Publicerat November 22, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Avlägger en visit i Tokholm och passar på att göra livet lite surt för en stackars krogägare... Dom kommer inte tjäna en enda krona på mig när jag äter Mongolisk barbeque!
Publicerat November 22, 201510 yr Köttbullar, potatismos, lingon och sås. Och det på en vacker tallrik.
Publicerat November 23, 201510 yr Pasta med kallrökt lax! Busenkelt och riktigt gott Norsk el. svensk Östersjölax utanför dörren? Älgfärsbiffar med gräddsås, hemmagjort potatismos, krösamos o mjölk.
Publicerat November 23, 201510 yr Norsk el. svensk Östersjölax utanför dörren? Älgfärsbiffar med gräddsås, hemmagjort potatismos, krösamos o mjölk. Det vetefan, har då inte fiskat den själv
Publicerat November 23, 201510 yr Norska fiskbullar i vit sås, kokt potatis, kokta morötter och lingonsylt.
Publicerat November 23, 201510 yr Det vetefan, har då inte fiskat den själv Jag har räknat ut att du inte kan fiska.
Publicerat November 24, 201510 yr Pastasås på vildsvins bog. Grädde vitlök tomat och vitvin. Pasta penne till. S.
Publicerat November 24, 201510 yr Handlat idag så jag tyckte det blev lite sent för att orka laga mat så jag köpte med mig potatissallad, rostbiff och en brödbit.
Publicerat November 24, 201510 yr Fisksoppa på lax och en rejäl skvätt grädde. Den som sover gott syndar icke!
Publicerat November 25, 201510 yr Snabblunch. Schnitsel med stekt potatis och lite grönsaker samt kall bea. Sånt som fyller magen men inget som berikar sinnet.
Publicerat November 25, 201510 yr Citron- och vitlöksmarinerade kycklinglår tillsammans med rostade rotfrukter och dijoncreme blev det ikväll
Publicerat November 27, 201510 yr Köpespizza idag. 2 Kebabpizzor med sallad o öl till mig o sonen. Frun ska julbord med jobbet. Jag fick förfrågan om jag ville följa men jag tackade nej tack, Det är alldeles för många tok där av varierande slag där.
Publicerat November 27, 201510 yr Grillad majskyckling med färsk pasta. Enligt förpackningen runtikring pastan så var den "spetsad" med blomkål. Va?? Nähä !!! sa mina smaklökar. Stekta champisar i kycklingsky + grädde som hälldes över pastan. Det var väl det som vart nådastöten för blomkålssmaken.
Publicerat November 27, 201510 yr Biff marinerad i olivolja och vitlök, hasselbackspotatis, rödvinssås och en god öl till det. Vad kan gå fel?
Publicerat November 28, 201510 yr Författare Pölsa idag... Pölsa "sous vide", minsann! Sist jag kokade pölsa så frös jag in lagom portioner i vacuumpåsar och passade alltså på att spara in lite på disken och värmde pölsan i sin påse... Sous vide!