Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Turkey. Birdie namnam. :thumbsup:  :biggrin:  :tongue:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Lite normal mat på tallriken i dag efter julens salta rätter- Grillad majskyckling med färgglad sallad till. Nyttigt? Nä, det var en ordentlig mängd dressing över nyttigheten.  :blush:

Publicerat

Nu ligger kalkonen och vilar lite så om en stund ska det avsmakas och se om det blev bra. Till den serveras potatismos, rostad sötpotatis, brysselkål med bacon, gravy och cranberrysauce och stuffing. Blir nog bra det här [emoji6]

a4818d0be7639a0507589ad7e7005973.jpg

Edit:

f7dd25664f496055ad15c3370f023eaf.jpg

Fint det där, är precis hemkommen från kalkonmiddag hos en kanadensisk vän. Sjukt gott och mycket. Knäppte upp en öl och lade mig på soffan, men ölen går inte ned.

Publicerat

Ett absolut MÅSTE på julbordet är gravad lax, årets kommer att kännas lite mer lyxig, uppdragen av Nils I's hand... Jaha, vad har det med dagens att göra, det är ju många dagar kvar till julafton!? Jo, skulle ju hur som ha färsk dill till laxen så jag kunde ju ta i lite mer och göra dillkött till idag! Dillkött... Mmmm! :thumbsup:

Gick norrbottenslaxen att äta? Den är ju lite blek i färgen om man jämför med den räkmatade kassodlade norska motsvarigheten.

Publicerat

Fint det där, är precis hemkommen från kalkonmiddag hos en kanadensisk vän. Sjukt gott och mycket. Knäppte upp en öl och lade mig på soffan, men ölen går inte ned.

För mätt? :wink:

Publicerat
  • Författare

Gick norrbottenslaxen att äta? Den är ju lite blek i färgen om man jämför med den räkmatade kassodlade norska motsvarigheten.

Absolut gick den att äta, fastare och finare i köttet var den också så den fick högsta betyg runt om det välpackade julbordet! Så, tack igen för den fisken Nisse!

Publicerat

Absolut gick den att äta, fastare och finare i köttet var den också så den fick högsta betyg runt om det välpackade julbordet! Så, tack igen för den fisken Nisse!

Du kan ju inte misslyckas med mat Qvarnhill.  :thumbsup:

Det märkte jag i våras. :smile:

Forumets stjärnkock kan vi väl nästan utse dig till. :tongue:  :wink:  :biggrin:

Publicerat

Ska ta med mig bättre fisk åt dig till gravning Qvarnhill om det kanske finns möjlighet till en repris framöver i kojan. Bara jag får tid att åka ut på älven och ta lite havsöring eller om det blir fiske med brorsan i magasinen efter storöring. Det går inte att jämföra lax med den fisken. Det minskar i snabb takt i frysen och det var förbaskat roligt att få se den där grisfarmen förutom att det var ett otroligt fint kött från de där nassarna.

Publicerat
  • Författare

Ska ta med mig bättre fisk åt dig till gravning Qvarnhill om det kanske finns möjlighet till en repris framöver i kojan. Bara jag får tid att åka ut på älven och ta lite havsöring eller om det blir fiske med brorsan i magasinen efter storöring. Det går inte att jämföra lax med den fisken. Det minskar i snabb takt i frysen och det var förbaskat roligt att få se den där grisfarmen förutom att det var ett otroligt fint kött från de där nassarna.

Just say the word!

Publicerat

Mellanlandade med lite lasagne (på sonens begäran) igår. Idag blir det att mumsa rester från julbordet. :)

Publicerat

Fläsklägg för 6pers ala'forumsfolk..... Tror inte jag somnar hungrig!! [emoji1]

Publicerat
  • Författare

Det sista av julskinkan skars ner i tärningar och frästes i en panna med lök, vitlök och morötter varpå okokt ris fick joina å så på med vatten och ett lock så fick det sjuda tills riset började steka igen. Halvvägs la jag till purjolök och ärtor. Man blir ju lite manisk med att få slut på julfodret nå'n gång så det fick denna variant på "flajd lajs". :tongue:

Publicerat
  • Författare

Slår till med Jansson idag, perfekt att ha lite kall Jansson i morr'n om man skulle bli lite sugen på vickning då. :tongue:  Sista risgrynsgröten går också i ugnen och blir risgrynspudding att ätas med svart vinbärssaftsåsen som står på avsvalning.

Publicerat

Chili con carne på renköttfärs o en kall pilsner fick det bli idag. :smile:

Publicerat
  • Författare

Chili con carne på renköttfärs o en kall pilsner fick det bli idag. :smile:

Tack! Chili Con Carne var länge sedan, det får det bli snart, dock inte på ren, inte många sådana här omkring...

Publicerat

Vad står på menyn för er i morgon då alla matälskare?

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat
  • Författare

I morr'n blir det bara hemmamys, ser till att ha en rejäl trave ved inne, hoppar i mjukaste myskläderna jag har och dubbla par raggsockar på fötterna och anti-festar med en rejäl bit älgfilé, ja den gränsar till obscent stor och potatisgratäng. Till detta antingen vanligt kolsyrat kranvatten eller möjligen lite julmust. Dom hade SIA-glass på extrapris i handelsboden så det blir deras sjukt goda chokladglass till efterrätt. Är tveksam till att jag orkar hålla mig vaken ända till midnatt...

Publicerat

Sista resterna av julmaten strök med idag. Imorgon blir det vad som bjuds dit jag ska. :)

Publicerat

Ikväll blir det hummer till förrätt, kyckling med quinoasallad till varmrätt och nöt- och honungsgratinerad brie till efterrätt

Publicerat

Helstekt älgfilé, rostbiff på innanlår av älg, potatisgratäng och rosépepparsås. Till efterrätt chockladfondue med färsk frukt.

Gott slut och Gott Nytt År på er.

Publicerat

Blev bjuden på en god (och jättestor) bit smörgåstårta. Vitt vin till (C'est la Vie). Själv bidrog jag med hammagjord Caffetinoglass med hembakta skurna chokladkakor till dessert... :wub:

Publicerat

Kycklingfilé, basmatiris och currysås. Blev kvar glass från igår så det blev lite glass till efterrätt. :wub:

Publicerat

Var så förbaskat trött i går och tänkte göra det väldigt enkelt genom att gå till salladsdisken och fylla en burk med diverse godsaker men se det gick inte då något sånt inte fanns framme på en söndag. Köpte istället en hel grillad kyckling och en påse sallad samt körsbärstomat och lite annat smått och gott. Så nu äter jag sallad i några dagar.