Publicerat Februari 19, 201610 yr Författare Idag blir det panerade och frasigt stekta abborrfiléer från Gällivare, serverade med ett luftigt och silkeslent hemgjort potatismos, gröna ärtor och remouladesås.
Publicerat Februari 19, 201610 yr Blev bara pannkakor med sylt och grädde. Egentligen mer dessert än mat (i mitt tycke), men hade tänkt ha kyckling senare, men var ju mätt av godsakerna så det får bli kyckling imorgon istället. ;
Publicerat Februari 21, 201610 yr Blir fattiga riddare och mocca kaffe till frukost. Lchf:are ombeds titta bort [emoji6] Bra för själen [emoji74]
Publicerat Februari 24, 201610 yr Gjorde en chiligryta på gås, den fick följa med till jobbet i matlådan idag. Hyfsat gött ändå.
Publicerat Februari 27, 201610 yr Fick ett ryck och plockade fram fritösen och gjorde fish & chips. Blev riktigt bra [emoji3] Skulle bara haft maltvinäger hemma också så hade det varit helt komplett...
Publicerat Februari 27, 201610 yr Författare Idag blir det svensk, biffstek med lök, råstekt potatis och en rejäl hög nyriven pepparrot!
Publicerat Februari 27, 201610 yr Bullens varmkorv och pulvermos... Till dessert blev det hembakad kladdkaka , frukt- och bärsallad och vispad grädde.
Publicerat Februari 27, 201610 yr Har tillbringat dagen på isen med en drös småabborrar så matlagningen har varit lidande. Tre semlor och en bullens varmkorv. Det känns inte riktigt stabilt. Abborrfileerna ska få dra salt till imorgon men nånting måste jag trycka ner innan kvällen är slut.
Publicerat Februari 27, 201610 yr Har tillbringat dagen på isen med en drös småabborrar så matlagningen har varit lidande. Tre semlor och en bullens varmkorv. Det känns inte riktigt stabilt. Abborrfileerna ska få dra salt till imorgon men nånting måste jag trycka ner innan kvällen är slut. Du får väl ta lite ribbs från nasse som du sköt hos Qvarnhill och en kall pilsner till det. Det brukar ju aldrig sitta fel.
Publicerat Februari 27, 201610 yr Du får väl ta lite ribbs från nasse som du sköt hos Qvarnhill och en kall pilsner till det. Det brukar ju aldrig sitta fel. Den där grisen är omvandlad till gödsel redan. Den har förgyllt hela vintern som annars hade varit en väldigt ensidig fiskdiet. Ska skrapa ihop lite fisk och ta av mig mössan för att be snällt om en audiens i den där vakkojan hos Qvarnhill igen.
Publicerat Februari 27, 201610 yr Författare Den där grisen är omvandlad till gödsel redan. Den har förgyllt hela vintern som annars hade varit en väldigt ensidig fiskdiet. Ska skrapa ihop lite fisk och ta av mig mössan för att be snällt om en audiens i den där vakkojan hos Qvarnhill igen. Any time, bro'! Det var speciellt att se en gris bli benlös momentant, ja nästan fortare än själva smällen nått mina hörselnerver!
Publicerat Februari 28, 201610 yr Den där grisen är omvandlad till gödsel redan. Den har förgyllt hela vintern som annars hade varit en väldigt ensidig fiskdiet. Ska skrapa ihop lite fisk och ta av mig mössan för att be snällt om en audiens i den där vakkojan hos Qvarnhill igen. Se där ja. Den satt fint kan jag tro.
Publicerat Februari 28, 201610 yr Författare Blidde lite si och så idag, fick vara med på "finjakt" i stället. 2 bananer och två muggar varm nyponsoppa... That's it!
Publicerat Mars 2, 201610 yr Gjorde en lunchpasta med kryddig lammkorv och rostad vitlök, inte alls dumt.
Publicerat Mars 3, 201610 yr Ugnsstekt fjällröding från Gällivares fjällvärld, potatis, smör, tunnbröd o mjölk.
Publicerat Mars 4, 201610 yr Lunch: potatissallad och vinmarinerad rostbiff, gurka och baguette till. Blir pizza från frysdisken till middag. Tveksamt om det smakar gott, men det fyller iaf magsäcken..