Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Har inte läst just något här om fisken gick att äta så det är kul att se att det föll i god jord. Abborre är ingen bristvara så det ska nog gå att ordna några kilo till om det tryter. Jag har snart mumsat i mig fyrtio kg vildsvin tillsammans med mamma och det är ett makalöst gott kött. :smile::thumbsup:

Man får inte slösa på Gudagåvorna, abborrfilé är lyx och skall behandlas som sådan! Vildsvin däremot är stapelföda... Olika i olika världar! Favoriträtten för abborren är inte mat direkt, föda men inte mat... Kalla filéer med dillmajjo på t.ex kavring är galet gott godis eller mellanmål! Så, visst äter jag upp fisken men jag snålar på den!

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Kokt potatis, stuvad spenat och stekt prinskorv, prinskorv från Ingemar Johanssons chark i Göteborg, en av Sveriges allra bästa prinskorvar om någon skulle få för sig att fråga mig!

Publicerat

Ugnsstekt sik från älven här uppe, potatis, tunnbröd, smör o mjölk. :smile:

Publicerat

Kycklingsallad ihopplockat på Willys...

Publicerat

Köttfärssås, spagetti, grönsaker o mjölk! :smile:

Köttfärssås är gjord på ren- o älgfärs idag. :thumbsup: 

Publicerat

Snart skall jag steka fläsk (vildsvin), koka potatis och ordna löksås.

Publicerat
  • Författare

Shoppade svensk, färsk entrecôte för 139:- idag, korkat egentligen då det finns protein i överflöd i frysen men för det priset är det svårt att låta bli... Kör med pommes och café de Paris som tillbehör och kanske rent av ett glas rött.

Publicerat

Köttfärssås och spaghetti här också, men min var gjord på nötfärs.  :smile:

Publicerat

Blev lite av varje. Lite rester och fyllde upp med nån korvstackare som hittades i frysen. Upptäckte även att om man rullar in surkål i rökt påläggsskinka med lite grov senap så kn***ar det rejält i munnen. Lär ätas fler gånger, tar bara så jävligt på pålägget men man får väl unna sig ibland [emoji6]

Publicerat

Detsomfannshemmagryta. Vildsvin och kompani.

post-15033-1453938345368_thumb.jpg

Publicerat

Fläskpannkaka, krösamos o mjölk. :smile:

Publicerat

Ragger o fläsk med rårörda lingon.

Publicerat

Vad är det röda för mojs? Körsbär?

Torkade tranbär som fått koka med. Använder ganska ofta någon form av frukt (läs: sötma) när jag lagar vilt. Äpple i korv, katrinplommon i vildsvinsstek, plommon i rådjursgryta eller halstrade i halvor och serverade m älgtornedos och rödvinssås, blåbärsglaze till vildsvinskarre ... Listan är låååååång!

Publicerat

Torkade tranbär som fått koka med. Använder ganska ofta någon form av frukt (läs: sötma) när jag lagar vilt. Äpple i korv, katrinplommon i vildsvinsstek, plommon i rådjursgryta eller halstrade i halvor och serverade m älgtornedos och rödvinssås, blåbärsglaze till vildsvinskarre ... Listan är låååååång!

Vad är de gul-orangea tärningarna för något?

MVH

Alias

Publicerat

Tranbären ser ju så stora ut på fotot om jag jämför med dom som växer här uppe. :ohmy:  Ca. 6-7 mm i diam ungefär.

Publicerat

Vad är de gul-orangea tärningarna för något?

MVH

Alias

En rejält gul kålrot [emoji4]
Publicerat

Tranbären ser ju så stora ut på fotot om jag jämför med dom som växer här uppe. :ohmy: Ca. 6-7 mm i diam ungefär.

De här är säkert någon monsterimport, typ som am. blåbär som ser ut som de fått ryssfemmor ... Dessa tranbär är över en cm i diameter.

Publicerat

De här är säkert någon monsterimport, typ som am. blåbär som ser ut som de fått ryssfemmor ... Dessa tranbär är över en cm i diameter.

Haha! Ja, jag tycker att det liknar något åt det hållet. Då var det vad jag trodde enl. ögonmåttet.

Medelstora körsbär ser det ut som. :ohmy: Så stora har jag aldrig sett här uppe o dom växer bara ett o ett så det tar en jäkla tid att plocka dom.

Gott med tranbärssaft. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

En rejält gul kålrot [emoji4]

A  great Swede  :thumbsup:

Publicerat

Storleksreferens jonsson:

post-15033-14540950765478_thumb.jpg

Och när jag ändå håller på om mat: kvällens middag (och nog någon jaktlunch eller två i helgen [emoji4] ) består av hemmagjord ärtsoppa med dito sidfläsk på vildsvin. Slurp.

post-15033-14540947846417_thumb.jpg

Publicerat

Storleksreferens jonsson:

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1454095079.919417.jpg

Och när jag ändå håller på om mat: kvällens middag (och nog någon jaktlunch eller två i helgen [emoji4] ) består av hemmagjord ärtsoppa med dito sidfläsk på vildsvin. Slurp.

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1454094788.088762.jpg

17 också. Det ser ju ett som ett amerikanskt blåbär i storlek. :ohmy:

Jag har sett dessa blåbär på foton som jag har fått från släkten i B. C. när vi har diskuterat blåbär. :thumbsup:

Jag ska se om jag kommer ihåg mig till hösten så ska jag ta ett foto på våra tranbär o lägga in det i din dagbok så får du en jämförelse på stl. :thumbsup:

Publicerat

Slängde ihop en bouef bourguignon med en potatisgratäng.

Så nu är jag alldeles för mätt :D

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Pulled pork i "hamburgerbröd" (läs: nybakade tekakor...).

Publicerat
  • Författare

7th heaven... Välkokt pepparrotskött idag! :thumbsup: