Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Stekt strömming, mos å lingonsylt [emoji106]

Blev lite strömming över så de ligger i ättikslag nu å göttar till sig [emoji108]

Bra att du påminner, inlagd strömming hade jag helt glömt bort. Är ju gott som knark. Blir definitivt en laddning i helgen.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Hyggligt OK väder denna fredag, så... Dags att grilla! Marinerade skivor av picnicbog, potatissallad och en liten sallad på färsk vitkål. Vaniljglass och nykokt hjortronsylt till efterrätt! Hmm, ja... Å så floder av rödtjut förstås! :thumbsup:

Publicerat

Du får dricka vad du vill för mig. ;) Har bara lagt märke till att det oftast står mjölk med när du skriver. Själv dricker jag väldigt lite till maten alls. Ibland inget. Är det mat med sting så blir det mer. För det mesta dricker jag vatten. Men visst är det godare med mjölk till pannkakor. ;) Och till lasagne... :)

Sedan stöder jag svenskt landsbruk o det borde flera göra för det håller på att försvinna.

Varken du el. jag vill att vi ska importera mjölk, tror jag. Inte jag iaf. :thumbsup:

Kebab, pitabröd, sallad, gurka, tomater, dressing o lättöl till den som vill ha. :smile:

Publicerat

Bruna bönor och bacon :wub:

Publicerat

Ids inte göra mat idag. Judt hemkommen och nu har det halkat ner två brysselkex (gjorde dom med citrussocker), en vaniljsnurra och kaffe (med mjölk ;) ). Blir en baguette med ishavsröra, räkor och citron till kvällen. ;)

Publicerat

Ägg och bacon. Styrketränar man så behöver man protein  :yes:

Publicerat

Ägg och bacon. Styrketränar man så behöver man protein :yes:

Och fett. :yes:

Publicerat

Och fett. :yes:

Jag steker äggen i smör, har bregott på mackan, skär inte bort fettet på köttbitar... Här har jag kanske svaret på varför jag på kort tid har märk en väsentlig ökning av muskelstorleken på armarna :)

Publicerat

Det är inte för du är singel då? ;)

Fettet hjälper smörjningen av lederna och näringsupptaget . :) och är förbannat gott. :yes:

Publicerat

Det är inte för du är singel då? ;)

Fettet hjälper smörjningen av lederna och näringsupptaget . :) och är förbannat gott. :yes:

Nä!

Precis! Jag skär ytterst sällan bort fettranden på köttbitar. Fettet får ju köttet att smaka extra gott.

Publicerat

Idag blev man bjuden på middag! :) Stekta kotletter med klyftpotatis, gräddsås på stekskyn och grönfoder. Gottigottgott! Såsen blev himmelsk! Tänk om jag kunde brås på min dotter där... Hon är en fena på att göra goda såser. :)

Till dessert blev det kaffe och rester av eftermiddagens tårta. :)

Publicerat

Potatis terin, rosépeppar sås och rådjurs ytterfile. Rödvin.

Blev helt ok!

Publicerat

Det blir rostade rotfrukter här och ett par stora fyllda rullader gjorda på det tunna vildsvinskött som motsvarar stekfläsket på ett tamsvin. :)

Publicerat

Stekt falukorv och carpelli. Fullkorn, dinkel... Funkar över förväntan. :)

Publicerat

Kokade rabarberkräm för ett par dagar sedan... Dessert i dag också. :)

Publicerat

Idag satt jag hemma så jag passade på att göra en tjälknöl av rostbiff. Efter en del testande av proceduren har jag nog kommit fram till att det blir bäst att köra på 100 grader och ha steken på stekgaller med med vatten på plåt under. Brukar köra rostbiff till 63 grader, då blir den röd/rosa utan att vara rå i konsistensen.

Hur som helst så blev det gräddig portvinssås och kokpotatis till. Haricovertes och gelé.

Publicerat

Ugnsstekt fjällröding, potatis, mjukt tunnbröd, smör o mjölk. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Lite smått och gott från salladsbaren på Willys. Basen blev kräftstjärtar. Smaklösa såna. Ska göra lite lasagnette sen, tänkte jag...

Publicerat

Blev en stadig portion av lasagnetten jag gjorde igår. Tyckte den blev rätt tam på smak trots en hel del extra kryddning.

Publicerat

Grillen och några goda Biror :-)

Publicerat

Blir väl mat vad det lider, men idag blev frestelsen för stor och jag gjorde en liten laddning med söta, mjuka och fluffiga våfflor....  :happy: Med en dasch kardemumma i...  :whistling:

Livsfarligt gott! Och som vanligt så går jag emot "normerna" för hur man äter våfflor... Jag bröt upp dom i hjärtan och la en klick hemgjord jordgubbs/rabarbermarmelad på varje. Sen så gjorde jag några med smör på...  :wub:  Dessutom äter jag dom efter att dom kallnat...

Tror det inte blir lika gott på trista vanliga frasvåfflor...  :rolleyes:

Publicerat

Lasange, rivna morötter m rivet äpple i, knäckebröd, smör o lättöl. :smile:

Publicerat

Lasange, rivna morötter m rivet äpple i, knäckebröd, smör o lättöl. :smile:

Ingen mjölk idag?? :ohmy:

;)

Publicerat

Popcorn  :biggrin:

Publicerat

Köpte färskpotatis i veckan så jag gjorde potatissallad. Till detta hade jag burkskinka. Glömde grönsakerna... potatis, rödlök och persilja fick duga som grönfoder. ;)