Publicerat Februari 1, 201610 yr Gjorde en vildsvinsfransyska i lergryta - välsaltad och pepprad och mängder av lök, vitlök och fänkål. Gött. Störst succé var 12-åringens sötpotatis- och rotselleripure. Damn vad god den blev till vildsvinet. Brun mat deluxe ....Leif och kompani - släng er i väggen. 9-åringen gjorde ett lysande jobb av att tranchera dessutom [emoji4]
Publicerat Februari 1, 201610 yr Gjorde en vildsvinsfransyska i lergryta - välsaltad och pepprad och mängder av lök, vitlök och fänkål. Gött. Störst succé var 12-åringens sötpotatis- och rotselleripure. Damn vad god den blev till vildsvinet. Brun mat deluxe ....Leif och kompani - släng er i väggen. 9-åringen gjorde ett lysande jobb av att tranchera dessutom [emoji4] ImageUploadedByTapatalk1454351866.340179.jpg Oj, vad duktiga dom verkar vara i köket! Kul! Kan meddela att så där fina skivor får aldrig jag till....
Publicerat Februari 1, 201610 yr Oj, vad duktiga dom verkar vara i köket! Kul! Kan meddela att så där fina skivor får aldrig jag till.... De är hårt skolade. Mammas girls, like it or not.
Publicerat Februari 3, 201610 yr Wallenbergare på lammfärs, potatismos, kokta gröna ärtor och rödvinssky med bacon....
Publicerat Februari 3, 201610 yr Oj, vad duktiga dom verkar vara i köket! Kul! Kan meddela att så där fina skivor får aldrig jag till.... A & O är en lagom lång, bra o vass kniv av bättre kvalitet.
Publicerat Februari 4, 201610 yr Ugnsstekt fjällröding från Gällivares fjällvärld, potatis, smör, tunnbröd o mjölk.
Publicerat Februari 5, 201610 yr Författare Hemma hos kompisar bjöds det på tocken där köttfondue... Lite skojigt att pyssla med och lämpligt tempo på ätningen men fläsk och potatis känns mer rejält!
Publicerat Februari 5, 201610 yr Köttfärsrulle med tomatpure, purjo och bacon... sås på skyn. Kokt potatis och kokta grönsaker till.
Publicerat Februari 5, 201610 yr Stekt lax med råstekt potatis och mynta- och limesås med en öl till det. Mumma!
Publicerat Februari 10, 201610 yr Ugnsstekt angelgädda med pepparotssås, kokt potatis och kokta morötter.
Publicerat Februari 10, 201610 yr Ugnsstekt angelgädda med pepparotssås, kokt potatis och kokta morötter. Gädda är verkligen en underskattad matfisk
Publicerat Februari 10, 201610 yr Gädda är verkligen en underskattad matfisk Ohh nej, maken till nåldyna och träsmak får man leta efter - passar möjligtvis som något substitut i den nya "prepper-tråden"! ;-)
Publicerat Februari 10, 201610 yr Ohh nej, maken till nåldyna och träsmak får man leta efter - passar möjligtvis som något substitut i den nya "prepper-tråden"! ;-) Instämmer! +1 Gädda är kattmat för min del.
Publicerat Februari 11, 201610 yr Ohh nej, maken till nåldyna och träsmak får man leta efter - passar möjligtvis som något substitut i den nya "prepper-tråden"! ;-) Träsmak?? Inte i min 1kgs gädda och benen sitter ju bara längs ena sidan och är lätta och plocka bort, har folk inte fått lära sig äta fisk och vilket håll man ska skära bitarna på så man lätt kan plocka alla ben. Instämmer! +1 Gädda är kattmat för min del. Happy.jpg Då har du aldrig fiskat gädda mao!! För vill man inte äta det så är det ju onödigt och försöka fånga det..
Publicerat Februari 11, 201610 yr Då har du aldrig fiskat gädda mao!! För vill man inte äta det så är det ju onödigt och försöka fånga det.. Jo för 17. Långt innan du var född o det enda man gör med gädda det är att svära över alla dessa småben.