Publicerat Mars 23, 201610 yr Författare Hade tänkt mig fish & chips and mushy peas men allvarliga brister i hushållet uppenbarade sig, inga ärtor i frysen så det fick bli remoulade i stället.
Publicerat Mars 24, 201610 yr Idag blev det efter lite glädjande nyheter ett spontant restaurangbesök för lite tapas.
Publicerat Mars 24, 201610 yr Stekt lax, kokt potatis, kokta grönsaker och kall sås (grädde, charlottenlök, kaviar, citronpeppar, svartpeppar och salt. Shaken, not stired... )
Publicerat Mars 28, 201610 yr Författare OK, nu har det varit olika fiskar och fåglar samt ägg från dessa djur i en varierande form och fason, nu måste jag ha lite riktig mat... Hästkalops med potatis och rödbetor får det bli idag, sannolikt sista helgen man behöver elda så det passar utmärkt!
Publicerat Mars 28, 201610 yr Panerad kotlett, kuliga potatisar och frasig sallad. En ordentlig klick vitlökssmör fick agera sås. I kväll ska jag andas på grannen.
Publicerat Mars 28, 201610 yr Påskbuffé på rester, sista biten på den rökta rådjursskånken smaskades upp. I övrigt lax, sill, potatis, sparris och smörgåstårta.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Blev bara baguette med ishavsröra och citron.... inte mycket till mat, men gott! Har gjort köttfärssås till imorgon.
Publicerat Mars 31, 201610 yr Detta är en populär post. Dagens heliga evangelium lyder enligt följande: Stekt fläsk med potatis och löksås. Ärat vare fläsket i höjden
Publicerat Mars 31, 201610 yr Hittade en vaccumförpackad öring som stektes tillsammans med grädde och dill.
Publicerat Mars 31, 201610 yr Besöker mor på 'ö med mina barn. Hemgjorda köttbullar på kronhjort med lingonsylt och gräddsås var inte dumt! Ungarna krävde att få titta på "Thomas jagar" (läs Jaktlust) innan läggning. Gott betyg på maten. [emoji3]
Publicerat Mars 31, 201610 yr Ärtsoppa och pannkakor med blåbärssylt och vispad grädde! Är hjortronen slut?
Publicerat Mars 31, 201610 yr Dagens heliga evangelium lyder enligt följande: Stekt fläsk med potatis och löksås. Ärat vare fläsket i höjden Texter om fläsk hör hemma i Höga Visan. Jag ska med hedra fläskets sakrament.
Publicerat April 1, 201610 yr Författare Dagens heliga evangelium lyder enligt följande: Stekt fläsk med potatis och löksås. Ärat vare fläsket i höjden Amen!
Publicerat April 1, 201610 yr Författare Är hjortronen slut? Nej men det är en grej med mig och pannkakor... Såvida pannkakan inte är av den tjocka varianten, med eller utan fläsk, tillagad i ugn, som alltid ätes med lingonsylt så SKA det vara blåbär. Precis som att det SKA vara hjortron till våfflorna och körsbär till ostkakan. Finns visst ett namn på detta... Vanedjur!
Publicerat April 1, 201610 yr Jo jag är likadan fast jag kan skippa hjortronen helt förutom varma hjortron och glass. Annars så tar jag hellre blåbär eller vildhallon.
Publicerat April 1, 201610 yr Farbror är välkommen söderöver för att proviantera björnbär. Finns inte här och undertecknad har aldrig smakat dem tror jag. Får göra en kombinerad bär och svampresa till hösten. Ska nog ner till uppsala i början av juli om allt går enligt plan för att gå en kurs i stenspräckning.