Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Haha! Det skulle du aldrig våga säga i hennes närvaro. :tongue::biggrin:

Troligtvis inte, ibland gör man bättre i att vara tyst :D
  • Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Troligtvis inte, ibland gör man bättre i att vara tyst :D

Ja, jag tror det också. :laugh:  :whistling:  :P

Publicerat

Den är dock troligtvis norsk :D :D

Hade den ryggsäck, skidor och lue? ;)

Publicerat

Och norsk flagga....?

Publicerat

Och norsk flagga....?

Norsk flagga på förpackningen i alla fall :D

Publicerat

Norsk flagga på förpackningen i alla fall :D

:biggrin:

Publicerat

....och du har färsk lax i havet utanför dörren??? :ohmy:

Skäms på dig o stöd svensk livsmedel. :thumbsup:

Ska du va sån så är det dags att du börjar betala fullpris för löjrommen istället för att snylta på de stackars producenterna. ;)

Publicerat

Ska du va sån så är det dags att du börjar betala fullpris för löjrommen istället för att snylta på de stackars producenterna. ;)

Haha! Det var ju sonen som köpte eftersom han hade jobb där. :thumbsup:  :tongue:

Snällt av han att köpa till sin föräldrar. :biggrin:  :tongue:

Publicerat

Köttfärssås på älgfärs, spagetti, grönsaker o mjölk/öl. :smile:

Publicerat

Köttfärssås på älgfärs, spagetti, grönsaker o mjölk/öl. :smile:

Det fick jag hos dottern igår. :)

Väl hemkommen idag blev det någon variant av kycklinggryta med färsk pasta till. :) Räcker till en middag till. :)

Publicerat

Det fick jag hos dottern igår. :)

Väl hemkommen idag blev det någon variant av kycklinggryta med färsk pasta till. :) Räcker till en middag till. :)

Gott! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Vetefan.. Är gräsänkling i tre dagar framåt. Köttbullar och makaroner kanske? :D

Publicerat

Blir en pepparbiff med klyftpotatis och pepparsås!

Publicerat
  • Författare

Plommonspäckad tamgriskarré, gräddsås, ärter, potatis och äppelmos, om jag bara får eld i spisen nå'n gång!

Publicerat

Idag har jag inte ätit middag och blir ingen heller. Har blivit en macka med smör och ett litet glas proviva... och lite vatten.

Publicerat

Hickorymarinerad pepparbiff med kryddstekta pommes och pepparsås. Ett glas Mariestad till det!

post-17250-14480423625861_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Har knappt ätit av årets älgkött ännu, det gäller att ha koll på den kronologiska ordningen i frysen. Rumpstek med pommes och bea idag och nästa gång det är dags för lite bättre styckningsdetaljer ja, då blir det nyskjuten älg!

Publicerat

Chicken nuggets, klyftpotatis, Mangoraja dressing, grönsaker o öl. :smile:

Publicerat
  • Författare

Ur led är tiden...

Tisdag nästa vecka tar man säsongens första julbord, i god tid före julafton och idag... Säsongens sista kräftkalas!

Publicerat

Köksskola för dottern som är extremt matlagningsintresserad. Lagade en måltid som jag och några kompisar gjorde häromkvällen .... Älgtornedos, rödvinssås, rotsaker i ugn, gröna bönor och grillade plommonhalvor. Hon gjorde det lika bra och bättre, särskild såsen.

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1448136673.629300.jpgattachicon.gifImageUploadedByTapatalk1448136871.291793.jpg

Då har du ingen plats i köket snart med den dottern. :thumbsup:  :tongue:  :wink:  :biggrin:

Publicerat

Då har du ingen plats i köket snart med den dottern. :thumbsup::tongue::wink::biggrin:

Mer tid för jakt och skytte då, antar jag [emoji6]

Publicerat

Mer tid för jakt och skytte då, antar jag [emoji6]

Ja, det blir det väl om inte dottern har fått upp intresset för att lära sig hämta råvaror från skogen också. :thumbsup:

Publicerat

Ja, det blir det väl om inte dottern har fått upp intresset för att lära sig hämta råvaror från skogen också. :thumbsup:

Vilket man ju hoppas. Än då länge roligare att tillvarata än att ta därute ... Men jag tror faktiskt hennes matlagningsintresse är är nyckeln till att öka hennes jaktintresse på sikt.
Publicerat

Vilket man ju hoppas. Än då länge roligare att tillvarata än att ta därute ... Men jag tror faktiskt hennes matlagningsintresse är är nyckeln till att öka hennes jaktintresse på sikt.

Ja visst får man hoppas på det. Det är bara att hoppas på att poletten trillar ner sakta men säkert hos henne. :smile:  :thumbsup: