Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Åkomman är nedärvd från Mike. :biggrin:

I allra högsta grad :biggrin:

/Mike

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Nej det är klart. Finns ingen diagnos finns ingen medicin men lova att ni inte skaffar barn om det är ärftligt. :woot:

Publicerat

Nej det är klart. Finns ingen diagnos finns ingen medicin men lova att ni inte skaffar barn om det är ärftligt. :woot:

Moahaha!

Publicerat

Idag blev det en älskad men riskabel rätt... Nu har jag inga planer på att umgås med folk på ett par dagar så det fick blir bruna bönor och stekt fläsk. :) Attans vad gott!! Synd bara att gasbildningen inte ger lika angenäm doft som maten smakar... :rolleyes:

Publicerat

Bruna bönor är en av de rätter jag möjligen äter under pistolhot vilket är på samma nivå som Janssons och filmjölk. Möjligen duger burken att skjuta prick på.

Publicerat

Bruna bönor är en av de rätter jag möjligen äter under pistolhot vilket är på samma nivå som Janssons och filmjölk. Möjligen duger burken att skjuta prick på.

Burk? :blink: Antingen köper man i plastkorv eller så kokar man själv. ;) Vet flera som inte gillar bruna bönor. Vita bönor i tomatsås (såna säljs på burk däremot) står jag gärna över däremot. ;)

Janssons är ju mumsigt värre. :) Sur mjölk står jag över också. Dricker bara färsk mjölk. ;)

Tur att smaken är olika. :)

Publicerat

2 korv öed bröd på statoil i luleå. Hur man nu lyckas att misslyckas med o kocka korv är för mig ett under.

lunchen i piteå på frasses var oxå en upplevelse. Självaste burgarna var nog mer mjöl än köttslamsor, tog den största dom hade. 2st 150g vilket lät perfekt. Synd bara att dom hade vanligt bröd till 90g hamburgare till dessa.

Aja personalen på bägge ställerna var trevliga o glada som man bör inom serviceyrket vilket ger plus iaf

Publicerat

Sur mjölk står jag över också. Dricker bara färsk mjölk. ;)

Tur att smaken är olika. :)

Det där är mina ord i exakt ordalydelse. Nästan lite skrämmande.
Publicerat

Det där är mina ord i exakt ordalydelse. Nästan lite skrämmande.

Undrar hur de som äter/dricker sura mjölkprodukter märker att de konsumerar sura (utgånget datum) produkter? :blink:

Publicerat

Undrar hur de som äter/dricker sura mjölkprodukter märker att de konsumerar sura (utgånget datum) produkter? :blink:

Kanske när färgen ändras till grönt och konsistensen känns luden. :sick:

Publicerat

Kanske när färgen ändras till grönt och konsistensen känns luden. :sick:

Host, host...

Publicerat

Skinkstek, gräddsås och potatis. Lite sallad och gelé bredvid. :yes:     

Publicerat

Fick ju lite rimmat sidfläsk till övers från i tisdags.... smarta jag tog en repris från tisdagen... bruna bönor och fläsk... Jag kallar det självmordsförsök... :sleep:

Publicerat

Idag blir det vildsvinsbiffar, skirat smör, blomkålspuré, potatismos och haricoverts.

Malde kött som det satt lite fett på, ströbröd av formfranska, vatten, en rejäl portion ramslökspesto, salt och peppar. Mycket vatten i färsen så att biffarna blir mjuka och fina efter stekning. Nu ska färsen bara svälla lite så är det dags att gå loss. Pilsenerdricka till.

Publicerat

Jag har tagit fram kycklingbröstfileer. Får se vad gör med dom sen..

Publicerat

Här blev det enkelt- Skinksteken från i torsdag tinades upp och konsumerades med en riklig mängd koka morötter. Vitlökssmöret fick tillföra den ack så viktiga ohälsan. :biggrin: En tub med chips står och väntar om det trots allt blev FÖR hälsosamt.  :biggrin:

Publicerat

Potatis, leverbiff, gräddsås, div. grönsaker, krösamos o mjölk. :smile:

Publicerat

Grillad oxfilé med fraspotatis, wokade grönsaker och smarrig sås   :thumbsup:

Publicerat

Blev ingen pippi igår... bidde det idag istället. Skar den i små bitar, stekte den i stekpannan med bara salt och peppar som smak. Till det hade jag matkorn och baconlindade sparrisar...

Publicerat

Köttfärssås och spaghetti.

Publicerat

Köttfärssås och spagetti här med!

Publicerat

Idag har det blivit rödbetsgratäng med getost, nötter och honung. Efter det vildsvinsfile, potatiskaka och sallad och baconlindad sparris. som avslutning blåbärspaj. Fy fasen va gött hon överraskade med på bemärkelsedagen :-)

Publicerat

Idag har det blivit rödbetsgratäng med getost, nötter och honung. Efter det vildsvinsfile, potatiskaka och sallad och baconlindad sparris. som avslutning blåbärspaj. Fy fasen va gött hon överraskade med på bemärkelsedagen :-)

Bröllopsdag? (Du står inte med på listan över dagens födelsedagsbarn...) Grattis vilket som! :)

Publicerat

Tackar. Födelsedag. Nä är nog inget inskrivet, får kolla upp.

Publicerat

Tackar. Födelsedag. Nä är nog inget inskrivet, får kolla upp.

Det är något vi alla har. :)

Sist jag fyllde så var det någon som frågade om jag fyllde jäm(n)t och sanningsenligt svarade jag: Nä, bara en gång om året. ;)

Hoppas du haft en bra dag och inte bara bra och god mat. :)