Publicerat November 16, 201510 yr Haha! Det skulle du aldrig våga säga i hennes närvaro. Troligtvis inte, ibland gör man bättre i att vara tyst
Publicerat November 16, 201510 yr Troligtvis inte, ibland gör man bättre i att vara tyst Ja, jag tror det också.
Publicerat November 16, 201510 yr ....och du har färsk lax i havet utanför dörren??? Skäms på dig o stöd svensk livsmedel. Ska du va sån så är det dags att du börjar betala fullpris för löjrommen istället för att snylta på de stackars producenterna.
Publicerat November 17, 201510 yr Ska du va sån så är det dags att du börjar betala fullpris för löjrommen istället för att snylta på de stackars producenterna. Haha! Det var ju sonen som köpte eftersom han hade jobb där. Snällt av han att köpa till sin föräldrar.
Publicerat November 17, 201510 yr Köttfärssås på älgfärs, spagetti, grönsaker o mjölk/öl. Det fick jag hos dottern igår. Väl hemkommen idag blev det någon variant av kycklinggryta med färsk pasta till. Räcker till en middag till.
Publicerat November 17, 201510 yr Det fick jag hos dottern igår. Väl hemkommen idag blev det någon variant av kycklinggryta med färsk pasta till. Räcker till en middag till. Gott!
Publicerat November 18, 201510 yr Vetefan.. Är gräsänkling i tre dagar framåt. Köttbullar och makaroner kanske?
Publicerat November 18, 201510 yr Författare Plommonspäckad tamgriskarré, gräddsås, ärter, potatis och äppelmos, om jag bara får eld i spisen nå'n gång!
Publicerat November 18, 201510 yr Idag har jag inte ätit middag och blir ingen heller. Har blivit en macka med smör och ett litet glas proviva... och lite vatten.
Publicerat November 20, 201510 yr Hickorymarinerad pepparbiff med kryddstekta pommes och pepparsås. Ett glas Mariestad till det!
Publicerat November 20, 201510 yr Författare Har knappt ätit av årets älgkött ännu, det gäller att ha koll på den kronologiska ordningen i frysen. Rumpstek med pommes och bea idag och nästa gång det är dags för lite bättre styckningsdetaljer ja, då blir det nyskjuten älg!
Publicerat November 21, 201510 yr Författare Ur led är tiden... Tisdag nästa vecka tar man säsongens första julbord, i god tid före julafton och idag... Säsongens sista kräftkalas!
Publicerat November 21, 201510 yr Detta är en populär post. Köksskola för dottern som är extremt matlagningsintresserad. Lagade en måltid som jag och några kompisar gjorde häromkvällen .... Älgtornedos, rödvinssås, rotsaker i ugn, gröna bönor och grillade plommonhalvor. Hon gjorde det lika bra och bättre, särskild såsen.
Publicerat November 21, 201510 yr Köksskola för dottern som är extremt matlagningsintresserad. Lagade en måltid som jag och några kompisar gjorde häromkvällen .... Älgtornedos, rödvinssås, rotsaker i ugn, gröna bönor och grillade plommonhalvor. Hon gjorde det lika bra och bättre, särskild såsen. ImageUploadedByTapatalk1448136673.629300.jpgImageUploadedByTapatalk1448136871.291793.jpg Då har du ingen plats i köket snart med den dottern.
Publicerat November 21, 201510 yr Då har du ingen plats i köket snart med den dottern. Mer tid för jakt och skytte då, antar jag [emoji6]
Publicerat November 22, 201510 yr Mer tid för jakt och skytte då, antar jag [emoji6] Ja, det blir det väl om inte dottern har fått upp intresset för att lära sig hämta råvaror från skogen också.
Publicerat November 22, 201510 yr Ja, det blir det väl om inte dottern har fått upp intresset för att lära sig hämta råvaror från skogen också. Vilket man ju hoppas. Än då länge roligare att tillvarata än att ta därute ... Men jag tror faktiskt hennes matlagningsintresse är är nyckeln till att öka hennes jaktintresse på sikt.
Publicerat November 22, 201510 yr Vilket man ju hoppas. Än då länge roligare att tillvarata än att ta därute ... Men jag tror faktiskt hennes matlagningsintresse är är nyckeln till att öka hennes jaktintresse på sikt. Ja visst får man hoppas på det. Det är bara att hoppas på att poletten trillar ner sakta men säkert hos henne.