Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Tack, varit ok men mycket på jobbet för tillfället. Haha..ja det räcker ju med en gång om året :thumbsup:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Stekt "roslagsfläsk" å pärstampa idag!  :yes:

Publicerat

Kalops! :)

Publicerat

Skinka på burk med potatis och legymsallad

Publicerat

Skinka på burk med potatis och legymsallad

Gott med hemgjord potatissallad och kokta gröna ärtor också... :)

Publicerat

Mmm men nu är den redan nere i magen, får prova det nästa gång.

Publicerat

Hehe. Gör det. Det börjar ju bli säsong nu för färskpotatisen så nu är det läge. :)

Publicerat

Hade egengjord ärtsoppa i frysen... Mums! :yes:

Publicerat

Idag blev det fisk i ugn... täcke av hackad gul lök, purjo, fiskbuljong, salt, peppar och ost... Hällde på en bra skvätt grädde med lite tomatpure över det hela. Till det riktigt potatismos och gröna ärtor. Avundade måltiden med glass som jag gjorde igår. Glassen smaksatte jag med kaffepulver och Caffetino (kafflikör). Så himmelens gott!! :)

Publicerat

En Statoilmacka.

/Mike

Publicerat

En Statoilmacka.

/Mike

An over priced left over from yesterday...? ;)

Publicerat

An over priced left over from yesterday...? ;)

Garrat då bäste före datum var idag :biggrin: men den slank ner med hjälp av en festis :tongue:

/Mike

Publicerat

Det var ej mackan som förde Mike till macken. :biggrin:

Publicerat

Du menar att dom hade andra "lockvaror"? Mackan var bara en ursäkt? ;)

Publicerat

:biggrin:  :biggrin: Towe jobbar på OKQ8 så det så :biggrin:

/Mike

Publicerat

Rester från igår. Lika gott idag. :)

Publicerat

Pitepalt, lingonsylt, smör o mjölk. :smile:

Publicerat

Alltid mjölk till maten?

Publicerat

Alltid mjölk till maten?

Mjölk passar bäst till vissa maträtter som palt, pannkaka, ugnsstekt sik, o fjällröding, m. m. :thumbsup:

Nu när jag inte tar någon värkmedicin kan man ju dricka annat men då ska man nog inte hoppa på kryckor som jag gör ibland för att låta arslet vila från rullstolen. :smile:

Lättöl drack jag ibland innan operationen o det kan jag börja med ny igen. :smile:

Publicerat
  • Författare

Idag blir det Wallenbergare men hoppar över potatismoset då jag hittade svensk färskpotatis för under 20:-/kg och då kunde man ju inte låta bli... I övrigt blir det som sagt Wallenbergare med samtliga tillbehör!

Publicerat

Mjölk passar bäst till vissa maträtter som palt, pannkaka, ugnsstekt sik, o fjällröding, m. m. :thumbsup:

Nu när jag inte tar någon värkmedicin kan man ju dricka annat men då ska man nog inte hoppa på kryckor som jag gör ibland för att låta arslet vila från rullstolen. :smile:

Lättöl drack jag ibland innan operationen o det kan jag börja med ny igen. :smile:

Du får dricka vad du vill för mig. ;) Har bara lagt märke till att det oftast står mjölk med när du skriver. Själv dricker jag väldigt lite till maten alls. Ibland inget. Är det mat med sting så blir det mer. För det mesta dricker jag vatten. Men visst är det godare med mjölk till pannkakor. ;) Och till lasagne... :)

Publicerat

Du får dricka vad du vill för mig. ;) Har bara lagt märke till att det oftast står mjölk med när du skriver. Själv dricker jag väldigt lite till maten alls. Ibland inget. Är det mat med sting så blir det mer. För det mesta dricker jag vatten. Men visst är det godare med mjölk till pannkakor. ;) Och till lasagne... :)

Tack! Med tanke på medicinen som jag tog innan operationen så fick jag inte o vågade inte dricka annat än mjölk o lättöl.

Vatten dricker jag om jag är törstig bara. :thumbsup: Aldrig till mat. :thumbsup: Ja visst är det så. :smile:

Publicerat

Rådjursgryta på det som fanns lättilgängligt och jag tänkte nog på Italien samtidigt- en skvätt vitt vin eller snarare ganska mkt, vatten, mkt tomatpuré, gul lök, vitlöksklyfta, några par sardellfiler, citronsaft, citronskal och jätte mkt persilja före servering. Smakade klart dugligt.

Publicerat

Rådjursgryta på det som fanns lättilgängligt och jag tänkte nog på Italien samtidigt- en skvätt vitt vin eller snarare ganska mkt, vatten, mkt tomatpuré, gul lök, vitlöksklyfta, några par sardellfiler, citronsaft, citronskal och jätte mkt persilja före servering. Smakade klart dugligt.

Det lät "klart dugligt" också. :yes:

Publicerat

Stekt strömming, mos å lingonsylt [emoji106]

Blev lite strömming över så de ligger i ättikslag nu å göttar till sig [emoji108]