Publicerat December 13, 201510 yr Lät nästan lika gott som viltkebab i gröngräset på Elmia[emoji14][emoji5]️ Det var det också Lyckades rätt bra med kryddningen av köttfärssåsen.
Publicerat December 13, 201510 yr Vad gör man med lungan för att få den fan ätlig? Bra fråga.... blandar den med annat och tillsätter rätt kryddning? Det är 10 % lungor i den enligt förpackningen. Den är i alla fall god. Möjligen lite för mycket pepparsmak i den. Annars mums!
Publicerat December 13, 201510 yr Idag blev det någon form av kycklinggryta innehållande : kyckling (daaa...), kryddor, grädde, grönsaker, japansk soya och nån thaisås ( eller nå't...). Basmatiris till.
Publicerat December 13, 201510 yr Bra fråga.... blandar den med annat och tillsätter rätt kryddning? Det är 10 % lungor i den enligt förpackningen. Den är i alla fall god. Möjligen lite för mycket pepparsmak i den. Annars mums! Vad är då resten? Mjälte?
Publicerat December 13, 201510 yr Är det någon som har ett bra recept på gryta av dovhjort,så får ni gärna dela med er.
Publicerat December 14, 201510 yr Är det någon som har ett bra recept på gryta av dovhjort,så får ni gärna dela med er. Bryn köttet och häv i morötter och lök, därefter i med salt, peppar, soya, fond, worchestershiresås och sen en kraftig öl så det täcker. Eventuellt något lagerblad med, kanske lite honung om den känns för bitter av ölen. Puttra tills atomerna i köttet börjar delas. Avsluta mästerverket med grädde samt eventuellt lite redning om du vill ha den tjockare. Servera med potatis som kokats ihop med salt och dill.
Publicerat December 14, 201510 yr Företaget bjuder på jullunch idag så jag ska dit och snåläta om jag orkar hålla mig vaken fram till nio då de öppnar.
Publicerat December 14, 201510 yr Raggmunk med knaperstekt fläsk. Chateau la mu till det samt rårörda lingon.
Publicerat December 15, 201510 yr Vad är då resten? Mjälte? Vet inte. Är säkert inte sämre innehåll i den än i korv...
Publicerat December 16, 201510 yr Författare Pretty much a fry-up... Stekt potatis, bräckt skinka, bräckt rökt sidfläsk, stekt korv och stekt ägg. Pretty much like a honest fry-up!
Publicerat December 17, 201510 yr Julbordslunch med jobbet. Vet inte om jag behöver någon middag ikväll
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Ett absolut MÅSTE på julbordet är gravad lax, årets kommer att kännas lite mer lyxig, uppdragen av Nils I's hand... Jaha, vad har det med dagens att göra, det är ju många dagar kvar till julafton!? Jo, skulle ju hur som ha färsk dill till laxen så jag kunde ju ta i lite mer och göra dillkött till idag! Dillkött... Mmmm!
Publicerat December 25, 201510 yr Författare Nu kommer ju det allra bästa från julbordet i en strid ström, man går som "all in" på på de enskilda delikatesserna när man äter dem som huvudrätter. Idag t.ex fick det bli kall, kokt nöttunga med ett sammetslent potatismos nersköljt med riktigt kall, hantverksmässig svagdricka... Mmmmm!