Publicerat April 28, 2025Apr 28 1 hour ago KJE81 sa: Oklart, väldigt varmt skulle jag säga...den är svårreglerad 20250426_092632.mp4 21.54 MB · 0 downloads Det är som när man bakar klåddar och det är gott med nybakade.
Publicerat April 28, 2025Apr 28 Detta är en populär post. 1 hour ago lsjonsson sa: Det är som när man bakar klåddar och det är gott med nybakade. Mm, det blev 24 klådda först och sen höll jag ugnen varm till middagstid för pizzan👍
Publicerat April 28, 2025Apr 28 32 minutes ago KJE81 sa: Mm, det blev 24 klådda först och sen höll jag ugnen varm till middagstid för pizzan👍 Du kan ju skicka upp en påse eller 2 till Kalix. Å andra sidan ska jag till Sunderby sjukhus o ortopedtekniska imorgon bitti kl 8.00. Jag åker buss så vi kan ses nere vid busstationen på tillbakaresan.
Publicerat Maj 5, 2025Maj 5 Detta är en populär post. Hade en oxfilésvans i frysen och fick feeling igår.
Publicerat Maj 7, 2025Maj 7 Detta är en populär post. Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.
Publicerat Maj 8, 2025Maj 8 Detta är en populär post. Fan va ja gillar folk som är ärliga Vi norrbottningar bränner alltid maten och skrapar sen bort de värsta med en rostig morakniv. Sitter liksom i generna efter generationer av korvgrillning på eld, inte glöd
Publicerat Maj 8, 2025Maj 8 Eftersom en stor del av min korvgrillning sker på snö så brukar glöden bli lite halvdålig när elden sjunkit ner i snö/is. Vill man ha varm korv grillas den på elden. De som nödvändigtvis ska vänta på glöd får ofta äta kall korv. 😀
Publicerat Maj 8, 2025Maj 8 Detta är en populär post. 2 hours ago dptrapper sa: Fan va ja gillar folk som är ärliga Vi norrbottningar bränner alltid maten och skrapar sen bort de värsta med en rostig morakniv. Sitter liksom i generna efter generationer av korvgrillning på eld, inte glöd Det är väl det som menas med "kol"hydrater?
Publicerat Maj 10, 2025Maj 10 Detta är en populär post. Sotgrillad lax. Kör grill i ugnen 250 grader tills kryddorna chili mm blir lite mörk. River sönder fisken med gaffel och äter som wrap med sallad och rostade solroskärnor. Nästan enda gången jag äter fisk.
Publicerat Maj 10, 2025Maj 10 Även om våffeldagen var för ca 1,5 månad sedan så blev det våfflor idag. Man är ju tvungen att äta av hjortronen så att dom inte bara ligger i frysen. Våfflor, hjortronsylt, gammeldags vaniljglass, grädde o mjölk.
Publicerat Maj 11, 2025Maj 11 Detta är en populär post. Lite rester så jag gjorde quesadillas med rökt rådjursfile La resterande file på liten macka.
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Detta är en populär post. Blev husmanskost hos morsan. Stekt fläsk med gräddsås
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 1 hour ago exabit sa: Blev husmanskost hos morsan. Stekt fläsk med gräddsås Nu snackar vi! Jag vill också äta hos din mamma!
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 1 hour ago exabit sa: Blev husmanskost hos morsan. Stekt fläsk med gräddsås Säger mamsen: "men kommer duuu lille Rickard. Vad kul att se dig. Är det bra med dig? Jag tycker du har magrat.... ser du till att äta ordentligt nu?" Så säger mammor.....
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Detta är en populär post. 1 minute ago Dansken sa: Säger mamsen: "men kommer duuu lille Rickard. Vad kul att se dig. Är det bra med dig? Jag tycker du har magrat.... ser du till att äta ordentligt nu?" Så säger mammor..... "Ta nu mer - det finns mer att slå opp" *tar en nästan lika stor portion till*
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Detta är en populär post. "Men du äter dåligt lille Svend- tycker du inte det är gott"
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Nog är det illa när man inte får påbackning på middgasbjudning hos kungen. :mrgreen: Nu förstår man varför Buch (kd) går förbi hamburgerrestaurang på vägen hem från Nobellmiddagen.
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 5 hours ago Dansken sa: "Men du äter dåligt lille Svend- tycker du inte det är gott" Eller en annan klassiker. Ta gärna mer IFALL du tyckte att det var gott!
Publicerat Maj 15, 2025Maj 15 Fantasilöst och orkeslöst idag. Fick bli en pasta olio e aglio. Blev lite Pecorino Romano på toppen också 🤷♂️
Publicerat Maj 15, 2025Maj 15 2 hours ago TekDr sa: Fantasilöst och orkeslöst idag. Fick bli en pasta olio e aglio. Blev lite Pecorino Romano på toppen också 🤷♂️ Kan vara jäkligt gott fast det är enkelt! Brukade göra denna rätt, men med chili- och vitlöksdosen till 4-personers recept när jag endast gjorde en portion till mig själv. Rackarns gott, men med den vitlöksdosen så bör man helst arbeta hemifrån efterföljande dag. 😉 MVH Alias
Publicerat Maj 15, 2025Maj 15 10 minutes ago alias sa: Kan vara jäkligt gott fast det är enkelt! Brukade göra denna rätt, men med chili- och vitlöksdosen till 4-personers recept när jag endast gjorde en portion till mig själv. Rackarns gott, men med den vitlöksdosen så bör man helst arbeta hemifrån efterföljande dag. 😉 MVH Alias Alltid chiliflakes och så mycket vitlök jag orkar skala och skiva. Ibland har jag efter tillgång i kylen i lite citronzest för en citruston eller som idag lite persilja för lite grön färg.
Publicerat Maj 15, 2025Maj 15 59 minutes ago TekDr sa: Alltid chiliflakes och så mycket vitlök jag orkar skala och skiva. Ibland har jag efter tillgång i kylen i lite citronzest för en citruston eller som idag lite persilja för lite grön färg. Får kanske testa cintronzest vid tillfälle. Har själv alltid kört på 1 hel röd chilifrukt med kärnor, men aldrig chiliflakes. MVH Alias
Publicerat Maj 16, 2025Maj 16 9 hours ago alias sa: Får kanske testa cintronzest vid tillfälle. Har själv alltid kört på 1 hel röd chilifrukt med kärnor, men aldrig chiliflakes. MVH Alias Färsk chili är nog riktigt najs det med, kör flakes för att det har jag alltid hemma till skillnad från färsk som bara köps när jag var planerat nåt 🤷♂️
Publicerat Maj 17, 2025Maj 17 Favorit i repris. Vildsvinfilé på grillen som fick sällskap av lite paprika.