Publicerat December 6, 201510 yr Det låter som om någon plankat menyn från en trestjärnig restaurang ovan. Själv fyllde jag en skål med sallad från ICA och slevade i mig den i farten. Imorgon blir det korvgryta när jag ska laga mat.
Publicerat December 6, 201510 yr Fjällröding från Gällivares fjällvärld, potatis, tunnbröd, smör o mjölk. Vadfalls! Är du i mina rödingvatten och snokar.
Publicerat December 7, 201510 yr Vadfalls! Är du i mina rödingvatten och snokar. Nej, men en av dina kollegor som är bördig från Kalix jagar med oss så då kan man lägga in en beställning så fixar han det.
Publicerat December 7, 201510 yr Nudlar... och till efterrätt blev det pannkakor med hemgjord blåbärsmarmelad. Mums!
Publicerat December 9, 201510 yr Äntligen ser jag botten på korvgrytan. Frågan är vad jag ska laga till idag?
Publicerat December 9, 201510 yr Älgfärsbiffar, hemmagjort potatismos, gräddsås, lingonsylt, grönsaker o öl/mjölk. Full fräs i stekpannan!
Publicerat December 11, 201510 yr HÄR blev det fredagmat- dvs kyckling. Bredvidmaten blev färsk pasta med stekta champinjoner. Kycklingsky ringlades lika varsamt som om det vore Nobelmiddag över pastan. Lite grönsallad fick stå som tuggmotstånd.
Publicerat December 11, 201510 yr Burger King-mat idag. Blev en sån där lång sak... gott var det iaf. Sen snodde jag ett par bitar av dotterns friterade kycklingsmojsar...
Publicerat December 12, 201510 yr Nattskift och dålig framförhållning så jag köpte ett kilo karre som jag stekt. Potatisklyftor i ugn och lite persiljesmör med några tomatklyftor får fylla magen under helgen.
Publicerat December 12, 201510 yr Spaghetti och köttfärssås och Ginger Beer. Lät nästan lika gott som viltkebab i gröngräset på Elmia[emoji14][emoji5]️
Publicerat December 12, 201510 yr Köpta grillade revben och köpt potatissallad. Ja, jag kan vara lat Gott som attan var det i alla fall
Publicerat December 12, 201510 yr Norsk lungemos, kokt potatis och lingonsylt. Gott! Vad gör man med lungan för att få den fan ätlig?