testa cintronzest vid tillfälle.

Har själv alltid kört på 1 hel röd chilifrukt med kärnor, men aldrig chiliflakes.

MVH

Alias

Publicerat
9 hours ago alias sa:

Får kanske testa cintronzest vid tillfälle.

Har själv alltid kört på 1 hel röd chilifrukt med kärnor, men aldrig chiliflakes.

MVH

Alias

Färsk chili är nog riktigt najs det med, kör flakes för att det har jag alltid hemma till skillnad från färsk som bara köps när jag var planerat nåt 🤷‍♂️

Publicerat

Favorit i repris. 

Vildsvinfilé på grillen som fick sällskap av lite paprika.

20250517_173617.jpg