Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Är sjukskriven och lite veckovill. Fic därför för mig att det var onsdag igår. Så jag gjorde i ordning ärtsoppa som vi åt idag....

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

dillkött gjort på rådjur

Publicerat

Är sjukskriven och lite veckovill. Fic därför för mig att det var onsdag igår. Så jag gjorde i ordning ärtsoppa som vi åt idag....

Blir en låång vecka för dig då. ;)

Hm... Har en rimmad fläsklägg i frysen och ärtor i skåpet... Tror jag vet vad det blir till middag på torsdag. Lagom att koka den imorgon. :)

Tack för tipset. :)

Publicerat

Gryta på Rådjur kantareller Redd Med creme fraiche.

Blev ägg nudlar till.

S.

Publicerat

Korv stroganoff med fullkornsris.

Publicerat
  • Författare

Kålsoppa med rådjursfrikadeller denna dag.

post-3128-0-25041800-1421343497_thumb.jp

Publicerat

Hargryta. :)

Publicerat
  • Författare

Hargryta. :)

Det var väääldigt länge sedan man åt hare, inte så mycket så'n jakt... Men i morr'n ska vi släppa en Hamilton så med lite tur så!  :thumbsup:

Publicerat

Sallad med lite tå hört... :)

Publicerat

Igår grillad kyckling, ris, currysås o div. grönsaker. :smile:

Publicerat

Vet inte vaf jag ska kalla dagen rätt, men jag gjorde någon liknande rollerburger. Nötfärs smaksatt med bl a kebabkrydda och grädde. Hällde ett par dl grädde i pannan efter stekningen och smakade av med salt och peppar och piffade upp såsen med en dasch röda vinbärsbgele... :) Till detta lite grönsaker, kokt potatis och smörgåsgurka. Det hela sköljdes ner med Icas pärondryck med ciderkaraktär Light. Mycket god! :)

Dessert - kaffe med ett par ljuvliga bitar Romerska bågar till... :happy:

Publicerat

Lasagne på hjort färs. Sen var se ensilage till.

S

Publicerat
  • Författare

Fick bli pasta idag och gjorde en tomatsås med hygglig knuff i som jag pluttade ner frikadeller i och serverade hela rasket med nyriven parmesan.

Publicerat

Fick en helsikes massa fisk av en norrman jag blivit bekant med. Har inte plats med någonting mer i frysen just nu. Torkad rökt torsk som lagts i vatten över dagen. Sedan kokats i vatten och serverats med potatis. Har aldrig smakat detta tidigare men det var absolut inte dåligt och nästa gång ska det stuvas morötter till. Det var en positiv upplevelse och konsistensen på fisken är något jag aldrig har känt tidigare hos kokt fisk. Hälleflundran ska sparas till högtidligare tillfällen och lutfisken är något jag överlåter till mamma med varm hand då hon är tokig i den.

Publicerat

Stekt palt och snöskottning är en dålig kombination i synnerhet när palten förtärs före snöskottningen.

Publicerat
  • Författare

Stekt palt och snöskottning är en dålig kombination i synnerhet när palten förtärs före snöskottningen.

Palt, oavsett när, var hur eller varför kan ALDRIG vara fel... Det är snöskottningen det är fel på, så det så!  :yes:

Publicerat

Ugnsstekt kycklingbröstfile, fullkornsris och Café de parissås.

Publicerat

Gårdagens middag, knaperstekt Kalix siklöja med potatis och ett stänk citron. Mmmmm.

Publicerat

Kålsoppa med rådjursfrikadeller denna dag.

kålsoppa1.jpg

Det där var lite spännade, hur gick du till väga?

Publicerat
  • Författare

Det där var lite spännade, hur gick du till väga?

Finstrimlar vitkålen och bryner den lätt i smör och sirap, i med kryddnejlikor, kryddpeppar och lagerblad samt ett par kalvbuljongtärningar och en liter kokande vatten. När kålen är mjuk och fin så är det bara att plutta i småfrikadellerna av valfri färs. Frikadellsmeten är bara kryddad med salt och nymald vitpeppar.

Publicerat

Pastasås på andbröst idag igen☺

Publicerat

Finstrimlar vitkålen och bryner den lätt i smör och sirap, i med kryddnejlikor, kryddpeppar och lagerblad samt ett par kalvbuljongtärningar och en liter kokande vatten. När kålen är mjuk och fin så är det bara att plutta i småfrikadellerna av valfri färs. Frikadellsmeten är bara kryddad med salt och nymald vitpeppar.

Ahh, typ flytade kålpudding. Gillar ju kålpudding och kåldolmar så detta borde vara funkis. Gjorde en laddning råfärs häromveckan så detta ska prövas.

Publicerat

En kycklingpaj står i ugnen, till den blir det tzatziki och champignjonsallad.

Publicerat

hemmagjord pytttipanna, stekt potatis med tärnad rökt julskinka och två dagsfärska ägg.

Publicerat

Potatissallad och bogbladsstek av vildsvin. :)