Publicerat Januari 24, 201610 yr Författare Har inte läst just något här om fisken gick att äta så det är kul att se att det föll i god jord. Abborre är ingen bristvara så det ska nog gå att ordna några kilo till om det tryter. Jag har snart mumsat i mig fyrtio kg vildsvin tillsammans med mamma och det är ett makalöst gott kött. Man får inte slösa på Gudagåvorna, abborrfilé är lyx och skall behandlas som sådan! Vildsvin däremot är stapelföda... Olika i olika världar! Favoriträtten för abborren är inte mat direkt, föda men inte mat... Kalla filéer med dillmajjo på t.ex kavring är galet gott godis eller mellanmål! Så, visst äter jag upp fisken men jag snålar på den!
Publicerat Januari 26, 201610 yr Författare Kokt potatis, stuvad spenat och stekt prinskorv, prinskorv från Ingemar Johanssons chark i Göteborg, en av Sveriges allra bästa prinskorvar om någon skulle få för sig att fråga mig!
Publicerat Januari 27, 201610 yr Köttfärssås, spagetti, grönsaker o mjölk! Köttfärssås är gjord på ren- o älgfärs idag.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Snart skall jag steka fläsk (vildsvin), koka potatis och ordna löksås.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Författare Shoppade svensk, färsk entrecôte för 139:- idag, korkat egentligen då det finns protein i överflöd i frysen men för det priset är det svårt att låta bli... Kör med pommes och café de Paris som tillbehör och kanske rent av ett glas rött.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Blev lite av varje. Lite rester och fyllde upp med nån korvstackare som hittades i frysen. Upptäckte även att om man rullar in surkål i rökt påläggsskinka med lite grov senap så kn***ar det rejält i munnen. Lär ätas fler gånger, tar bara så jävligt på pålägget men man får väl unna sig ibland [emoji6]
Publicerat Januari 28, 201610 yr Detsomfannshemmagryta. Vildsvin och kompani. ImageUploadedByTapatalk1453938345.336673.jpg Vad är det röda för mojs? Körsbär?
Publicerat Januari 28, 201610 yr Vad är det röda för mojs? Körsbär? Torkade tranbär som fått koka med. Använder ganska ofta någon form av frukt (läs: sötma) när jag lagar vilt. Äpple i korv, katrinplommon i vildsvinsstek, plommon i rådjursgryta eller halstrade i halvor och serverade m älgtornedos och rödvinssås, blåbärsglaze till vildsvinskarre ... Listan är låååååång!
Publicerat Januari 28, 201610 yr Torkade tranbär som fått koka med. Använder ganska ofta någon form av frukt (läs: sötma) när jag lagar vilt. Äpple i korv, katrinplommon i vildsvinsstek, plommon i rådjursgryta eller halstrade i halvor och serverade m älgtornedos och rödvinssås, blåbärsglaze till vildsvinskarre ... Listan är låååååång! Vad är de gul-orangea tärningarna för något? MVH Alias
Publicerat Januari 29, 201610 yr Torkade tranbär som fått koka med. Använder ganska ofta någon form av frukt (läs: sötma) när jag lagar vilt. Äpple i korv, katrinplommon i vildsvinsstek, plommon i rådjursgryta eller halstrade i halvor och serverade m älgtornedos och rödvinssås, blåbärsglaze till vildsvinskarre ... Listan är låååååång! Tranbären ser ju så stora ut på fotot om jag jämför med dom som växer här uppe. Ca. 6-7 mm i diam ungefär.
Publicerat Januari 29, 201610 yr Vad är de gul-orangea tärningarna för något? MVH Alias En rejält gul kålrot [emoji4]
Publicerat Januari 29, 201610 yr Tranbären ser ju så stora ut på fotot om jag jämför med dom som växer här uppe. Ca. 6-7 mm i diam ungefär. De här är säkert någon monsterimport, typ som am. blåbär som ser ut som de fått ryssfemmor ... Dessa tranbär är över en cm i diameter.
Publicerat Januari 29, 201610 yr De här är säkert någon monsterimport, typ som am. blåbär som ser ut som de fått ryssfemmor ... Dessa tranbär är över en cm i diameter. Haha! Ja, jag tycker att det liknar något åt det hållet. Då var det vad jag trodde enl. ögonmåttet. Medelstora körsbär ser det ut som. Så stora har jag aldrig sett här uppe o dom växer bara ett o ett så det tar en jäkla tid att plocka dom. Gott med tranbärssaft.
Publicerat Januari 29, 201610 yr Storleksreferens jonsson: Och när jag ändå håller på om mat: kvällens middag (och nog någon jaktlunch eller två i helgen [emoji4] ) består av hemmagjord ärtsoppa med dito sidfläsk på vildsvin. Slurp.
Publicerat Januari 29, 201610 yr Storleksreferens jonsson: ImageUploadedByTapatalk1454095079.919417.jpg Och när jag ändå håller på om mat: kvällens middag (och nog någon jaktlunch eller två i helgen [emoji4] ) består av hemmagjord ärtsoppa med dito sidfläsk på vildsvin. Slurp. ImageUploadedByTapatalk1454094788.088762.jpg 17 också. Det ser ju ett som ett amerikanskt blåbär i storlek. Jag har sett dessa blåbär på foton som jag har fått från släkten i B. C. när vi har diskuterat blåbär. Jag ska se om jag kommer ihåg mig till hösten så ska jag ta ett foto på våra tranbär o lägga in det i din dagbok så får du en jämförelse på stl.
Publicerat Januari 29, 201610 yr Slängde ihop en bouef bourguignon med en potatisgratäng. Så nu är jag alldeles för mätt Skickat från min iPhone med Tapatalk