Publicerat Maj 3, 201511 yr Karl Johansoppa med balsamvinäger. Det är inte mycket kvar av förra årets ekorrförråd nu.
Publicerat Maj 5, 201511 yr Idag doftar det verkligen mat i lägenheten... köpte fläskytterfilé igår och nu ligger den ihop med en massa olika smaker och gojs i en form i ugnen... typ pulled pork. Blir middag imorgon.
Publicerat Maj 6, 201511 yr Pulled pork i Pitabröd med sallad och majs. Dricker äppelcider till. Behöver en brandsläckare till munnen...
Publicerat Maj 6, 201511 yr Kokt torsk tror jag o 2 potatisar med lite sås o en knäckebrödskiva.Sjukhusmat så klart.
Publicerat Maj 6, 201511 yr Ok, stackars, det smakade väl ingenting och portionerna brukar vara avpassade till en tre veckors kattunge. Hoppas att operationen gick bra.
Publicerat Maj 7, 201511 yr Kokt torsk tror jag o 2 potatisar med lite sås o en knäckebrödskiva.Sjukhusmat så klart. Tillbringade lite tid på sjukhus för ett gäng år sedan. Sodexo smakade rent ut sagt vidrigt. En dag kunde jag inte identifiera vad det var som låg på tallriken. Det visade sig vara "omelett" - en tjock vit fyrkant som badade i transparent sås på vatten redning. Efter det fick jag matlådor av min fru.
Publicerat Maj 7, 201511 yr Tillbringade lite tid på sjukhus för ett gäng år sedan. Sodexo smakade rent ut sagt vidrigt. En dag kunde jag inte identifiera vad det var som låg på tallriken. Det visade sig vara "omelett" - en tjock vit fyrkant som badade i transparent sås på vatten redning. Efter det fick jag matlådor av min fru. Var rädd om henne!
Publicerat Maj 8, 201511 yr Tacosröra i ugn. För oss som inte vill spendera en evig tid med att hacka och skiva och lägga upp i små skålar. Grönsallad bredvid.
Publicerat Maj 9, 201511 yr Tillbringade lite tid på sjukhus för ett gäng år sedan. Sodexo smakade rent ut sagt vidrigt. En dag kunde jag inte identifiera vad det var som låg på tallriken. Det visade sig vara "omelett" - en tjock vit fyrkant som badade i transparent sås på vatten redning. Efter det fick jag matlådor av min fru. -09 när jag låg här sist i Piteå sjukhus så var det en medlem här på först som kom upp på salen med hemmakokt kaffe o fika.
Publicerat Maj 9, 201511 yr Eftersom jag tyckte att jag hade jobbat bra med vindskydd och bullbak så förtjänade jag att slippa laga mat.. Blev en kebabrulle och pizzasallad från lokala pizzerian. Sen blev det fika med granntanterna...
Publicerat Maj 11, 201511 yr Sista laxbiten i frysen försvann. Vacuumförpackare är ett underskattat köksredskap. Det var absolut inget fel på fisken trots att det är tio månader sedan den fiskades.
Publicerat Maj 11, 201511 yr Hallon/lakritsmuffins och hemmagjord rådjurskorv. En perfekt kombo /Mike
Publicerat Maj 12, 201511 yr Hallon/lakritsmuffins och hemmagjord rådjurskorv. En perfekt kombo /Mike Talar vi om mat, eller skulle den rynkiga bruna korven in i en hallonmuffin?
Publicerat Maj 12, 201511 yr Nu har du glömt å ta medicinen igen Sidelock! Det finns ingen medicin som hjälper för hans åkomma.....tillståndet är kroniskt Hjärnbyte möjligen kan funka men jag är skeptisk! /Mike
Publicerat Maj 12, 201511 yr Nu har du glömt å ta medicinen igen Sidelock! Åkomman är nedärvd från Mike.