Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Hittade en oxfilé som skräpade i frysen så det fick bli till att offra sig med lite klyftpotatis, brysselkål med bacon, bea och pepparsås. Till efterrätt nybakta lussekatter med glögg och årgångsmust.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Idag blev det toscansk tomatsoppa med ett glas vitt.

Publicerat

Flyttmat. Köpt "Indonesion Nasi Goreng".  :thumbsup: Inte helt fel när man hottade upp det hela en smula.

Köpte även tre färdigrätter från Findus. Tja, flyttar man  så flyttar man.  :blush:

Publicerat

Flyttmat. Köpt "Indonesion Nasi Goreng".  :thumbsup: Inte helt fel när man hottade upp det hela en smula.

Köpte även tre färdigrätter från Findus. Tja, flyttar man  så flyttar man.  :blush:

Givetvis måste man ha smidig mat när man flyttar om ingen nära vän kommer med flyttgröt åt dig. :thumbsup:  :biggrin:

Hade jag bott i Huskvarna/Aneby så hade du kunnat räkna med att din vän hade kommit med ett färdigt mål åt dig i flytten men nu är det Ca 140 mil ner till dig. :sad:

Publicerat

Givetvis måste man ha smidig mat när man flyttar om ingen nära vän kommer med flyttgröt åt dig. :thumbsup:  :biggrin:

Hade jag bott i Huskvarna/Aneby så hade du kunnat räkna med att din vän hade kommit med ett färdigt mål åt dig i flytten men nu är det Ca 140 mil ner till dig. :sad:

Snällt av dig Jonsson. Tomtegröt är det som står på "gilla listan". Utifall att du ångrar dig om avståndet :yes:

Publicerat

Pasta, salami, gräddsås (OBS! Med tomatpuré), fräst gul- och vitlök, fint skurna spansk peppar, fräst paprika, smör och parmesan. Ostfralla ingår!

Publicerat

Snällt av dig Jonsson. Tomtegröt är det som står på "gilla listan". Utifall att du ångrar dig om avståndet :yes:

Ja, jag ska fundera på saken! :tongue:  :yes:  :thumbsup:

Publicerat

Här blev det lax. Ja Jonsson den var norsk idag också :lol:

Publicerat

Här blev det lax. Ja Jonsson den var norsk idag också :lol:

Beklagligt att se en man som har havet utanför dörren att äta norsk lax. :sad:

Publicerat

Det är öring man fiskar här ;)

Publicerat

@Jonsson: googla på östersjölax och export så ser du att det fram till för något år sedan rådde exportförbud på denna inom EU (med något eller några få undantag) p.g.a. dioxinhalter i fet fisk i området.

Nu säger jag inget om huruvida EU:s gränsvärden är relevanta (direktiv därifrån bör alltid begrundas med viss skepsis), men det är ju intressant om dioxinhalterna i feta fiskarter i Östersjön är avsevärt högre än på andra ställen inom unionen.

MVH

Alias

Publicerat

@Jonsson: googla på östersjölax och export så ser du att det fram till för något år sedan rådde exportförbud på denna inom EU (med något eller några få undantag) p.g.a. dioxinhalter i fet fisk i området.

Nu säger jag inget om huruvida EU:s gränsvärden är relevanta (direktiv därifrån bör alltid begrundas med viss skepsis), men det är ju intressant om dioxinhalterna i feta fiskarter i Östersjön är avsevärt högre än på andra ställen inom unionen.

MVH

Alias

Ja, jag vet för vi har problemet här uppe också tyvärr men tydligen är inte värdet lika högt här uppe som i Östersjön. :sad:

Publicerat

Fjällröding från Gällivares fjällvärld, potatis, tunnbröd, smör o mjölk. :smile:

Publicerat
  • Författare

Retronostalgi idag... Flygande jakob med ris.

Publicerat

Gräddstuvad lever med basmatisris och lingonsylt. Knäckemacka med smör till... :)

Publicerat

Imorgon blir det FLÄSK och bruna bönor!

Publicerat
  • Författare

Gryta med lax och saffran idag, laxen är spöfångad Norrbottenslax, stort, stort tack för den till vår vän Nils l i Gällivare. Har inte bestämt mig helt hundra ännu men den kommer att serveras med antingen ris eller pressad potatis!

Publicerat

Blev ostkaka med saftsås till dessert efter bönorna och fläsket. :)

Publicerat

Gryta med lax och saffran idag, laxen är spöfångad Norrbottenslax, stort, stort tack för den till vår vän Nils l i Gällivare. Har inte bestämt mig helt hundra ännu men den kommer att serveras med antingen ris eller pressad potatis!

Tack själv för grisjakten. Det går griskött i en rasande fart. Åt tacos med vildsvinsfärs idag och jag vet inte hur jag ska förmå mig att köpa vanlig färs efter att ha smakat vildsvinsfärsen. Det kommer att kännas fattigt att köpa vanlig grisfärs efter det där.

Publicerat

Tack själv för grisjakten. Det går griskött i en rasande fart. Åt tacos med vildsvinsfärs idag och jag vet inte hur jag ska förmå mig att köpa vanlig färs efter att ha smakat vildsvinsfärsen. Det kommer att kännas fattigt att köpa vanlig grisfärs efter det där.

Haha! Ja du Nils det blir inte lätt. Det var gott med vildsvin. Jag har ju bytt med strävis en gång med torkat kött o fick en 1/2 gris lev. hem till dörren. :thumbsup:  :smile:

Publicerat
  • Författare

Rena, rama barnmaten idag... Boar Bolognese med tagliatelle och nyriven parmesan.

Publicerat

Älgstek, klyftpotatis, beasås, sallad o öl/mjölk. :smile:

Publicerat

Älgkalvbiffar, klyftpotatis svampsås.

Publicerat

Tjälknöl på ytterlår från min brors ekologiskt uppfödda oxe, kantarellsås och potatisgratäng. Två åttaåringar och en treåring åt som de inte sett mat förr, hustrun hävdade att det var bland det bästa hon ätit.

Publicerat

Stekt lax, kokt potatis och kokta grönsaker. En stadig klatt smör över det hela blev såsersättning... Vatten till det.